beantwoord

Kan er op station Bilthoven ter hoogte van parkeerplaats ook een kaartautomaat komen?

• 24 juni 2014
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Kan er op station Bilthoven ter hoogte van parkeerplaats ook een kaartautomaat komen? Heb nu trein gemist doordat ik zo ver moest lopen. Ook graag een bankje plaatsen ter hoogte van parkeerplaats. Een onderdoorgang ipv een brug zou ook fijn zijn. Of plaats een lift. Met zware tassen/koffers is die hoge brug echt niet relaxed! En wat als je in rolstoel zit?
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 juni 2014, 12:46

Wat u hier vraagt is een halve verbouwing van het station en een complete herinrichting van de stationsomgeving.
Een (extra) automaat is een aangelegenheid voor ProRail/NS.
Wie voor dat bankje moet zorgen hangt ervan af of u dat op het station wil (ProRail / NS Stations) of op de parkeerplaats (gemeente).
Een onderdoorgang is een ProRail aangelegenheid (in samenspraak met de gemeente).

Ik denk dat u het beste kunt proberen de gemeentelijke instanties achter u te krijgen; zij kunnen dan in overleg treden met ProRail en NS, zodat uw wensen en ideeën door die betrokken partijen gezamenlijk kunnen worden uitgevoerd.
Op foto's zie ik overigens dat het station vanaf de Soestdijkseweg Noord bijna gelijkvloers toegankelijk is (een licht oplopende helling van straatniveau naar perronniveau).
Is dat misschien een oplossing voor rolstoelers?
Bekijk origineel

4 reacties

Wat u hier vraagt is een halve verbouwing van het station en een complete herinrichting van de stationsomgeving.
Een (extra) automaat is een aangelegenheid voor ProRail/NS.
Wie voor dat bankje moet zorgen hangt ervan af of u dat op het station wil (ProRail / NS Stations) of op de parkeerplaats (gemeente).
Een onderdoorgang is een ProRail aangelegenheid (in samenspraak met de gemeente).

Ik denk dat u het beste kunt proberen de gemeentelijke instanties achter u te krijgen; zij kunnen dan in overleg treden met ProRail en NS, zodat uw wensen en ideeën door die betrokken partijen gezamenlijk kunnen worden uitgevoerd.
Op foto's zie ik overigens dat het station vanaf de Soestdijkseweg Noord bijna gelijkvloers toegankelijk is (een licht oplopende helling van straatniveau naar perronniveau).
Is dat misschien een oplossing voor rolstoelers?
Kan er op station Bilthoven ter hoogte van parkeerplaats ook een kaartautomaat komen? Heb nu trein gemist doordat ik zo ver moest lopen. Ook graag een bankje plaatsen ter hoogte van parkeerplaats. Een onderdoorgang ipv een brug zou ook fijn zijn. Of plaats een lift. Met zware tassen/koffers is die hoge brug echt niet relaxed! En wat als je in rolstoel zit?

Beste Lizzya,

welkom op het forum en bedankt voor je suggestie. Echter, zoals Geus hierboven al aangeeft is dit een complete verbouwing van een station, en ook zaal van Prorail. Ik ben dan ook bang dat ik je moet teleurstellen en dat dit niet gaat gebeuren. Advies is om wat eerder naar het station te gaan, zo kan je je indekken tegen het eventueel missen van de trein door een stukje lopen.
Ik begrijp dat ik eerder naar het station kan komen, maar is het niet gewoon logisch om bij iedere ingang van een station een kaartjesautomaat te zetten? Dit is ook een zaak van de NS (niet alleen prorail), dus ben benieuwd wat de NS hierin kan betekenen.

Verder moet een rolstoeler toch ook vanaf het parkeerterrein op het perron kunnen komen:-)? Via de door u genoemde gelijkvloerse spoorwegovergang moet je uiteindelijk ook via een onderdoorgang (trappen) naar het perron. Bovendien kan de auto daar niet geparkeerd worden, dus hoe moet een automobilist die afhankelijk is van een rolstoel dan de trein pakken in Bilthoven?

Ga niet in gesprek met ProRail/gemeente, dat laat ik graag over aan de mensen die daarvoor betaald krijgen:-). Hopelijk kan de NS de bovenstaande punten bespreken met prorail/de gemeente (ik heb al de moeite genomen om hierover te berichten en dat lijkt me voldoende als klant).
Ga niet in gesprek met ProRail/gemeente, dat laat ik graag over aan de mensen die daarvoor betaald krijgen:-). Hopelijk kan de NS de bovenstaande punten bespreken met prorail/de gemeente (ik heb al de moeite genomen om hierover te berichten en dat lijkt me voldoende als klant).

De gemeente is er ook voor het belang van haar burgers. U - als "eenling"- hebt altijd minder kans iets te bereiken, dan wanneer een gemeente zich daar voor gaat inzetten.
En de gemeenteraad zit er ook namens (en gekozen door) u. Zij worden door u betaald om voor uw belangen op te komen. Zet hen dus aan het werk. U hoeft er niet eens zo heel veel voor te doen.
Gewoon een brief met uw wensen en aanbevelingen sturen aan het College van B&W en de Gemeenteraad van uw gemeente.
Dan zijn ze wel verplicht aandacht te schenken aan uw brief en wie weet bij een meerderheid dat er dan ook verdere actie wordt ondernomen.

U heeft de reactie van Robby NS (moderator) gelezen. Van die kant hoeft u niet veel te verwachten.
Mijn stelling is altijd, als het linksom niet lukt, dan maar rechtsom.

Reageer