beantwoord

Kinderen onder de 4 jaar jaar mee in de trein

• 13 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 3766 Bekeken

Voor mijn kinderen van 2 en 3 jaar hoef ik nog geen kaartjes te kopen. Hoe krijg ik mijn kinderen dan door het OV-poortje?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 13 augustus 2014, 13:06

Hallo KarenS! Je topic heb ik naar op het station verplaatst. Wat Thom zegt klopt inderdaad. Op de meeste stations zijn er gewoon nog open poortjes aanwezig en daar waar dat niet zo is is inderdaad personeel voor het openen van de poortjes. Je kan je kinderen die jonger zijn dan 4 jaar ook aan de hand meenemen of optillen om door de poortjes te gaan.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zijn haast geen gesloten poortjes en als die er zijn, zijn er hulptroepen aanwezig omdat het als experiment is bedoeld. U komt altijd binnen. Het is wel een aardige. Er is altijd een brede ingang voor kinderwagens en dergelijke. Als u niet in Woerden, Almere of Rotterdam Alexander instapt, heeft u geen probleem.
Ik woon in Woerden. Er staan inderdaad meestal zeer vriendelijke NS service medewerkers, maar ik vraag mij af wat de formele oplossing is.

Er zijn haast geen gesloten poortjes en als die er zijn, zijn er hulptroepen aanwezig omdat het als experiment is bedoeld. U komt altijd binnen. Het is wel een aardige. Er is altijd een brede ingang voor kinderwagens en dergelijke. Als u niet in Woerden, Almere of Rotterdam Alexander instapt, heeft u geen probleem.
De formele oplossing is dat uw kinderen tegelijk met u meelopen door het (brede) poortje.
Laat uw kinderen daarbij voor u uit lopen, zodat zij alvast voor de deurtjes wachten terwijl u in- of uitcheckt zodat zij meteen kunnen doorlopen.
Hallo KarenS! Je topic heb ik naar op het station verplaatst. Wat Thom zegt klopt inderdaad. Op de meeste stations zijn er gewoon nog open poortjes aanwezig en daar waar dat niet zo is is inderdaad personeel voor het openen van de poortjes. Je kan je kinderen die jonger zijn dan 4 jaar ook aan de hand meenemen of optillen om door de poortjes te gaan.

Reageer