beantwoord

Kaart automaat werkt niet.

  • 12 May 2022
  • 3 reacties
  • 531 Bekeken

Reputatie 1

Gisteren op station Heerhugowaard op kaart automaat 202 geprobeerd een dagkaart op mijn OV chipkaart te zetten.
Dat wilde niet lukken voor de zoveelste keer. Er komt dan telkens de foutmelding : “betaalkaart uitnemen”. (de overmaking lukt dan dus niet). Meerdere pogingen gedaan door de betaalkaart opnieuw in te steken.
Ik heb twee betaalkaarten (ABN-AMRO en ING). Beiden lukten niet.
Het ligt niet aan de betaalkaarten. Bij de supermarkt; tankstation etc. nooit problemen.
Heerhugowaard heeft drie kaart automaten. Bij nummer 203 ging het meteen probleemloos.
Het was gistermorgen om kwart over vijf toen ik het probeerde bij k.a. 202. Ik moet de eerste geweest zijn die dag, die iets deed op deze k.a. (eerste trein verstrekt om 5.31 uur).
De automaat staat buiten met de gleuf naar het westen gericht. Dus vol op de meest voorkomende westen wind. Kan er condens naar binnen waaien in de gleuf?????
Elektronica is daar meestal heel gevoelig voor.
(de andere twee k.a. staan naar het zuiden gericht).
Lijkt mij verstandig als een monteur er eens naar kijkt. Mogelijk kunnen er log bestanden geraadpleegd worden van voortijdig afgebroken pogingen om dagkaarten o.i.d. op de OV chipkaart te zetten.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 12 May 2022, 13:34

Bekijk origineel

3 reacties

Hm, dat is natuurlijk niet de bedoeling, en het lijkt me inderdaad duidelijk dat de kaartautomaat het niet doet. 
Ik ga ervoor zorgen dat er een monteur die kant op gaat.

Reputatie 1

Mooi bedankt, dat er meteen actie wordt ondernomen.

De kaartautomaat op Utrecht Vaatsche Rijn werkt niet... Piept alleen continu... Maar online een kaartje gekocht.

Reageer