beantwoord

Kaartautomaat DB groningen

• 27 november 2014
  • 5 reacties
  • 539 Bekeken

Ik had een vraag is er op het station van Groningen een DB automaat of niet want om helemaal naar leer te gaan om daar een kaart te kopen voor het openbaar vervoer is wel ver weg.
icon

Beste antwoord door Thom 27 november 2014, 18:31

In Groningen is geen DB-automaat. Als het voor de trein is, kunt u het beste een e-ticket kopen. De Duitse site werkt ook goed voor de minder belangrijke bestemmngen bij de oosterburen. Van en naar Leer kunt u met Arriva en u kunt in het Duitse Leer in- en uitchecken.

Klik hier voor extra informatie.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
In Groningen is geen DB-automaat. Als het voor de trein is, kunt u het beste een e-ticket kopen. De Duitse site werkt ook goed voor de minder belangrijke bestemmngen bij de oosterburen. Van en naar Leer kunt u met Arriva en u kunt in het Duitse Leer in- en uitchecken.

Klik hier voor extra informatie.
En waar kan ik dan bijvoorbeeld dit kopen >>> http://www.bahn.com/i/view/NLD/nl/prices/germany/niedersachsen_ticket.shtml
Die kun je gewoon via de website van DB bestellen en gebruiken als e-ticket. Het is voor zover ik weet ook mogelijk een Niedersachsen-ticket uit de automaat te halen op het station van Leer of Weener, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Zoals Thom al zegt, kun je naar Leer gewoon op saldo reizen bij Arriva en zelfs gratis als je binnen de voorwaarden van je 'Vrij'-abonnement reist. De laatste keer dat ik in Leer was hadden ze wel een uitcheckpaal weggehaald (misschien is die alweer terug?). Deze staat nu in de stationshal naast de automaten van DB.
Oke bedankt voor het antwoord.
Reputatie 7
Badge +4
Daar staat hij inderdaad, als je de stationshal inloopt vanaf het spoor, loop je er recht op af. Een reis voor het Niedersachsentarif wordt gewoon berekend als je ervoor in aanmerking komt en wil je het Niedersachsenticket dan kan dat online middels de door jou aangehaalde site. Het kan met een creditcard.

Bedenk dat het in Duitsland niet zo is dat je met elke trein meekunt met het Niedersachsenticket. Veelal is het RB en RE, zeg maar de langzame en wat snellere stoptreinen.

Voor zover ik weet Luchtmacht, is er alleen nog een paal in de hal. De DB-automaten hangen net buiten bij het eerste spoor.

Reageer