beantwoord

Kaartautomaat moppert dat chipkaart verloopt

• 12 april 2017
  • 8 reacties
  • 343 Bekeken

Bij sommige automaten verschijnt een foutmelding als ik saldo op ga laden. Die kan ik gewoon wegklikken, maar er staat dan dat als ik nog geen nieuwe kaart heb gehad ik met de ns klatenservice moet contatcten. Mijn dalurenkaart werkt verder prima in de tram en bij de ns poortjes vaak ook redelijk.
Is het nou zo dat mijn kaart binnenkort ineens ongeldig wordt, ofzo?
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 april 2017, 14:55

Hi Koos. Welkom op het Serviceforum!

Zoals Vareo al aangeeft staat er op je kaart per wanneer deze afloopt. Je abonnement blijft, ondanks dat je kaart wellicht verloopt, doorlopen totdat je deze opzegt. Indien je OV-chipkaart binnen nu en acht weken verloopt kan je via deze site een nieuwe kaart aanvragen. Je NS abonnement zal automatisch worden overgezet op de nieuwe OV-chipkaart. Het resterende saldo zal Klantenservice OV-chipkaart overmaken op je bankrekening. De kosten voor het aanvragen van een nieuwe OV-chipkaart kan je, omdat je abonnementhouder bent, bij ons terugvragen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Als het goed is staat er op je kaart wanneer die afloopt.
Hi Koos. Welkom op het Serviceforum!

Zoals Vareo al aangeeft staat er op je kaart per wanneer deze afloopt. Je abonnement blijft, ondanks dat je kaart wellicht verloopt, doorlopen totdat je deze opzegt. Indien je OV-chipkaart binnen nu en acht weken verloopt kan je via deze site een nieuwe kaart aanvragen. Je NS abonnement zal automatisch worden overgezet op de nieuwe OV-chipkaart. Het resterende saldo zal Klantenservice OV-chipkaart overmaken op je bankrekening. De kosten voor het aanvragen van een nieuwe OV-chipkaart kan je, omdat je abonnementhouder bent, bij ons terugvragen.
Ter aanvulling:
Wij krijgen op onze railpocket een week voordat de kaart inderdaad verloopt deze melding te zien. Zodra deze verlopen is, is deze niet meer te gebruiken. Het resterende saldo zou als het onder de 30 euro is ook via een loket op een andere kaart gezet kunnen worden, mits deze niet verlopen is.
Nou bedankt voor de reacties allemaal. Maar peohee - ik kan dus niet gewoon ergens op drukken bij die pinautomaat? Of bij een loket in de stad? Of bij de buschauffeur? Of bij de gemeente?

Enfin. Hoe lang is die nieuwe kaart dan houdbaar? En is dalurenkaart inderdaad een abonnement?
Reputatie 7
Een kaart is 5 jaar geldig en een dalurenabonnement is ook een abonnement.
Half uurtje dieper in de vrijwillige privacyschending...

> Voer eerst je koppelcode in via www.ov-chipkaart.nl/mijnkaarten. Daarna kun je gebruikmaken van de online dienstverlening.

...Wil perse een zes cijferige code sturen naar de nieuwe bewoners van mijn oude huis.
Wat een verschrikkelijke bureaucratische vertoning.

Ik denk dat een bosje scheldwoorden wel op zijn plaats zou zijn, maar bedankt ns.
Reputatie 6
Ik begrijp je, Koos. Ik heb ook een nieuwe kaart maar om het aan mijn account te koppelen, wat een drama! Ik heb een nieuw email-adres maar no way dat ik het kan invoeren. Mijn koppelcode is verstuurd naar mijn oude en niet meer bestaande email-adres en ik kan het niet meer achterhalen. Dus moet het per post. Wat maakt NS/Translink het toch onnodig ingewikkeld.
Reputatie 4
De bussen van Connexxion en dochterondernemingen geven bij het inchecken ook vanaf een bepaalde periode aan dat de kaart verloopt, dit ter aanvulling.

Reageer