Het postadres is:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
U kunt uw bericht eventueel weg halen met het pennetje, rechts bovenin.
Klantenservice is inderdaad moeilijk bereikbaar, mogelijk vanwege de nasleep van de winterse omstandigheden. Telefonisch gaat dat het beste laat op de avond, Twitter is er 24 uur per dag. Een mail sturen is vrij zinloos, omdat de beantwoording te lang duurt. Telefoon, Twitter en Facebook gaan echter vrij snel en 24 uur per dag.
Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en men werkt 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.
Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Dan wel plaatsen. Je hebt nu nog ruim tien minuten, daarna kun je een bericht niet meer verwijderen want het moet binnen 58 minuten.
Als u de reactie van Thom goed leest, zegt hij dat in de 2e alinea van 2 regels. ?
Wat ongelooflijk vervelend dat u dit is overkomen. Dit is niet echt de bedoeling, maar ik kan er niet over oordelen, aangezien ik er niet bij ben geweest.
U schrijft dat het in een stationswinkel is gebeurd. De winkels op het station vallen onder NS stations en verwacht dat een moderator wel raadt weet waar uw klacht het beste kan worden neergelegd.
Wat zou er mis zijn met een klacht schrijven op het forum? Ik zie ook geen privacy problemen om eerlijk te zijn.
Sorry voor het ietwat offtopic gaan.
Een moderator zal morgen wel reageren op dit topic vermoed ik.
Fijn dat u uw verhaal heeft kunnen doen bij de medewerker.
De jongere klantjes van NS zouden '******' hebben gefilmd en vervolgens herkenbaar op dumpert.nl gepost. Dus dat valt hier nogal mee met zijn privacy.
Wat een nare ervaring. Goed dat je je klacht hebt gedaan. Het NS Forum is ook in het leven geroepen om je klacht of mening te delen. Daar is niets mis mee. Wel heb ik de naam van desbetreffende onherkenbaar gemaakt. Fijn dat je je klacht afgelopen nacht alsnog kon doen bij een collega van mij. Ik zal dit topic nu laten voor wat het is. Ook laat je account actief. Mocht je nog ooit een klacht/mening of een vraag hebben dan mag je altijd nog terugkomen. Voor de meelezers wil ik nog meegeven dat wij geen terugkoppeling geven op klachten over personeel. Ook is het e-mailadres forum@ns.nl niet bestemd om je klacht naar toe te sturen behalve als een moderator daar om vraagt.
Betreft: klachtindiening NS medewerker
Geachte meneer/mevrouw,
Ik was daarnet onterecht behandeld. Door een van jullie NS-medewerkers. Ik stond op het station In Maastricht op peron 2. Er kwam een trein aan die naar Alkmaar om 12:31 vertrekt. Tussen 12:00-12:10 stapte jullie collega: een man schatting 50-60 jaar stapte uit deze trein en kwam naar mij toe. Hij sprak mij aan van dat ik mijn mondkapje op moest doen. Dit zei hij op een onbeleefd manier. Maar ik had duidelijk drinken in mijn hand en was ook overduidelijk aan het drinken. Als goede burger had ik ook rekening gehouden met de anderhalve meter en natuurlijk de corona virus. Ik zag niemand op het peron waardoor ik dacht dat het een juist moment was om wat te drinken. Ik had dit ook netjes tegen uw collega verteld. Maar hij liet mij niet echt uitpraten. En zei op een onbeschofte manier van of je gaat nu je drinken opdrinken of je mondkapje opdoen, anders krijg je een boete. Dit heeft hij 2 keer herhaalt. Ik zei dat ik de regels begrijp. Hij gaf mij wel gelijk dat ik wel mag drinken, maar hij zij dat ik dus wanneer je een slok neemt en daarna 1 seconden niet drinkt mijn mondkapje op moet doen. Zo'n regel heb ik nergens zien staan. Hij maakt het erg gecompliceerd en wat onnodig is want er was niemand op het peron behalve ik en hij. En als ik de brave burger niet aan de regels hou. Dan moet ik jullie wat vertellen dat hij ook niet aan de 1.5 regel hield. Hij was erg onmenselijk. Als er nou veel mensen zou staan of ik geen 1.5 m hield, vond ik dat wel terecht. Hij compliceerde de sitautie en deed onmenselijk. Het leek wel dat hij de regels belangrijker vind dan de mens om zich geen. Al in al met de coronavirus snap ik het aan de ene kant wel, maar in deze tijd moet je geen enkel klant op deze wijze behandelen. Wat ik niet snap is hoe loop ik de virus op of besmet ik iemand als er sirieus niemand op het peron staat, behalve hij dan. Kan iemand mij dat even uitleggen. Heb begrip dat ik overstuur was toen ik dit schreef.
Hoe hij tegen mij deed vond ik gewoon onmenselijk. Ik ben erg teleurgesteld. Hierdoor wil ik niet meer jullie dienst gebruiken.
Ik hoop dat jullie met deze klacht sirieus hiermee omgaan. Wachtend op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Anoniem
(Teleurgestelde klant)
Als je een klacht wilt indienen dan kun je dat het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat doen. Omschrijf precies de situatie inclusief tijd/station/betreffende trein waar de conducteur uitstapte. Je krijgt geen terugkoppeling van jouw klacht.
Er zijn helaas mensen die een gevulde koek kopen en diezelfde koek een week lang niet opeten maar uitsluitend gebruiken om in de trein geen mondkapje op te doen. Vandaar dat het personeel (terecht) kritisch is op eten en drinken.
Wat het niet overtuigender maakt is dat je in de laatste zin van je betoog overduidelijk aangeeft mondkapjes op het perron onzin te vinden. Dat stuk zou ik zelf persoonlijk toch weggelaten hebben als ik een statement als dit wilde maken.
Betreft: klachtindiening NS medewerker
Geachte meneer/mevrouw,
Ik was daarnet onterecht behandeld. Door een van jullie NS-medewerkers. Ik stond op het station In Maastricht op peron 2. Er kwam een trein aan die naar Alkmaar om 12:31 vertrekt. Tussen 12:00-12:10 stapte jullie collega: een man schatting 50-60 jaar stapte uit deze trein en kwam naar mij toe. Hij sprak mij aan van dat ik mijn mondkapje op moest doen. Dit zei hij op een onbeleefd manier. Maar ik had duidelijk drinken in mijn hand en was ook overduidelijk aan het drinken. Als goede burger had ik ook rekening gehouden met de anderhalve meter en natuurlijk de corona virus. Ik zag niemand op het peron waardoor ik dacht dat het een juist moment was om wat te drinken. Ik had dit ook netjes tegen uw collega verteld. Maar hij liet mij niet echt uitpraten. En zei op een onbeschofte manier van of je gaat nu je drinken opdrinken of je mondkapje opdoen, anders krijg je een boete. Dit heeft hij 2 keer herhaalt. Ik zei dat ik de regels begrijp. Hij gaf mij wel gelijk dat ik wel mag drinken, maar hij zij dat ik dus wanneer je een slok neemt en daarna 1 seconden niet drinkt mijn mondkapje op moet doen. Zo'n regel heb ik nergens zien staan. Hij maakt het erg gecompliceerd en wat onnodig is want er was niemand op het peron behalve ik en hij. En als ik de brave burger niet aan de regels hou. Dan moet ik jullie wat vertellen dat hij ook niet aan de 1.5 regel hield. Hij was erg onmenselijk. Als er nou veel mensen zou staan of ik geen 1.5 m hield, vond ik dat wel terecht. Hij compliceerde de sitautie en deed onmenselijk. Het leek wel dat hij de regels belangrijker vind dan de mens om zich geen. Al in al met de coronavirus snap ik het aan de ene kant wel, maar in deze tijd moet je geen enkel klant op deze wijze behandelen. Heb begrip dat ik overstuur was toen ik dit schreef.
Hoe hij tegen mij deed vond ik gewoon onmenselijk. Ik ben erg teleurgesteld. Hierdoor wil ik niet meer jullie dienst gebruiken.
Ik hoop dat jullie met deze klacht sirieus hiermee omgaan. Wachtend op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Anoniem
(Teleurgestelde klant)
Wij reizen al 8 jaar elke 2 weken van Amsterdam naar Maastricht de kids ophalen voor het weekend bij ons...en 8 van de10 keer vertraging!!, de laatste talloze keren steeds ivm wisselstoring tussen Utrecht en Geldermalsen!!
Is er dan bij NS NIEMAND die dit terugkerende probleem gaat aanpakken en proberen een oplossing voor dit irritante vaak terugkerend probleem op te lossen?????
Ik snap je frustratie, maar er gaat inderdaad bij NS niemand iets doen aan een (vaak terugkerende) wisselstoring, dat ligt bij ProRail.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.