beantwoord

Kapotte frisdrank automaat

• 17 september 2020
  • 29 reacties
  • 973 Bekeken

Reputatie 5

Wat is dit voor naaierij? In Vlissingen staat een feisdrankautomaat die defect is maar wel gewoon aanstaat. Ik had er 1 euro ingedaan maar ik had niet genoeg muntgeld voor 2,50 voor de cola. Ik had verder alleen 5 euro. Je kon bij die rot automaat alleen contant betalen. Ik kon mijn 1 euro niet meer terug krijgen. IK EIS MIJN GELD TERUG

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 september 2020, 10:39

Ik snap je frustratie Melvinhage, maar het is nergens voor nodig om met dit taalgebruik om hulp te vragen, dan kan ook op een civiele manier. Je kunt in ieder geval dit formulier invullen om je geld terug te vragen.

Edit: meerdere reacties verwijderd wegens off-topic.

Bekijk origineel

29 reacties

Badge

Was er al iemand die gemeld heeft dat de machine niet werkt dan?  Daar lijk je qua taalgebruik wel vanuit te gaan in ieder geval.

Maar recent waren er al topics over dit soort automaten welke problemen gaven op andere stations waar volgens mij een link bij stond om dit te melden in verband met het geld terug krijgen.  Misschien even de zoekfunctie gebruiken.

Reputatie 5

Er stond dat 1 automaat defect was niet allemaal.

Ja het werd gemeld toen ik vroeg aan de treinschoonmaker maar toen had ik al die euro er in gedaan en na dat geld er in gooien ging ik iemand zoeken en die schoonmaker zei het.

Ik snap je frustratie Melvinhage, maar het is nergens voor nodig om met dit taalgebruik om hulp te vragen, dan kan ook op een civiele manier. Je kunt in ieder geval dit formulier invullen om je geld terug te vragen.

Reputatie 5

Wat is er zo erg aan naaierij?

Reputatie 5

Fout formulier die in Vlissingen is blijkbaar niet van dat Kiosk bedrijf. Gelukkig is het maar 1 euro maar het gaat om het principe.

Reputatie 6
Badge

Je doet nu alsof de NS je bewust oplicht. Plus dat het ook op nette wijze geschreven kan worden. 😉 En wat is er fout aan het formulier? Hoe weet je dat de kiosk niet verantwoordelijk is? 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een automaat op een station niet valt onder de klachtenregeling van Kiosk waarvan @Stijn NS de link heeft gegeven.

Maar wanneer het wel het geval is dan zal er ongetwijfeld een storingsverwijzing op de automaat zelf staan.

Overigens ben ik het geheel eens met anderen dat “naaierij” een totaal verkeerd woord is om de situatie te beschrijven. Het gaat hier om een defect en niet aan om een bewuste poging om mensen op te lichten. 

Reputatie 7
Badge +1

Het kan zo zijn dat Melvinhage al contact heeft gezocht via het formulier dat Stijn NS gegeven heeft en als respons daarop te horen kreeg dat de automaat niet onder het beheer van de Kiosk valt.

@Melvinhage zou het ook nog via -verwijderd door moderator- kunnen proberen. In een -verwijderd door moderator- werd gemeld dat dit emailadres gebruikt kan worden voor storingen aan snack/frisdrankautomaten. 

Reputatie 7
Badge +3

De link op die andere pagina is niet voor reizigers. 

Het verbaast me dan ook dat daar in dat andere topic door een moderator naar verwezen is.

Badge +3

Prima, maar waar kunnen reizigers dan terecht met meldingen over niet uitgegeven producten (ding blijft hangen), geen wisselgeld of andere storingen bij de automaten? Het (eenvoudige maar nuttige) storingsformulier dat je zelf even kon invullen is immers verdwenen.

Automaten en Kiosk (en AH ToGo en zo) zijn weliswaar onderdeel van NS Retail, maar dat Kiosk zich niet verantwoordelijk voelt voor de automaten kan ik me op zich wel iets bij voorstellen.

Maar wanneer het wel het geval is dan zal er ongetwijfeld een storingsverwijzing op de automaat zelf staan.

@Robert B dit lijkt me een gepaste oplossing. Anders kan er natuurlijk altijd met klantenservice contact opgenomen worden zodat wij inderdaad contact kunnen zoeken met onze servicedesk.

Reputatie 5

Ik weet zeker dat de kiosk in vlissingen van een ander bedrijf is aangezien je vlissingen niet eens kan selecteren in dat formulier.

Reputatie 5

Je doet nu alsof de NS je bewust oplicht. Plus dat het ook op nette wijze geschreven kan worden. 😉 En wat is er fout aan het formulier? Hoe weet je dat de kiosk niet verantwoordelijk is? 

Bij 1 automaat defect hangen en bij de frisdrankautomaat waar ik cola geen defect bordje hangen vind ik gewoon naaierij.

Reputatie 7
Badge +3

Dat kun je vinden. Maar het is het verkeerde woord. Niets wijst erop dat hier sprake is van moedwillige oplichting.

Ik zou uitkijken met dit soort kwalificaties. Voordat je het weet word je beschuldigd van laster.

Ik kom af en toe in Vlissingen en de Kiosk die daar zit heet The Kiosk Vlissingen. Heb er ooit wel wat gehaald. Die winkel heeft geen enkele link met de NS Kiosk. Hoe het met de automaten is geregeld, geen idee.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is erg verwarrend. Ik ben dan ook verbaasd dat het gebruik van die naam wordt toegestaan. 

Ik neem dat een partij die een automaat neerzet op een station dit alleen onder bepaalde voorwaarden mag doen. Ik kan me niet voorstellen dat er niets is vastgelegd over de plicht van de automaateigenaar om te voorzien in een klachtenregeling wanneer de automaat defect is en een klant zijn geld kwijt is.

Reputatie 5

Dat kun je vinden. Maar het is het verkeerde woord. Niets wijst erop dat hier sprake is van moedwillige oplichting.

Ik zou uitkijken met dit soort kwalificaties. Voordat je het weet word je beschuldigd van laster.

Ik zou het voortaan vervelend noemen maar goed.

Reputatie 5

Het is gewoon niet netjes op niet bij alle defecte automaten een bordje te zetten van kapot/defect en ze ook niet uitzetten.

Reputatie 7
Badge +1

Mogelijk was er nog niet eerder geconstateerd dat deze automaat defect was totdat jij er geld in had geworpen of was er nog niemand beschikbaar om een defect sticker op de automaat te plakken.

Het gebeurt overigens wel vaker dat een snack-/frisdrankautomaat geen restitutie geeft van het al ingeworpen geld als de transactie afgebroken wordt, ik heb het hier dus niet over wisselgeld wat je terugkrijgt na een aankoop. Ik betwijfel daarom ook of de automaat daadwerkelijk defect was en denk dus eerder dat het gewoon zo ingesteld is bij deze machine.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het ook een beetje raar dat wanneer je ziet dat iets in automaat €2,50 kost en je alleen contant kan betalen dat je niet eerst even kijkt hoeveel je aan muntgeld bij je hebt voordat je er wat in gaat gooien. `Zelf zou ik dan eerst het bedrag wat iets kost al uitgeteld en paraat hebben. 

Badge +3

Het gebeurt overigens wel vaker dat een snack-/frisdrankautomaat geen restitutie geeft van het al ingeworpen geld, ik heb het hier dus niet over wisselgeld wat je terugkrijgt na een aankoop. Ik betwijfel daarom ook of de automaat daadwerkelijk defect was en denk dus eerder dat het gewoon zo ingesteld is bij deze machine.

Meestal zit er dan zo’n retour schuif op, ergens bij de inworp. Met soms flink wat kracht zou die precies je eigen ingeworpen muntjes terug moeten geven, toch?

Off topic: Vandaag bij de ALDI nogal wat statiegeld ingeleverd, zou € 4,95 terug krijgen. Heeft u toevallig 5 cent? Eh, nee.. Oke, dan hier €5.

Reputatie 6
Badge

Bij 1 automaat defect hangen en bij de frisdrankautomaat waar ik cola geen defect bordje hangen vind ik gewoon naaierij.

Het is nog niet bij jou opgekomen dat de andere automaat hoogstwaarschijnlijk later defect is gegaan?

Het is ook niet zo dat ze bij een defect automatisch uitgaan, of dat er automatisch een bordje verschijnt met defect erop.

Je maakt het probleem erger dan het is, Melvin.

Neem contact op met The Kiosk Vlissingen en alles komt goed.

Badge +3

Je maakt het probleem erger dan het is, Melvin.

Neem contact op met The Kiosk Vlissingen en alles komt goed.

Ja, want 

In Vlissingen staat een feisdrankautomaat die defect is

En dan ben je de eerste, en weten ze bij The Kiosk niet waar je kunt klagen over (NS Retail) automaten op een station?

Toegegeven, ik ook niet. Want voor consumenten is er geen simpel klachtenformulier meer.

Reputatie 5

De stationschoonmaker wist al dat alle automaten kapot waren maar dat was al nadat ik er geld in gooide.

Reputatie 6
Badge

De stationschoonmaker wist al dat alle automaten kapot waren maar dat was al nadat ik er geld in gooide.

Het is ook niet haar taak om een defect-sticker te plakken. Hopelijk is dat inmiddels al gedaan.

Reageer