beantwoord

Kapot beeldscherm station Breda

• 28 februari 2018
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Als je station Breda vanaf de centrum-kant inloopt zie je 2 schermen met informatie over de komende vertrekkende trein. De 2 beeldschermen zijn samen in feite 1 doorlopend scherm, waarbij op het linker beeldscherm de eerst vertrekkende treinen zouden moeten staan en op het rechter beeldscherm de treinen die daarna vertrekken.
Ik zeg “zouden moeten staan” want het linker beeldscherm is al sinds de opening van het nieuwe station kapot. Op dat beeldscherm staat de foutmelding “Er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar”. Doordat de eerstvolgende treinen nu dus niet getoond worden, lijkt het alsof er het komende half uur geen treinen vertrekken vanaf Breda. Reizigers die vaker vanaf Breda vertrekken weten dat ze dit bord moeten negeren, maar voor incidentele reizigers is het erg verwarrend. Afgelopen weekend nog kon ik nog net een ouder stel tegenhouden die al waren omgedraaid om ergens een kopje koffie te gaan drinken “tot de treinen weer rijden”.
Ik heb op het station al meerdere malen gemeld dat het beeldscherm niet werkt, maar het is nog altijd buiten gebruik. Is het nu echt niet mogelijk dit beeldscherm te maken?
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 februari 2018, 10:48

Hij is inderdaad bekend en zoals je zegt al heel lang defect. Ik heb me laten vertellen dat ergens in de verbinding iets niet goed zit, maar om daar bij te kunnen, moet er weer een hele boel open gehaald worden. Of dat waar is, dat is het 2e..
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hij is inderdaad bekend en zoals je zegt al heel lang defect. Ik heb me laten vertellen dat ergens in de verbinding iets niet goed zit, maar om daar bij te kunnen, moet er weer een hele boel open gehaald worden. Of dat waar is, dat is het 2e..
Dank voor je reactie Slidestops. Als het linker beeldscherm inderdaad niet gemaakt kan worden, is het dan niet handiger om beide beeldschermen maar gewoon uit te zetten? Reizigers die een station binnen lopen kijken juist op die borden om te zien wanneer de eerstvolgende trein naar hun bestemming gaat of vanaf welk perron hun trein vertrekt. Nu ze die informatie voor de eerstvolgende treinen niet kunnen zien, levert dat alleen maar verwarring op. Het oudere echtpaar dat afgelopen zaterdag koffie wilde gaan drinken, zijn zeker niet de eerste reizigers die ik ben tegen gekomen die door het kapotte beeldscherm op het verkeerde been zijn gezet.
En wat dat openbreken betreft. Naast de vele lekkages en vallende stenen kan dat er nog wel bij toch? Zeker als het reizigers helpt in de informatievoorziening.
Reputatie 7
Dat zou inderdaad een goed idee zijn, gewoon uitzetten. En dan zou het nog beter zijn dat alleen op het rechterscherm de info wordt gezet (die wel klopt). Een moderator kan dat idee doorzetten.

Verder heb ik uit het geruchten circuit ook vernomen dat er sowieso wijzigingen aan de bebording in Breda op de agenda staan, misschien dat dit daarom nog niet is aangepakt..
Reputatie 2
Driewerf hoera! Sinds de opening van het station werken beide beeldschermen en zien we ook welke treinen hoe laat en van welk spoor in de eerste 30 minuten vertrekken. Nu, zoals Slidestops al aangaf, de rest van het station nog logisch en duidelijk beborden 😉
Top 😃

Reageer