Kiosk doneert 258.693 kopjes koffie aan het Leger des Heils

  • 8 september 2014
  • 7 reacties
  • 819 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Kiosk heeft de afgelopen weken op al haar stationslocaties een koffieactie voor het Leger des Heils gehouden. Voor elke verkochte kop koffie gaat er een kop koffie naar het Leger des Heils. Dat heeft het Leger 258.693 kopjes koffie opgeleverd. Fantastisch. Kiosk, bedankt!


Bron: Cheque-koffie uitreiking 08-09-2014


Kiosk doneert koffie voor Leger des Heils

Out-of-home | 25-08-2014 11:45 | Eelco Brandes
Kiosk doneert koffie voor Leger des Heils

NIEUWVEEN – Kiosk gaat zich inzetten voor het Leger des Heils. Iedere koffie die klanten er kopen betekent dat er ook één koffie wordt gedoneerd aan dit goede doel.

Kiosk heeft afgelopen tijd z’n uitstraling van z’n koffie vernieuwd. “Deze is afgelopen week uitgerold op onze tien grootste stations”, zegt Janneke Kragt, senior format marketeer Kiosk. “Reden van de verandering is dat we het afgelopen jaar de kwaliteit van onze koffie sterk verbetert hebben. Daarnaast hebben we een extra variant, cappuccino extra sterk, toegevoegd. Omdat we bij Kiosk veel koffie verkopen en we onze nieuwe look en feel bij het zien ervan direct een goed gevoel willen meegeven, hebben we de samenwerking gezocht met het Leger des Heils.”

Nationale koffiedag
Van 25 augustus tot en met 7 september zorgt elke kop koffie die klanten bij Kiosk kopen ervoor dat Kiosk een koffie doneert aan het goede doel. “Dit doen wij in de vorm van de volgende boodschap: Kiosk deelt jouw koffiemoment, 1 koffie kopen is 1 kopen voor het Leger des Heils. Om de campagne aan onze klanten zichtbaar te maken zullen we raamstickers en vloerstickers inzetten. Op deze stickers zullen we elke dag bijhouden hoeveel kopjes koffie er al zijn weggegeven aan het Leger des Heils”, aldus Kragt. Op 8 september, door NS Stations omgedoopt tot Nationale Koffiedag, wordt de koffie aan het Leger des Heils gedoneerd.

Bron: Out.of.Home Shops

7 reacties

Kiosk heeft de afgelopen weken op al haar stationslocaties een koffieactie voor het Leger des Heils gehouden. Voor elke verkochte kop koffie gaat er een kop koffie naar het Leger des Heils. Dat heeft het Leger 258.693 kopjes koffie opgeleverd. Fantastisch. Kiosk, bedankt!


Volgens een bericht op Foodclicks zouden er dagelijks 53.000 kopjes koffie worden uitgeserveerd op de meer dan 80 stationslocaties. Op basis van deze getallen zou je mogen verwachten dat het Legers des Heils mag rekenen op (14 dagen * 53.000 kopjes/dag=) 742.000 kopjes koffie i.p.v. 260.000 (35%)?
Op de stations zijn ook andere verkooppunten van koffie aanwezig dan alleen de Kiosk.
Op de stations zijn ook andere verkooppunten van koffie aanwezig dan alleen de Kiosk.

Maar zouden die dan 65% van de overige kopjes voor hun rekening nemen?
Met AH to go, Julia's, Starbucks, de Broodzaak en Burger King samen wellicht wel.
Een mooi initiatief van de Kiosk! Dank voor het delen, Michiel. :)

P.s. Ik je topic verplaatst naar het subforum Op het station om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 4
Badge
Kiosk is een van de duurdere winkels op het station, dus zullen veel mensen voor een andere winkelformule kiezen waardoor ik het aandeel kioskkoffie in het totaal nog best hoog vindt.
Ik ben wel benieuwd wat een donatie van één kopje koffie nu werkelijk inhoudt. Een kopje filterkoffie zet je al voor 4 cent per kop dus dan zou het een donatie van 10.000 euro zijn. Wat ongeveer een even treurige donatie is als bij de Pampers-Unicef actie elk jaar (1 pak pampers levert een donatie van 1 tetanus-vaccin op ter waarde van maar liefst 5 eurocent.)

Volgens een bericht op Foodclicks zouden er dagelijks 53.000 kopjes koffie worden uitgeserveerd op de meer dan 80 stationslocaties. Op basis van deze getallen zou je mogen verwachten dat het Legers des Heils mag rekenen op (14 dagen * 53.000 kopjes/dag=) 742.000 kopjes koffie i.p.v. 260.000 (35%)?

Met een kostprijs van 4 cent per kopje koffie (=2% van €2) praten we hier over een donatie van €10.000 van NS Kiosk aan het Leger des Heils! Dank u wel 😉

Reageer