beantwoord

Kapotte incheckpaal

• 20 januari 2015
  • 22 reacties
  • 1000 Bekeken

Hoe lang duurt het normaal gesproken dat een kapotte incheckpaal word gerepareerd? Spoor 2 den haag centraal staat 1 paal met zeker al 15 maanden een vuilniszak eroverheen ofwel buiten werking gr jetoen
icon

Beste antwoord door Herman NS 19 februari 2015, 11:49

Hallo Jeroen,

Ik heb zojuist telefonisch contact opgenomen met de technische dienst. Ze geven aan dat in verband met werkzaamheden deze incheckpaal voorlopig buiten dienst blijft, dit is een bewuste keuze. Er kan helaas nog geen officiële toezegging worden gedaan dat deze incheckpaal na de werkzaamheden weer in gebruik kan worden genomen. Mijn advies is dus om elders in- en uit te blijven checken.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

22 reacties

Goed dat je dit met ons deelt op het NS Serviceforum, Jeroen9. Gaat het hier om een stempelautomaat (gele paal) of een in/uitcheckpaal? Het aantal stempelautomaten per station wordt steeds minder, dus in dit geval zou het logisch kunnen zijn dat deze paal niet meer in gebruik is.

Groet, Stephan
Reputatie 1
Badge
Beetje merkwaardige reactie: weet NS zelf niet dat sinds ca. okt '14 ALLE nog resterende gele stempelautomaten buiten werking zijn-aangezien de noodzaak daarvoor is komen te vervallen?
Maar over de echte CICO-palen: is er eigenlijk sprake van en geregelde co0ntrole op goed werken? Buiten dan de vermoedelijke automatische melding-die lang niet altijd zal overeenkomen met wat de reizigers ervaren.
Nee gaat om een incheckpaal. Deze is heel lang buiten gebruik en irritant als je moet wachten om uit te checken omdat er te weinig palen zijn
TS zegt toch duidelijk incheckpaal, dat is geen stempelautomaat....
De melding is zojuist doorgegeven aan de technische dienst, Jeroen9. Ik begrijp dat het niet prettig is om in een rij te staan om uit te checken, hopelijk is dit probleem zo snel mogelijk verholpen.
Inmiddels 8 dagen verder met geen resultaat hoelang heeft de technische dienst om dit te repareren?
Reputatie 3
Badge
Inmiddels 8 dagen verder met geen resultaat hoelang heeft de technische dienst om dit te repareren?

Als er een vuilniszak om een paal zit moet de Explosievenopruimingsdienst erbij komen. . .
Reputatie 3
Badge
(verwijderd; dubbel)
Reputatie 4
Badge
De paal heeft nog steeds een vuilniszak. Is het nog de bedoeling deze weer te herstellen?
Natuurlijk. Als de vuilniszak scheurt, wordt die vervangen door een nieuwe.
haha 😃
Er zullen wel poortjes komen, waardoor de incheckpaal niet vervangen gaat worden.

Zal NS denken.

Misschien de vuilniszak kapot scheuren ? Kijken wat er gebeurt
Reputatie 4
Badge
Natuurlijk. Als de vuilniszak scheurt, wordt die vervangen door een nieuwe.

Dat is natuurlijk wel goede dienstverlening. Iedereen kan dan makkelijk zien dat de paal kapot is. 🙂
En weer week verder duurt nu een maand sinds technische dienst is ingeschakeld en 1.5 jaar zonder te overdrijven dat de incheckpaal buiten gebruik is heel slecht!
Hallo Jeroen,

Ik heb zojuist telefonisch contact opgenomen met de technische dienst. Ze geven aan dat in verband met werkzaamheden deze incheckpaal voorlopig buiten dienst blijft, dit is een bewuste keuze. Er kan helaas nog geen officiële toezegging worden gedaan dat deze incheckpaal na de werkzaamheden weer in gebruik kan worden genomen. Mijn advies is dus om elders in- en uit te blijven checken.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Dat laatste zal wel moeten natuurlijk 😃
Reputatie 5
Badge
Waarom halen ze de paal dan niet weg en zetten ze er een metalen vervangingspaal neer?
Reputatie 4
Badge
Tussen het eind van vorige week en vandaag zijn het kapotte paaltje (vorige week nog steeds met vuilniszak) en de 2 werkende paaltjes vervangen door een metalen vervangingspaal. Er zijn op dit perron 2 mobiele cico's geplaatst.

Zouden er snel (open) poortjes komen op het stuk van de hal dat nu in verbouw is?
Reputatie 4
Badge
Er zijn sinds gisteren weer vaste incheckpalen. 2 aan het begin van spoor 2/3 en 2 een stukje verderop. Hiermee is de kapotte incheck paal dus min of meer hersteld.

Gezien de moeite die op dit perron is gedaan lijkt het me dat het nog wel even zal duren voordat de poortjes komen.
Reputatie 7
Badge +3
Op:
http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/nc/en/nieuws/nieuws/nieuwssingle/article/aan-de-slag-met-het-eindplan/
staat over de poortjes het volgende:

"Op een groot aantal stations in Nederland komen OV-chippoortjes te staan. Ook op Den Haag Centraal. De poortjes worden geplaatst op de kop van de sporen en op de schuine lijn langs de – inmiddels afgebroken - tijdelijke winkelvoorziening. Het blijft dus mogelijk om door de stationshal te lopen zonder in of uit te checken.
Omdat er nu nog te weinig bekend is over de exacte locatie van de OV-chippoortjes, is besloten om deze nu nog niet te plaatsen. Wel worden alle voorbereidingen (bekabeling, camera’s etc.) voor deze poortjes al meegenomen in het eindplan.

Om het in- en uitchecken te vergemakkelijken worden eerst de bestaande in- en uitcheckpalen verplaatst naar de plek waar in de toekomst de OV-chippoortjes worden geplaatst worden. Hiermee worden de in- en uitchecklocaties in de hal gemakkelijker vindbaar."

En de stationshal zou begin 2016 helemaal klaar moeten zijn, dus zal dan denk ik ook inclusief poortjes zijn.
http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/nc/en/nieuws/nieuws/nieuwssingle/article/stationshal-begin-2016-helemaal-klaar/

De meest recente update van week 23 en 23 op de Den Haag Nieuw Centraal meldt over de cico paaltjes:

"Tegelijkertijd worden komende weken ook enkele in- en uitcheckpalen verplaatst. We plaatsen er tijdelijke incheckpalen voor terug, zodat we de capaciteit gelijk houden."

Dat zullen dus de paaltjes zijn die nu bij spoor 2/3 zijn geplaatst.
Dus als ik het goed begrijp weten ze nog niet waar de poortjes moeten komen, dus verplaatsen ze eerst kabels en paaltjes en daarna weten ze waar de poortjes moeten komen, omdat dat op dezelfde plek is. :?
Reputatie 4
Badge
Update: op spoor 2/3 staan nog steeds werkende 2 cico aan het begin van het perron. De 2 cico's die een paar maanden geleden halverwege het perron staan (de C16 en C30) zijn in mijn herinnering nooit werkend geweest. Inmiddels is over beide cico's een blauwe afval zak gedaan, zodat te herkennen is dat ze niet werken.

Reageer