Kiss and ride CS AMSTERDAM | NS Community

Kiss and ride CS AMSTERDAM

  • 15 February 2019
  • 7 reacties
  • 24848 Bekeken

Als taxi chauffeur moet ik regelmatig touristen ophalen bij de kiss and ride West op het CS te Amsterdam.
Regelmatig moet ik onverichten zake leeg vertrekken daar de touristen de kiss and ride niet kunnen vinden.
Vandaag hoorde ik van een tourist, welke ik uiteindelijk telefonisch naar het IBIS hotel wist te loodsen, dat het blijkbaar niet of nauwelijks aangegeven lijkt te staan in het station.

7 reacties

Reputatie 3
Er staat wel bordjes, maar Amsterdam Centraal is groot en onoverzichtelijk. Bovendien zijn er twee Kiss&Ride-stroken. Dat maakt het allemaal niet makkelijk.

Maar voor taxi-reizigers is toch de taxistandplaats bedoeld en niet de K&R? Daar kunnen toeristen een taxi vinden en dan daarmee reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Het is inderdaad nogal onoverzichtelijk en lastig te vinden vanuit het station.

De Kiss&Ride West is volgens mij hier: https://goo.gl/maps/hvRGnLJTZKU2
Maar hoe krijg je de mensen naar de juiste plek? Dat zal de plek moeten zijn linksboven op bijgevoegde afbeelding met het pictogram voor 'Halen en brengen", dus de meest westelijke uitgang van de IJhal, dus waar je het zebrapad ziet op het plaatje.



Wat natuurlijk niet meehelpt is dat de plaats om af te spreken vanaf de openbare weg wordt aangeduid met K&R en vanuit het station met een pictogram voor "Halen en brengen".
Kukkie, ik haal touristen op in opdracht van reisorganisaties, als Schiphol taxi mag je niet op deze taxi standplaats staan. Daarom de kiss and ride.
Zou een kleine moeite moeten kosten om in deze wereldstad ,op het CS een duidelijke verwijzing naar de beide kiss and ride plekken aan te brengen.
Reputatie 3
Dat lijkt me ook een goed plan. Ik moet wel zeggen dat het op een onbekend station in een onbekend land altijd lastig is.
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap wat @Jos brand bedoelt. Er zou een onderscheid gemaakt moeten worden tussen taxi's (op het Stationsplein) en gereserveerde taxi's, met een eigen pictogram bij de Kiss&Ride West.

Maar dat zal nog een hoop coördinatie vergen tussen NS, de wegbeheerder, de reisorganisaties en overige betrokken partijen. Misschien moet er iets heel nieuws bedacht worden als "Meeting point reserved taxis".
Is de oostelijke K&R open? De verbouwing zou tot 4 oktober duren, maar ik zie nergens dat het klaar is.

Als taxi bedrijf ondervinden wij dagelijks hetzelfde probleem als @Jos brand. Hierdoor hebben wij een pagina gemaakt voor de passagiers waardoor zij makkelijker de Kiss & Ride kunnen vinden. Op deze pagina hebben wij ook een routebeschrijving gemaakt. 

Jullie kunnen de pagina hier bekijken: https://www.amsterdamsetaxiservice.nl/kiss-and-ride-amsterdam-centraal/

Reageer