klacht | NS Community
beantwoord

klacht

  • 13 December 2017
  • 22 reacties
  • 2589 Bekeken

Reputatie 1
Hierbij wil een klacht indienen inzake de bejegening en het fysiek geweld wat uw medewerker met de naam ****** in het winkeltje op station amersfoort op perron 2 hedenavond (13 december 2017) om 21.10 uur tegen mij gebruikt heeft. Door vele verstoringen in mijn reis ben ik uiteindelijk op station amersfoort aangekomen en moest op dat moment nog een half uur wachten op mijn verbinding naar Nunspeet. Aangezien de wachtruimte verbouwd wordt en het erg nat en guur is heb ik ervoor gekozen om te wachten in het winkeltje. Ik heb daar geen versnapering genomen omdat ik dit al twee keer gedurende het wachten op station utrecht had gedaan. 1 van de overige reizigers meende hierover een opmerking te moeten maken en op het moment dat ik deze mevrouw als weerwoord gaf dat dit niet aan haar was werd ik aangesproken door uw medewerker dat ik de ruimte moest verlaten. Ik heb dat geweigerd en hij kwam dreigend achter de balie vandaan en stond zeer dicht bij mij en sommeerde mij nogmaals om te vertrekken. Tevens gaf hij aan dat hij mij anders buiten zou zetten. Ik heb aangegeven dat hij mij niet diende aan te raken en op dat moment meende hij te moeten provoceren. Hij heeft mij bij mijn arm gepakt en terwijl ik mij los rukte werd hij agressief. Zijn collega riep hem tot orde maar dit had geen effect en uiteindelijk heeft hij mij hardhandig tegen de koffiecorner aangeduwd. Op dat moment zag ik de trein naar Nunspeet binnen rijden en heb ik besloten om in de trein te stappen. Echter ik kan en wil deze onbehoorlijke bejegening niet ongemerkt laten en derhalve dien ik deze klacht in. Ik vind het bijzonder triest te moeten constateren dat een fysiek sterke man die aanzienlijk jonger is dan ik meent het recht te hebben om zo met een reiziger om te gaan. Ik kom regelmatig op het station in Amersfoort om verder te reizen naar of het noorden of naar huis in Brabant en in alle jaren dat ik met de trein reis heb ik nog nooit problemen veroorzaakt. Uw medewerker vond dat hij in zijn recht stond en dat ik dit uitgelokt heb. U zult begrijpen dat ik deze mening niet deel. Voordat ik besluit of ik aangifte ga doen van fysieke geweldpleging hoor ik van u graag welke vervolgstappen er door de ns gezet gaan worden
icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 December 2017, 09:43

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat u veronderstelt dat dit een postadres van NS is. Het is hier echter een openbaar forum.

Het postadres is:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Reputatie 1
Ik heb geprobeerd de klantenservice te bellen en daar krijg ik geen contact mee. Heb ook een mail gestuurd maar dacht dat door mijn klacht op het forum te zetten ik wellicht sneller in contact kan komen met de juiste mensen. Ben namelijk nogal geschrokken van wat er gebeurd is.
Reputatie 7
Badge +4
Weet wel wat u doet en of het publiceren van deze zaken binnen de wet is. Ik denk dat u er bepaald verstandiger aan doet uw bericht weg te halen en binnen de wettelijke kaders te blijven. Dat is ook uw eigenbelang. Het is veel beter dit middels de geëigende kanalen te doen. We waren er niet bij, en dan is het moeilijk er een oordeel over te hebben. U leeft in een rechtsstaat, maar Patrick ook. Weet wel wat u doet met het publiceren op een openbaar forum. Dat is niet hetzelfde als een brief schrijven.

U kunt uw bericht eventueel weg halen met het pennetje, rechts bovenin.

Klantenservice is inderdaad moeilijk bereikbaar, mogelijk vanwege de nasleep van de winterse omstandigheden. Telefonisch gaat dat het beste laat op de avond, Twitter is er 24 uur per dag. Een mail sturen is vrij zinloos, omdat de beantwoording te lang duurt. Telefoon, Twitter en Facebook gaan echter vrij snel en 24 uur per dag.


Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en men werkt 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Reputatie 1
Dank voor het uitgebreide antwoord. Wellicht kun jij mij dan ook vertellen hoe ik de topic kan verwijderen. Als dit niet de juiste plek is om mijn gevoel van onveiligheid te delen dan is dat namelijk de beste optie.
Reputatie 7
Badge +4
Ga naar je bericht en klik op het pennetje. Dan verschijnt je bericht en kun je het veranderen. Selecteer de tekst en verwijder deze, bijvoorbeeld door op de spatiebalk te drukken. Zet er dan iets in als Bericht verwijderd.

Dan wel plaatsen. Je hebt nu nog ruim tien minuten, daarna kun je een bericht niet meer verwijderen want het moet binnen 58 minuten.
Reputatie 2
@Schmidt
Als u de reactie van Thom goed leest, zegt hij dat in de 2e alinea van 2 regels. ?
Reputatie 7
Badge +4
De tijd is om. Mogelijk is een moderator bereid het bericht voor u te verwijderen.
@Schmidt

Wat ongelooflijk vervelend dat u dit is overkomen. Dit is niet echt de bedoeling, maar ik kan er niet over oordelen, aangezien ik er niet bij ben geweest.
U schrijft dat het in een stationswinkel is gebeurd. De winkels op het station vallen onder NS stations en verwacht dat een moderator wel raadt weet waar uw klacht het beste kan worden neergelegd.
@ Thom en Wes98

Wat zou er mis zijn met een klacht schrijven op het forum? Ik zie ook geen privacy problemen om eerlijk te zijn.

Sorry voor het ietwat offtopic gaan.
Reputatie 1
Zojuist lang met een medewerker van de klantenservice gesproken en ik heb er het volste vertrouwen in dat er serieus met mijn verhaal omgegaan zal worden. Dank voor de uitleg over dit forum en andere vormen van communicatie. Ik ben wat ouder en hiermee dus niet erg bekend. Indien het mogelijk is zou ik het op prijs stellen als mijn account opgeheven kan worden zodat mijn topic ook verwijderd wordt. Het is geenszins mijn bedoeling geweest om op de verkeerde manier contact te zoeken met de ns
De moderatoren kunnen uw account inactief zetten. Topics verwijderen doen ze niet zomaar en mijn inziens heeft u het forum gebruikt waar het ook voor gebruikt mag worden, nl klachten indienen. Responstijd ligt hier niet echt hoog, maar toch.

Een moderator zal morgen wel reageren op dit topic vermoed ik.

Fijn dat u uw verhaal heeft kunnen doen bij de medewerker.
Misschien helpt het om een mail naar forum@ns.nl te schrijven aangezien ik ook geen Moderator zie. Dan kunt u misschien een antwoord terug verwachten.
Volgens mij is het niet de bedoeling dat die mailbox gebruikt wordt, behalve wanneer expliciet gevraagd door een moderator. Betwijfel ook of alle modjes rechten hebben op die gedeelde box, dus of het echt opschiet.... Wacht het even af of gebruik het rapporteer-vlaggetje bij een bericht in dit topic 🙂
Reputatie 7
Maakt u zich geen zorgen over deze 'privacyschending'.

De jongere klantjes van NS zouden '******' hebben gefilmd en vervolgens herkenbaar op dumpert.nl gepost. Dus dat valt hier nogal mee met zijn privacy.
Hallo Schmidt en welkom op het NS Forum,

Wat een nare ervaring. Goed dat je je klacht hebt gedaan. Het NS Forum is ook in het leven geroepen om je klacht of mening te delen. Daar is niets mis mee. Wel heb ik de naam van desbetreffende onherkenbaar gemaakt. Fijn dat je je klacht afgelopen nacht alsnog kon doen bij een collega van mij. Ik zal dit topic nu laten voor wat het is. Ook laat je account actief. Mocht je nog ooit een klacht/mening of een vraag hebben dan mag je altijd nog terugkomen. Voor de meelezers wil ik nog meegeven dat wij geen terugkoppeling geven op klachten over personeel. Ook is het e-mailadres forum@ns.nl niet bestemd om je klacht naar toe te sturen behalve als een moderator daar om vraagt.
Zou zeker aangifte doen overigens! Handen af van NS-personeel, maar net zozeer handen af van reizende burgers!

Betreft: klachtindiening NS medewerker 

 

Geachte meneer/mevrouw, 

 

Ik was daarnet onterecht behandeld. Door een van jullie NS-medewerkers. Ik stond op het station In Maastricht op peron 2. Er kwam een trein aan die naar Alkmaar om 12:31 vertrekt. Tussen 12:00-12:10 stapte jullie collega: een man schatting 50-60 jaar stapte uit deze trein en kwam naar mij toe. Hij sprak mij aan van dat ik mijn mondkapje op moest doen. Dit zei hij op een onbeleefd manier. Maar ik had duidelijk drinken in mijn hand en was ook overduidelijk aan het drinken. Als goede burger had ik ook rekening gehouden met de anderhalve meter en natuurlijk de corona virus. Ik zag niemand op het peron waardoor ik dacht dat het een juist moment was om wat te drinken. Ik had dit ook netjes tegen uw collega verteld. Maar hij liet mij niet echt uitpraten. En zei op een onbeschofte manier van of je gaat nu je drinken opdrinken of je mondkapje opdoen, anders krijg je een boete. Dit heeft hij 2 keer herhaalt. Ik zei dat ik de regels begrijp. Hij gaf mij wel gelijk dat ik wel mag drinken, maar hij zij dat ik dus wanneer je een slok neemt en daarna 1 seconden niet drinkt mijn mondkapje op moet doen. Zo'n regel heb ik nergens zien staan. Hij maakt het erg gecompliceerd en wat onnodig is want er was niemand op het peron behalve ik en hij. En als ik de brave burger niet aan de regels hou. Dan moet ik jullie wat vertellen dat hij ook niet aan de 1.5 regel hield. Hij was erg onmenselijk. Als er nou veel mensen zou staan of ik geen 1.5 m hield, vond ik dat wel terecht. Hij compliceerde de sitautie en deed onmenselijk. Het leek wel dat hij de regels belangrijker vind dan de mens om zich geen. Al in al met de coronavirus snap ik het aan de ene kant wel, maar in deze tijd moet je geen enkel klant op deze wijze behandelen. Wat ik niet snap is hoe loop ik de virus op of besmet ik iemand als er sirieus niemand op het peron staat, behalve hij dan. Kan iemand mij dat even uitleggen. Heb begrip dat ik overstuur was toen ik dit schreef. 

 

Hoe hij tegen mij deed vond ik gewoon onmenselijk. Ik ben erg teleurgesteld. Hierdoor wil ik niet meer jullie dienst gebruiken. 

 

Ik hoop dat jullie met deze klacht sirieus hiermee omgaan. Wachtend op uw reactie. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Anoniem

(Teleurgestelde klant) 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jaderob hoe je wendt of keert, de regel is dat je ook op een station/perron een mondkapje op moet. Ik was er niet bij en weet niet of je een mondkapje zichtbaar bij je had. Daarbij mag je een slokje of een hapje nemen, maar moet daarna gelijk het mondkapje weer op. Er zijn teveel mensen die mondkapjesplicht proberen te omzeilen door eten/drinken langdurig te rekken. Dat zal misschien jouw intentie niet geweest zijn, maar NS personeel komt dat regelmatig tegen. 

Als je een klacht wilt indienen dan kun je dat het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat doen. Omschrijf precies de situatie inclusief tijd/station/betreffende trein waar de conducteur uitstapte. Je krijgt geen terugkoppeling van jouw klacht.

@Jaderob

Er zijn helaas mensen die een gevulde koek kopen en diezelfde koek een week lang niet opeten maar uitsluitend gebruiken om in de trein geen mondkapje op te doen. Vandaar dat het personeel (terecht) kritisch is op eten en drinken. 

Wat het niet overtuigender maakt is dat je in de laatste zin van je betoog overduidelijk aangeeft mondkapjes op het perron onzin te vinden. Dat stuk zou ik zelf persoonlijk toch weggelaten hebben als ik een statement als dit wilde maken. 

Betreft: klachtindiening NS medewerker 

 

Geachte meneer/mevrouw, 

 

Ik was daarnet onterecht behandeld. Door een van jullie NS-medewerkers. Ik stond op het station In Maastricht op peron 2. Er kwam een trein aan die naar Alkmaar om 12:31 vertrekt. Tussen 12:00-12:10 stapte jullie collega: een man schatting 50-60 jaar stapte uit deze trein en kwam naar mij toe. Hij sprak mij aan van dat ik mijn mondkapje op moest doen. Dit zei hij op een onbeleefd manier. Maar ik had duidelijk drinken in mijn hand en was ook overduidelijk aan het drinken. Als goede burger had ik ook rekening gehouden met de anderhalve meter en natuurlijk de corona virus. Ik zag niemand op het peron waardoor ik dacht dat het een juist moment was om wat te drinken. Ik had dit ook netjes tegen uw collega verteld. Maar hij liet mij niet echt uitpraten. En zei op een onbeschofte manier van of je gaat nu je drinken opdrinken of je mondkapje opdoen, anders krijg je een boete. Dit heeft hij 2 keer herhaalt. Ik zei dat ik de regels begrijp. Hij gaf mij wel gelijk dat ik wel mag drinken, maar hij zij dat ik dus wanneer je een slok neemt en daarna 1 seconden niet drinkt mijn mondkapje op moet doen. Zo'n regel heb ik nergens zien staan. Hij maakt het erg gecompliceerd en wat onnodig is want er was niemand op het peron behalve ik en hij. En als ik de brave burger niet aan de regels hou. Dan moet ik jullie wat vertellen dat hij ook niet aan de 1.5 regel hield. Hij was erg onmenselijk. Als er nou veel mensen zou staan of ik geen 1.5 m hield, vond ik dat wel terecht. Hij compliceerde de sitautie en deed onmenselijk. Het leek wel dat hij de regels belangrijker vind dan de mens om zich geen. Al in al met de coronavirus snap ik het aan de ene kant wel, maar in deze tijd moet je geen enkel klant op deze wijze behandelen. Heb begrip dat ik overstuur was toen ik dit schreef. 

 

Hoe hij tegen mij deed vond ik gewoon onmenselijk. Ik ben erg teleurgesteld. Hierdoor wil ik niet meer jullie dienst gebruiken. 

 

Ik hoop dat jullie met deze klacht sirieus hiermee omgaan. Wachtend op uw reactie. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Anoniem

(Teleurgestelde klant) 

 

 

 

Wij reizen al 8 jaar elke 2 weken van Amsterdam naar Maastricht de kids ophalen voor het weekend bij ons...en 8 van de10 keer vertraging!!, de laatste talloze keren steeds ivm wisselstoring tussen Utrecht en Geldermalsen!!

Is er dan bij NS NIEMAND die dit terugkerende probleem gaat aanpakken en proberen een oplossing voor dit irritante vaak terugkerend probleem op te lossen?????

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap je frustratie, maar er gaat inderdaad bij NS niemand iets doen aan een (vaak terugkerende) wisselstoring, dat ligt bij ProRail.

Reageer