beantwoord

Kaartautomaat

• 15 juli 2014
  • 4 reacties
  • 761 Bekeken

Gisteren op station Assen, alleen contant BRIEF geld, stationshal op slot, loketten dicht, heb ik n.b. € 14.30 aan contant MUNT geld nodig om naar Zwolle te komen! Gelukkig moest ik niet naar Vlissingen! Kunnen deze automaten naar creditcards en briefgeld worden omgebouwd! Dat is toch wel het minste wat de NS kan doen om te voorkomen dat de taxi-chauffeurs, bloemusten en fietsenstalling op het station van al hun kleingeld worden beroofd!
icon

Beste antwoord door Brian NS 16 juli 2014, 09:24

Beste Dick,

Welkom op het NS serviceforum. In de reactie van Hertog wordt al aangegeven, dat het betalen met papiergeld al enige tijd niet meer mogelijk is. Het is wel mogelijk om van 07.00 - 14.00 een kaartje te kopen bij het service- en verkooppunt in Assen, daar kan je dan ook met papiergeld betalen. Als er buiten die tijden wordt gereisd, moet je echt met muntgeld of pinpas betalen. Het wordt in de toekomst misschien ook mogelijk om te betalen met cc op station Assen, hier vind je stations die al een mogelijkheid hebben om te betalen met creditcard.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'.
Bekijk origineel

4 reacties

Een aantal jaren geleden is de mogelijkheid om bij de automaten met briefgeld te betalen juist verwijderd vanwege de vele storingen en problemen die dat opleverde (gekreukelde, gevouwen, beschadigde biljetten).
Momenteel neem NS op een aantal stations proeven met de mogelijkheid om met credit card te betalen. De bedoeling is dat dat in het najaar wordt uitgebreid naar alle stations in Nederland.

Overigens kun je al sinds de introductie van de automaten ook met een pinpas betalen, ook bij de aanschaf van een wegwerpkaartje, zelfs in Assen.
Ook op betaalautomaat gebied hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan en ik kan u legio parkeergarages aanwijzen waar betalen met papiergeld probleemloos verloopt. Voor betalen met pinpas moet je wel een pinpas bij je hebben en als je die niet bij je hebt kan je over heel de wereld gewoon probleemloos met een creditcard betalen. Waarom kan dat bij de NS dan weer niet? Het is in ieder geval helemaal uit de tijd om 15 of 25 Euro in contant met munten te moeten betalen! Helemaal verkeerd vind ik het om daar de locale middenstand mee op te zadelen.
Ook op betaalautomaat gebied hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan en ik kan u legio parkeergarages aanwijzen waar betalen met papiergeld probleemloos verloopt. Voor betalen met pinpas moet je wel een pinpas bij je hebben en als je die niet bij je hebt kan je over heel de wereld gewoon probleemloos met een creditcard betalen. Waarom kan dat bij de NS dan weer niet? Het is in ieder geval helemaal uit de tijd om 15 of 25 Euro in contant met munten te moeten betalen! Helemaal verkeerd vind ik het om daar de locale middenstand mee op te zadelen.

Over de hele wereld met een CC kunnen betalen, behalve bij NS?
Ik deed onlangs boodschappen in de supermarkt en pakte per ongeluk mijn CC uit mijn portemonnee.
Die werd ook bij de grootgrutter van ons land mooi niet geaccepteerd.

Niet alleen NS, maar heel Nederland is anti CC.

Overigens is NS momenteel bezig met een proef op ca. 25 station waar betaling met een CC mogelijk is. De verwachting is dat dat in het najaar op vrijwel alle stations mogelijk zal worden.
Beste Dick,

Welkom op het NS serviceforum. In de reactie van Hertog wordt al aangegeven, dat het betalen met papiergeld al enige tijd niet meer mogelijk is. Het is wel mogelijk om van 07.00 - 14.00 een kaartje te kopen bij het service- en verkooppunt in Assen, daar kan je dan ook met papiergeld betalen. Als er buiten die tijden wordt gereisd, moet je echt met muntgeld of pinpas betalen. Het wordt in de toekomst misschien ook mogelijk om te betalen met cc op station Assen, hier vind je stations die al een mogelijkheid hebben om te betalen met creditcard.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'.

Reageer