beantwoord

Kan ik het perron op zonder ov-chipkaart?

• 6 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 835 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Bijvoorbeeld om mijn vader van 84 weg te brengen?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 6 oktober 2014, 17:31

Welkom Jurro. Leuk dat je het NS serviceforum hebt gevonden. Om de vindbaarheid van je topic te vergroten heb ik hem verplaatst naar op het station. Daar komt het een stuk beter tot zijn recht. Als je graag je vader van 84 naar het station wil brengen dan heb je nog niet voor alle stations een ov-chipkaart nodig. Er zijn maar een paar stations volledig gesloten en op de rest van de stations kan je de poortjes nu nog passeren. Verder zijn we proeven aan het doen met passagepassen. Je kan inderdaad ook in- en uitchecken binnen een uur met je ov-chipkaart, zoals in bovenstaand topic is aangegeven.
Bekijk origineel

5 reacties

Dat hangt ervan af of het station poortjes bevat en of deze gesloten zijn.
Wanneer dit niet het geval is, zal het over het algemeen geen probleem zijn om zonder ov-chipkaart op het peroon te komen (behalve als er bijvoorbeeld in verband met een evenement toch wordt gecontroleerd op vervoersbewijzen).
Kan ik het perron op zonder ov-chipkaart? Ja dat kan (mits geen poortjes of jullie zijn acrobatisch genoeg).
Mag ik het perron op zonder ov-chipkaart? Ja dat mag (mits ander vervoersbewijs).
Mag ik het perron op zonder geldig vervoersbewijs? Nee.

In dit geval is het wel handig om een ov-chipkaart te hebben, lees https://forum.ns.nl/op-station-17/kost-uitzwaaien-2225
Welkom Jurro. Leuk dat je het NS serviceforum hebt gevonden. Om de vindbaarheid van je topic te vergroten heb ik hem verplaatst naar op het station. Daar komt het een stuk beter tot zijn recht. Als je graag je vader van 84 naar het station wil brengen dan heb je nog niet voor alle stations een ov-chipkaart nodig. Er zijn maar een paar stations volledig gesloten en op de rest van de stations kan je de poortjes nu nog passeren. Verder zijn we proeven aan het doen met passagepassen. Je kan inderdaad ook in- en uitchecken binnen een uur met je ov-chipkaart, zoals in bovenstaand topic is aangegeven.
Hebben de op CS Arnhem nu poortjes?

Op dit moment niet, maar het plaatsen van paaltjes is daar wel in voorbereiding. Alle info met betrekking tot poortjes op het station, vind je hier.

Reageer