beantwoord

Kaartautomaat NMBS Roosendaal

• 30 april 2014
  • 20 reacties
  • 2138 Bekeken

Reputatie 2
Weet iemand of de kaartautomaat van de NMBS nog op Roosendaal staat.
icon

Beste antwoord door Femke NS 2 mei 2014, 10:07

Excuus dat mijn collega een onjuist antwoord gegeven heeft. Er is inderdaad geen NMBS automaat op station Roosendaal. Je kunt wel in een NS-kaartautomaat kaartjes kopen naar België, het westelijk deel van Duitsland en Luxemburg.
Bekijk origineel

20 reacties

Volgens de website van de NMBS zou er op Roosendaal een kaartautomaat van hen staan (zie bijlage)

Je kan via zoek een station kijken op welke stations er een kaartautomaat van NMBS aanwezig is. Zoals Hans aangeeft zou er inderdaad op station Roosendaal wel een automaat aanwezig moeten zijn.
Reputatie 6
Badge +2
De afbeelding laat alleen de zoekvraag zien, deze geeft geen resultaten. Ik heb inderdaad in Roosendaal geen NMBS-automaat gezien.
Reputatie 2
Je kan via zoek een station kijken op welke stations er een kaartautomaat van NMBS aanwezig is. Zoals Hans aangeeft zou er inderdaad op station Roosendaal wel een automaat aanwezig moeten zijn.als ik zo zoek, staat die automaat in Essen en niet Roosendaal ;)

Maar in het verleden stond er een automaat, en toen was deze bij de NMBS ook niet te vinden. De NMBS antwoordde bij de vraag echter dat ik voor stationsinformatie op nederlandse stations, bij de NS moet wezen. Dus ik hoopte een beetje op een frequente reiziger van/naar Roosendaal of een ns-medewerker die bekend met het station is.

Alleen iemand vertelde me afgelopen week dat de kaartautomaat niet te vinden was, dus wou ik even zekerheid of deze er nog wel of niet staat. Ik moet morgen die kant op, maar als de automaat er niet staat moet ik mijn kaartje kopen bij de conducteur van de NMBS voor ik de stoptrein in stap: en dus een half uur eerder weg.
De afbeelding laat alleen de zoekvraag zien, deze geeft geen resultaten. Ik heb inderdaad in Roosendaal geen NMBS-automaat gezien.

Je tikt een station in (vraagstelling), je klikt op zoeken (opdracht) en je krijgt een overzicht van de diensten op een bepaald station (resultaat).
Dan is dat resultaatvenster dus niet het zoekvenster.
En misschien heb jij in Roosendaal wel niet helemaal goed gekeken toen jij er ooit een keer was.
Reputatie 6
Badge +2
Zoals ook Seravee constateert is het antwoord van Hans helemaal fout.
Zoals ook Seravee constateert is het antwoord van Hans helemaal fout.

Je hebt gelijk, hoor, Dennis.
Als beloning mag je vrijdag gaan helpen de treinen schoon te maken.:P

Ik verkeer gelukkig in goed gezelschap, want dan heeft Laura het ook fout.
Reputatie 2
Ik neem het je niet kwalijk hoor Hans (en Laura ook niet). Het is ook gewoon weer typisch zo'n situatie waarbij 2 organisaties het antwoord niet weten en het graag naar de ander doorschuiven. Vanavond zal ik wel achter het juiste antwoord komen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik neem het Laura niet kwalijk dat ze dit over het hoofd heeft gezien, maar dat Hans zelfs na onze uitleg een zoekvraag aanziet voor een resultaat dat zou aangeven dat er een automaat is, dat vind ik van een domheid waarbij wel enige bescheidenheid past.
Weet iemand hoeveel een volwassen enkele reis met de NMBS naar Oostende kost, als je die via de kaartautomaat of via de conducteur koopt?
Reputatie 2
Weet iemand hoeveel een volwassen enkele reis met de NMBS naar Oostende kost, als je die via de kaartautomaat of via de conducteur koopt?
45 euro normaal ticket, 25 euro voor weekend tarief. Wegens het Feest vd Arbeid, is het NU al weekend in Belgie.

Met dank aan de heer van de NMBS die zojuist mijn ticket verkocht heeft 😉
45 euro normaal ticket, 25 euro voor weekend tarief. Wegens het Feest vd Arbeid, is het NU al weekend in Belgie.
Dank je!
Met dank aan de heer van de NMBS die zojuist mijn ticket verkocht heeft ;)
Excuus dat mijn collega een onjuist antwoord gegeven heeft. Er is inderdaad geen NMBS automaat op station Roosendaal. Je kunt wel in een NS-kaartautomaat kaartjes kopen naar België, het westelijk deel van Duitsland en Luxemburg.
Reputatie 2
Excuus dat mijn collega een onjuist antwoord gegeven heeft. Er is inderdaad geen NMBS automaat op station Roosendaal. Je kunt wel in een NS-kaartautomaat kaartjes kopen naar België, het westelijk deel van Duitsland en Luxemburg. en nogmaals bevestigd in persoon, al kreeg ik te horen van de conductrice dat men in gesprek over een nieuwe plaatsing is.

Je kunt kaartjes voor Belgie en Luxemburg bij de conductrice van de NMBS (stoptrein Antwerpen): het NMBS tarief is in bepaalde gevallen namelijk een stuk goedkoper dan het tarief dat de NS aanbied in haar kaartautomaten.

Maar het antwoord is dus bij deze bekend.
Voor wie hier via een search-engine belandt. Hij is er en hij doet het :)

https://forum.ns.nl/op-station-17/kaarten-automaat-nmbs-roosendaal-12900
Ik zou het niet weten. Nooit langsgeweest?
Voor wie hier via een search-engine belandt. Hij is er en hij doet het :)
Maar het is een gekortwiekte versie, je kunt er alleen maar standaard kaartjes krijgen. Geen rail-pas, evenement kaarten e.d. 😞
Reputatie 7
Badge +4
Het is wel belangrijk te weten dat in Roosendaal het niet mogelijk is passen zoals de Railpass te kopen. De NMBS kondigde ooit aan dit te zullen veranderen maar dat is niet gebeurd.

Ik kocht deze Railpass doorgaans in België op de automaten en veronderstelde dat dit in Roosendaal ook zou kunnen. Dit is niet het geval, er zijn varianten van een enkele reis en een retour te verkrijgen. Het interface van het automaat is aangepast.
Voor de jongeren: De zeer aantrekkelijke GoPass1 is wel verkrijgbaar, doe er je voordeel mee!
Volgens NMBS kan het kopen van een pass niet op de grensstations maar dat is niet juist, het kan niet op de stationsautomaten buiten België.

In Roosendaal staat dus wel een NMBS-automaat maar het is niet volledig. Dit zou ook gelden voor Maastricht maar ik heb dat niet kunnen verifiëren. Het is wel aannemelijk.

Op de automaten in België zijn de passen gewoon verkrijgbaar, dus ook in Essen of Visé. Je kunt met een creditcard betalen, mits je een pincode hebt.

Je kunt natuurlijk een kaartje naar Essen of Antwerpen, dan wel Visé of Luik kopen en het daar regelen. Dat bedrag ben je bij gebruik van de Railpass toch al kwijt, althans het kaartje naar Essen of Visé

Voor de jongeren: De zeer aantrekkelijke GoPass1 is wel verkrijgbaar, doe er je voordeel mee!
Volgens NMBS kan het kopen van een pass niet op de grensstations maar dat is niet juist, het kan niet op de stationsautomaten buiten België.

Ik wil hier even op terugkomen.. Is het toegestaan om met Go Pass 1 vanaf Roosendaal te reizen naar elk Belgisch station? In dat geval ben je een stuk voordeliger uit dan met Go Pass Roosendaal.
Reputatie 7
Badge +4
Dat klopt. Als vuistregel ben je voordeliger uit na Lokeren of Mechelen.

Reageer