beantwoord

Kaartautomaat station Halfweg-Zwanenburg

• 30 mei 2014
  • 3 reacties
  • 393 Bekeken

Hallo.
Vanmiddag wilde ik met de trein vanaf spoor 2 naar Haarlem reizen. Helaas stond er niet genoeg saldo op mijn OV Kaart. Om deze op te laden moest ik naar de enige kaartjesautomaat op het station die bij spoor 1 staat. (Geeft niks, ik had nog een aantal minuten)
Dit betekent meestal een sportieve sprint met 2 trappen, waardoor je meestal de trein mist. Dit keer was het ook nog eens druk bij de automaat waardoor ik de trein helemaal miste.
Het wordt steeds drukker op het station Halfweg-Zwanenburg. Zou er aub ook een automaat bij spoor 2 kunnen komen? Dit scheelt een hoop gedoe.

Met vriendelijke groet, Amanda
icon

Beste antwoord door Inge NS 31 mei 2014, 09:39

Welkom op het forum Amanda77!

Zoals ook door Mike is aangegeven hebben we op een aantal stations (verouderde) kaartautomaten verwijderd, vanwege het toegenomen gebruik van automatisch opladen en de OV-chipkaart. Automatisch opladen is inderdaad een goede tip om wachten bij een oplaadpunt te voorkomen. Het is heel simpel. Als je saldo te laag is, wordt er automatisch een bedrag op je OV-chipkaart gezet. Dat bedrag kan je zelf kiezen. Het bedrag wordt daarna van je bankrekening afgeschreven. Als je niet reist, wordt er ook niets afgeschreven.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Amanda,
De NS is recent bezig geweest met het verwijderen van NS kaartautomaten van stations (soms stonden er 2, en nu nog maar 1). De kans dat er één bij komt is klein, maar wellicht dat de moderators het door kunnen zetten.

Een kleine tip voor nu, wellicht is automatisch opladen iets voor je!
Welkom op het forum Amanda77!

Zoals ook door Mike is aangegeven hebben we op een aantal stations (verouderde) kaartautomaten verwijderd, vanwege het toegenomen gebruik van automatisch opladen en de OV-chipkaart. Automatisch opladen is inderdaad een goede tip om wachten bij een oplaadpunt te voorkomen. Het is heel simpel. Als je saldo te laag is, wordt er automatisch een bedrag op je OV-chipkaart gezet. Dat bedrag kan je zelf kiezen. Het bedrag wordt daarna van je bankrekening afgeschreven. Als je niet reist, wordt er ook niets afgeschreven.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
[Verouderde kaartautomaten weggehaald? Dit station is uit mijn hoofd in 2014 geopend. Er heeft altijd maar 1 kaartautomaat gestaan.
Jouw oplossing van automatisch opladen slaat natuurlijk nergens op he.

Hopelijk komt er snel een 2e kaartautomaat aangezien het hier inderdaad drukker wordt!

quote=Inge NS]Welkom op het forum Amanda77!

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.[/quote]

Reageer