Dinsdag 29/10/24 wilde ik een keuzedag (ik heb er nog 5 te goed tot 24/12/24) opnemen in de kaartautomaat van station Nijmegen. De automaat gaf aan dat er geen keuzedagen beschikbaar waren. (Helaas heb ik er geen foto van gemaakt.) 10 minuten bij de infobalie gewacht maar de klant vóór mij had blijkbaar een moeilijke vraag. Langer wachten kon ik niet, ik moest de trein halen van 10.09 uur naar Den Bosch. Opwaarderen naar 1e klas lukte wel bij diezelfde automaat. Dus retour Den Bosch kostte mij 2 x € 9,79 terwijl ik nog 5 keuzedagen (1e klas) heb. Bij thuiskomst meteen de klantenservice gebeld, met het verzoek één keuzedag te wissen en terugbetaling van de gemaakte kosten. De medewerkster was niet bevoegd dat te doen (begrijp ik) maar ze zou mijn klacht doorgeven aan het klachtenbureau (?). Ik heb niets meer vernomen.
Waarom worden de gemaakte kosten t.g.v. een haperend systeem op mij afgewenteld?
GWM Ramakers