beantwoord

Kaartjesautomaten; te weinig op station Zoetermeer

• 15 mei 2014
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

Vanochtend, 15-5, kwam ik toen minuten voor vertrek aan op station Zoetermeer. Mijn ov-chipkaart moest ik opladen. Tot mijn verbazing stond er een enorme rij en heb ik door deze lange rij mijn trein gemist. Hoe kan het dat er op dit station maar 1 kaartjesautomaat staan en er dus in de spits zulke lange rijen ontstaan dat mensen, want ik was vanochtend niet de enige, hun trein missen?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 15 mei 2014, 18:26

Hallo Soezen86,

Welkom op het NS Serviceforum. Erg vervelend te lezen dat je door deze situatie vanmorgen je trein hebt gemist. De afweging voor het aantal kaartautomaten per station wordt inderdaad gemaakt op basis van de argumenten die Loes aangeeft. Per station wordt de vraag naar kaartautomaten beoordeeld en het aantal wordt daar zo goed mogelijk op afgestemd. Merk je vaker dat het hier bovengemiddeld druk is? Dan zouden wij dit kunnen melden. Hopelijk loop je hierdoor niet weer eens extra reistijd op.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Soezen86,

Het aantal kaartautomaten wordt bepaald aan de hand van metingen en van daaruit wordt besloten om er 1 bij te plaatsen of 1 weg te halen. Hoe deze meetmethode precies is, durf ik niet te zeggen, want dit probleem komt veel vaker voor op de kleinere stations.

Ik denk ook dat men er steeds meer vanuit gaat dat iedereen met een OV-chipkaart automatisch opladen aanvraagt en daardoor niet snel meer een kaartautomaat nodig heeft voor vertrek.

Ik vermoed dat dit erachter zit, maar begrijp me niet verkeerd, ik verdedig deze methode dus absoluut niet, want ik ben zelf ook voorstander voor meer kaartautomaten, maar helaas, ik kan er weinig aan veranderen, behalve wat ik zelf zie te melden.

Misschien dat een ander forumlid of moderator nog extra info kan verschaffen?
De NS Kaartautomaat is ook uitermate handig om te controleren of je in of uitgecheckt ben......
Even controleren......En het zou inderdaad handiger zijn;meer automaten op zo-n station;sterker nog Op Utrecht Overvecht hebben ze er 1 weggehaald.....de automaat op het perron, waarom eigenlijk?
De NS Kaartautomaat is ook uitermate handig om te controleren of je in of uitgecheckt ben......
Even controleren......En het zou inderdaad handiger zijn;meer automaten op zo-n station;sterker nog Op Utrecht Overvecht hebben ze er 1 weggehaald.....de automaat op het perron, waarom eigenlijk?

Welk nut heeft het om eerst door poortjes heen te moeten om bij een kaartautomaat te komen.
Overvecht krijgt poortjes (of heeft ze inmiddels al) en als die over enige tijd definitief gesloten worden, kun je immers lastig bij die automaat komen.
OK Hans, Dank;Er zit dus toch wel enige logica in.
Hallo Soezen86,

Welkom op het NS Serviceforum. Erg vervelend te lezen dat je door deze situatie vanmorgen je trein hebt gemist. De afweging voor het aantal kaartautomaten per station wordt inderdaad gemaakt op basis van de argumenten die Loes aangeeft. Per station wordt de vraag naar kaartautomaten beoordeeld en het aantal wordt daar zo goed mogelijk op afgestemd. Merk je vaker dat het hier bovengemiddeld druk is? Dan zouden wij dit kunnen melden. Hopelijk loop je hierdoor niet weer eens extra reistijd op.

Groet,
Stephan

Reageer