beantwoord

Kaarten automaat NMBS Roosendaal

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb op verschillende sites gelezen dat er een NMBS automaat op station Roosendaal zou komen.
Is de automaat al geplaatst?
icon

Beste antwoord door SGM2983 16 May 2015, 01:46

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De Belgische sites geven aan dat hij er nog niet is. Overigens kunt u er wel een Gopass Roosendaal kopen. U kunt op een Nederlands kaartautomaat ook gewoon een kaartje nemen naar de meeste Belgische plaatsen.Kortingen kunnen worden aangegeven. Het kan daarnaast met een e-ticket waarbij u ook de kortingen die u geniet gewoon in de prijs mee kunt nemen. Met het goede kaartje is in- en uitchecken in Roosendaal ook helemaal niet nodig en u hoeft dan ook niet in Roosendaal uit te stappen in de meeste gevallen.

Mogelijk weet Loes, onze huisconducteur, of het automaat er inmiddels toch is.
Nee, hij is er nog niet. Ik woon namelijk 5 min verderop.
Het laatste bericht wat ik meegekregen heb in de stadskrant is al een tijd geleden en vertelde dat NS nog druk met de NMBS in de weer is hoe ze dit gaan regelen en waar en wanneer ze 'm plaatsen.
Reputatie 1
Badge
En evenmin in Maastricht, waar de vraag ernaar nog groter is.
ALS ze er ooit komen, dan krijg je vervolgens hetzelfde problem als jarenlang automaten van DB in NL teisterde; NS kan/wil ze niet onderhouden, terwijl het in de eeuwenoude algemene afspraken tussen nationale staatssporen wel de verantwoordleijke is.
Te Roosendaal staat de automaat nu. Echter moet 'ie nog worden aangesloten.
Vanaf morgen, 16 juni 2015, werkt de Belgische kaartautomaat te Roosendaal.
Alle Belgische bestemmingen zijn te koop, en ook al het Belgische tariefgamma. Kaartjes van- en naar andere Nederlandse stations zijn niet mogelijk.
Via de NMBS-automaat betaal je het Belgische binnenlandse tarief, dus dit zou aanzienlijk in de kosten schelen tegenover de NS-automaat.

NMBS gaat ter zijner tijd ook automaten in Maastricht en Maastricht Randwyck plaatsen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is boeiend want Railpass en Gopass zijn in principe ook verkrijgbaar bij de Belgische automaten volgens de NMBS. Het zou handig zijn als je die in Roosendaal al kunt kopen. Dat geldt ook voor de andere aanbiedingen van de Belgische spoorwegen. Hoe vindt de betaling plaats bij dit automaat in Nederland?

Dank voor deze bijdrage!
Muntgeld en Maestro sowieso. Misschien ook wel creditcard. Ik kan een dezer dagen wel even precies kijken.
Reputatie 6
Badge +2
Voor een foto, zie https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Belgische_kaartautomaat_in_Roosendaal_I.jpg.
Reputatie 7
Badge +4
Ik was er vandaag. Dat ik met mijn Nederlandse bankpasje niet kan betalen, ok, maar hij slikt Mastercard ook niet en dat verbaast me dan wel weer. Had mijn Visakaartje niet bij me dus die heb ik niet geprobeerd. Het hoort ook bij NMBS neergelegd maar vervelend was het wel. Ik heb mijn nieuwe Railpass dan maar in Antwerpen gekocht. Toch een beetje zonde.

Het is de eerste dag dus kennelijk is er iets niet jofel met het betalen. Mijn Mastercard deed het verder overal prima dus het moet ergens in het automaat niet goed gaan.Of hij is nog niet echt aangesloten natuurlijk 😉
Ik denk dat hij nog niet helemaal goed ingesteld staat oid. Want je Nederlandse pas zou 'ie naar mijn inziens toch gewoon moeten pakken? Want tegenwoordig worden er wereldpassen uitgegeven die in principe zou moeten werken in een automaat die in NL geplaatst is.
Reputatie 7
Badge +4
Dat moet haast zo zijn en is ook te vergeven maar Mastercard wordt normaal overal geaccepteerd. Maar even geduld nog.
Reputatie 7
Badge +4
Sebastiaan, weet jij of het apparaat inmiddels volledig werkt, inclusief de betalingen met creditcard?
Reputatie 1
Badge
Ze staan sinds die datrum OOK in Mstr+Randwk en Eijsden. In Mstr tussen de 2 toegangsdeuren naar de hal-je ziet hem snel over het hoofd als je binnenloopt, er staat ook nog een Veolia automaat-dus nu keuze zat. Was dar do vorige week en zag allerlei op het scherm dat storing of betaalrpoblemen of wat dan ook aangaf, effectief dus niet bruikbaar. IN BE nemen dezelfde automaten gewoon OOK NL-Maestro bankpassen, dus het is erg raar dat dit dan juist in NL niet zou kunnen.
In Mstr moet iedereen toch overstappen en is er dus tijd. In Rsd blijf je natuurlijk het problem houden dat nu iedereen gaat zeuren dat ze in de 2 min die de BNL er stopt willen UItsjekken en ook nog zo'n B-kaartje kopen.
Overigens Thom: behalve die 10 rittenkaarten levert b-rail alles wat de automaat ook levert.
Voor de jeugd: er is OOK GOPas1 aan iets hogere prijs geldig vanaf die NL steden.
Ik heb de automaat afgelopen vrijdag trouwens bekeken en Maestro behoort gewoon tot de mogelijkheden. Waarschijnlijk deed hij toen zo raar omdat er nog wat kinderziektes waren.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is nou net het punt, SRT. Ik doe bijna alles met wat jij een tienrittenkaart noemt, de Railpass dus in België en laat die nou net niet via Internet verkrijgbaar zijn. Ik was dus aangewezen op een Belgisch loket of automaat. Omdat ik ook wel eens uit Zeeland kom en toch bij het overstappen moet wachten, is een automaat in Roosendaal voor mij dan wel handig.
Let op: die NMBS automaat is een gekortwiekte versie!
Geen rail-pas, evenement kaartjes e.d. en alleen maar kaartjes vanaf Roosendaal.. Dooie mus :(

NS-loket is verder ook niet instrueert over 'dat ding'..
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem dat ik indertijd aantrof was dat de Railpass, die ik veel gebruik, wel te selecteren was maar ik niet kon betalen, ook niet met een creditcard.
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind het wel vreemd. Op http://www.belgianrail.be/nl/stations-en-trein/zoek-een-station kan je lezen of de stationsvoorziening ''Automaat voor vervoerbewijzen'' op een station geboden wordt, maar wordt niet gesproken over verschillende soorten automaat (behalve qua betaalmogelijkheden, zoals ''met Bancontact/kredietkaarten/Mobib functionaliteiten''). Toch blijkt er dus naast de normale automaat ook een primitief type te bestaan, zoals in Roosendaal, waar de Rail Pass niet verkrijgbaar is.

Reageer