Kinderachtig gedrag van de conducteur

• 25 maart 2021
  • 11 reacties
  • 486 Bekeken

Het is donderdagmorgen 6uur en 6 minuten perron 1b station Zutphen.

Met mn koffie in de hand spurt ik naar de trein naar Wijchen.

Ik zie gelukkig nog de conducteur/machinist nog op het perron staan.

Hij ziet me aankomen en stapt in, druk snel op hetknopje en reageert niet en detrein rijd weg.

Jukkie streven om op tijd te rijden, daarmijn complimenten voor.

Maar om die 4 seconde te laten gaan is ronduit belachelijk.

Wij alle moetenmaar accepteren als er een vertraging is en dat doen we.

Ben benieuwd ofjullie het kinderlijk gedrag van desbetreffende persoon toleren !

Ik wacht jullie reactie af

11 reacties

Hi Jaen69 welkom op dit forum.

Conducteurs hebben helaas de instructie om zo mogelijk stipt op tijd te vertrekken. De vertrekprocedure is al 30 seconden voor het sluiten van de deuren aangevangen en vanaf dat moment mag u al niet meer instappen. 

Ik lees dat u met een beker koffie komt aanrennen, blijkbaar was de koffie belangrijker dan de trein halen. 

De conducteur heeft conform vertrekprocedure gehandeld. Het was fijn voor u geweest als u nog had mogen instappen. Deze conducteur volgde de richtlijnen strikt. Ik kan het helaas noch belachelijk noch kinderlijk vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Dus door de conducteur die zich hield aan de vertrekprocedure heb jij de trein gemist? Of was het de koffie verkoper die niet snel genoeg was? Gelukkig had je tijdens het wachten op de volgende trein koffie.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien de volgende keer geen koffie kopen als je (te) laat bent. 

Reputatie 7
Badge +3

Als de conducteur op het moment dat u komt aanlopen instapt en op de knop drukt, heeft hij daarvoor al gefloten en de sleutel omgedraaid waardoor alle andere deuren sluiten behalve die van hem. Het fluitsignaal is het signaal dat er niet meer ingestapt mag worden. U heeft blijkbaar dat fluiten niet gehoord en was dus te laat op het perron.

Reputatie 7
Badge +4

U had wat eerder moeten opstaan. Ook, en misschien wel vooral, in overdrachtelijke zin.

Misschien de volgende keer geen koffie kopen als je (te) laat bent. 

Juist wel. Eerst ben je te laat, en dan ga je op je gemak koffie halen omdat je de trein gemist hebt ;-)

Op zich begrijp ik de frustratie wel. Maar het zijn geen 4 seconden, maar ongeveer 1 minuut en 4 seconden. Want de vertrektijd is niet gelijk aan uiterste instaptijd. Daar is al veel discussie over geweest; wat de NS verstaat onder “op tijd instappen” is altijd lastig uit te leggen. https://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen

Badge

Ondanks dat er al veel discussie over is geweest is het probleem nog steeds niet opgelost.

Het probleem van mensen die een trein missen maar wel koffie hebben gehaald zul je nooit oplossen, of je nu na vertrektijd vertrek of op vertrektijd vertrekt. Simpel omdat mensen de koffie belangrijker vonden dan het op tijd op het perron te staan.

Ik zie geregeld mensen nog aan komen lopen terwijl we dan al na vertrektijd vertrekken dus het maakt helemaal niet uit waar de grens getrokken wordt, er zullen altijd mensen de trein net missen en er over blijven klagen.

Reputatie 7
Badge +3

Ondanks dat er al veel discussie over is geweest is het probleem nog steeds niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie geregeld mensen nog aan komen lopen terwijl we dan al na vertrektijd vertrekken dus het maakt helemaal niet uit waar de grens getrokken wordt, er zullen altijd mensen de trein net missen en er over blijven klagen.

Tuurlijk maakt dat wel uit. Ook al komen er klachten, dan hoef je deze hele discussie niet te voeren. Je wou na de gecommuniceerde vertrektijd instappen? Nee, dat kan/mag niet. Dat kun je aan elk kind uitleggen. Dat je uiterlijk “ergens in de minuut voor de gecommuniceerde vertrektijd” kunt instappen is een stuk moeilijker. En terecht.

Reputatie 7

Het probleem van mensen die een trein missen maar wel koffie hebben gehaald zul je nooit oplossen, of je nu na vertrektijd vertrek of op vertrektijd vertrekt. Simpel omdat mensen de koffie belangrijker vonden dan het op tijd op het perron te staan.

Ja, dat is het probleem met een trein.

Die vertrekken op tijd.

Enfin, soms toch...

Ondertussen denk ik dat TS @Jaen69 inmiddels wijselijk niet meer reageert.

Reageer