beantwoord

Kapot scherm op het station

Reputatie 1
  • Reisadviseur**
  • 78 reacties
Op station Den Bosch spoor 7B is al een tijdje het achterste informatiescherm kapot. Kan dit scherm gemaakt worden?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 februari 2018, 16:19

Loes schreef:

@moderator Kunnen jullie hem ms doorgeven? Ik verwacht er maandag pas te zijn op Den Bosch op spoor 7b. Als er geen verandering is, zal ik hem wederom ook weer doorgeven.

Ik heb hem doorgegeven! Hij was ook al bekend, mij is verteld dat er een onderzoek loopt op dit specifieke informatiescherm. Wat dat precies inhoud durf ik echter niet te zeggen.

Bekijk origineel

60 reacties

WH97, je bent fantastisch! Helaas is het in het zeer ingewikkelde proces van NS enkel mogelijk om een melding van een defect scherm 'door te zetten', wanneer het 5-cijferige cluster ID bekend is. Zou je onderop de monitor kunnen kijken, daar zou je een sticker moeten aantreffen met daarop 5 cijfers. Als je die cijfers, in de volgorde zoals ze op het scherm staan natuurlijk, hier in het topic post, dan kan een moderator de melding doorzetten en wordt het scherm hopelijk voor kerst 2019 gerepareerd 😃
Goedemiddag WH97 en zeker! Heb je toevallig ook het serienummer nog van dit scherm? En zou je ook kunnen aangeven hoe het precies kapot is?
Reputatie 1
Nee ik heb hier helaas geen serienummer van. Het scherm staat al wekenlang op zwart dus het lijkt me dat het scherm kapot is. Gelukkig zijn er nog andere schermen op het perron die het wel doen!
Reputatie 7
Badge
WH97 schreef:

Nee ik heb hier helaas geen serienummer van. Het scherm staat al wekenlang op zwart dus het lijkt me dat het scherm kapot is. Gelukkig zijn er nog andere schermen op het perron die het wel doen!

beste WH97, namens NS verzoek ik je zeer dringend om met een opvouwbare ladder terug te keren naar de locatie waar het scherm defect is, en aldaar het *****nummer aan de achterzijde te bekijken en te noteren, en dat alsnog hier op het forum te melden, zodat de procedure tot melding van defecte apparatuur gestart kan worden.
Badge +3
Zullen we anders zelf een keer met een stel dagkaartjes op pad gaan en dan die nummers (voor zover nog niet ergens bekend) noteren en elke keer als NS erom vraagt een paar euro vragen, of een 1e klas upgrade voor de liefhebbers?

Eindhoven heb ik denk ik in een uurtje wel gedaan (Strijp S erbij) 😛
80/uur ex btw valt er een hoop te bespreken.
Reputatie 7
Badge +3
Dat scherm is wellicht niet kapot. Er hangen langs ieder spoor vier schermen, twee aan de a-kant en twee aan de b-kant. Als treinen in het midden van het spoor moeten stoppen worden de twee schermen aan de beide uiteinden van het spoor uitgezet om te voorkomen dat mensen op de verkeerde plaats gaan staan.
Reputatie 1
@Tamzin
De trein stopt hier nooit in het midden maar altijd aan het eind van spoor 7b. Dus volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt.
Reputatie 7
Badge
Tamzin schreef:

Dat scherm is wellicht niet kapot. Er hangen langs ieder spoor vier schermen, twee aan de a-kant en twee aan de b-kant. Als treinen in het midden van het spoor moeten stoppen worden de twee schermen aan de beide uiteinden van het spoor uitgezet om te voorkomen dat mensen op de verkeerde plaats gaan staan.

Als dat nieuw beleid is, waarom is het in Den Bosch een tombola waar het korte treinstel langs een perronspoor 3 en 6 stopt? Elke keer wisselt het tussen voor, op of na de (kruis)wissels. Dat kan beter eerst worden opgelost in plaats van schermen uitzetten (als dat al gebeurt). Spoor 7b is doorgaans gereserveerd voor de stoptreinen, nu naar Tilburg,
Los daarvan weten we nogsteeds het schermnummer niet 😛 WH97: aan de slag 😉 want anders vindt oom Rogier je niet meer lief!
Reputatie 1
@klant_Jac
Ik ga morgenmiddag ff kijken. Ben nu niet meer in Den Bosch
Reputatie 7
Badge
WH97 schreef:

Ik ga morgenmiddag ff kijken.

Hulde voor deze onbezoldigde attitude! Chapeau!
Reputatie 7
Badge +3
@klant_jac
Dat de verkeersleiding van ProRail er in Den Bosch dagelijks een totale zooi van maakt bij de spoortoewijzing klopt maar staat los hier van.
Reputatie 1
Het nr van het scherm luidt: 10360. Stond nog steeds op zwart.
Die heb ik 24 jan al doorgegeven. Blijkbaar nog steeds defect. Zat er een witte defect sticker op?

En zoals jullie zien, geef ik wel meer defecte borden door 🙂.
Reputatie 1
@Loes
Nee, ik heb er geen witte defect sticker op zien zitten. Maar wat ik me afvraag: heeft het eigenlijk wel zin om dit te melden, aangezien jij er meer dan 2 weken geleden al een melding van hebt gemaakt en hier niks mee gedaan is?
Zeker wel. Ik heb twee beeldschermen in Eindhoven ook gemeld en die zijn dusdanig stuk dat men er wat meer mee moet doen om te repareren. Dan plakken ze er een witte defect sticker op. Het kan goed zijn dat men het alleen hoeft te resetten. Ik weet nl niet of dat scherm het ondertussen ff gedaan heeft.
Nadeel alleen voor mij is dat ik hem nu niet via Mijn Station kan melden. Een foto is nl verplicht 😞.

@moderator

Kunnen jullie hem ms doorgeven? Ik verwacht er maandag pas te zijn op Den Bosch op spoor 7b. Als er geen verandering is, zal ik hem wederom ook weer doorgeven.
Reputatie 7
Badge
@WH97
Je prikt met je vraag in een zeer gevoelige plek. Al enige maanden gaat op dit forum een pittige discussie rond over het wel melden van gebreken en het niet merkbaar oplossen ervan. Veel CTA schermen, klokken, lantaarns, lichtbakken, toiletten, enz enz zijn al maanden defect. Reparatie wordt van NS naar ProRail naar aannemer, Arriva of gemeente geschoven, dus gebeurt niet binnen max 24 uur, terwijl het reisondersteunende middelen zijn.

NS laat via de moderatoren weten dat treinreizigers de oren en ogen van NS zijn, maar we zijn inmiddels ook onbezoldigde klusjsmannen (v/m) geworden die op dit forum 24x7 vragen beantwoorden, problemen uitdiepen, en storingsmeldingen concretiseren met nummers, foto's en GPS. NS personeel verwijst zelfs meteen naar particuliere initiatieven en bronnen, in plaats dat NS zelf het nodige optuigt en onderhoudt.
Het forum bespaart NS €1,5 miljoen per jaar. Ik vraag me af of - zoals sommigen het uitdrukken - dan 80 euro per uur niet passender is voor onze wizdom of the crowd bijdrage, want plezier haal je uit effect en succes, en dat ontbreekt.
Loes schreef:

@moderator Kunnen jullie hem ms doorgeven? Ik verwacht er maandag pas te zijn op Den Bosch op spoor 7b. Als er geen verandering is, zal ik hem wederom ook weer doorgeven.

Ik heb hem doorgegeven! Hij was ook al bekend, mij is verteld dat er een onderzoek loopt op dit specifieke informatiescherm. Wat dat precies inhoud durf ik echter niet te zeggen.
Stijn NS schreef:

Loes schreef:

https://nos.nl/artikel/2214382-nctv-schoof-ddos-aanvallen-geavanceerder-dan-eerder.html
Ik denk dat het of de Russen zijn of de Noord Koreanen die het gemunt hebben op dit specifieke informatiescherm. ?️‍♀️?️‍♂️:P
klant_Jac schreef:

Je prikt met je vraag in een zeer gevoelige plek.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/feedback-over-het-serviceforum-331/index10.html#post300279
@Stijn

Vreemd dat er dan geen sticker op is geplakt dat ie al gemeld staat. In Eindhoven hebben we ook 2 schermen in onderzoek. Thanks voor het doorgeven.
Loes schreef:

@Stijn

Vreemd dat er dan geen sticker op is geplakt dat ie al gemeld staat. In Eindhoven hebben we ook 2 schermen in onderzoek. Thanks voor het doorgeven.

Wat betekent "in onderzoek"? Dat de stationsmanager er nog eens een dutje over doet om na te denken wat hij nou met die kapotte schermen aanmoet?

Ik zie me al zo reageren naar klanten van ons bedrijf. "Uw machine doet het niet dus uw productieproces ligt stil? Nou, maakt u geen zorgen, we hebben het in onderzoek, dus met een beetje geluk zijn we er over een maand wel uit... Wat? Monteur sturen? Nee, nou niet alles tegelijk willen, meneer. We gaan eerst op ons gemak eens kijken of we de boel vanaf hier kunnen resetten, uiteraard op een tijdstip dat ons past, want nee, die reset kunnen we niet meer deze week doen. Wat zegt u? U vindt dat waardeloze service? Meneer, u mag blij zijn dat u onze klant mag zijn!"

Zo'n houding proef ik een beetje...
Reputatie 7
Badge
Pejeka schreef:

Meneer, u mag blij zijn dat u onze klant mag zijn!"
Zo'n houding proef ik een beetje...

@Pekaje
Werk jij niet bij zo'n bedrijf waar ieder kwartaal een manager uit de schoolbank binnenrolt, een -10% budget taakstelling met KPI meekrijgt, die dan gaat snijden in onderhoudcyclus, spareparts, responstijd en gratis after sales. Problemen worden geisoleerd, gerealloceerd en over de room divider gekieperd. Alles wordt in een spreadsheet gezet, met multi-cc's en bcc's rondgemaild, en als na 3 maanden de rode cijfertjes kunstmatig zwart zijn geworden, maakt deze manager plaats voor zijn opvolger, en mag hij met bonus doorstromen naar een echalon hoger. Enz enz
Badge +3
Nooduitgang schreef:

Ik denk dat het of de Russen zijn of de Noord Koreanen die het gemunt hebben op dit specifieke informatiescherm. ?️‍♀️?️‍♂️:P

En dan blijkt het een 18 jarig mannetje te zijn die het wel grappig vond. Die hele aanval op de banken e.d. had hem € 40,- gekost!

Veel leesvoer voor de nerds onder ons hier! Heel knap speurwerk maar hij liep toch tegen de lamp het scherm.

Reageer