beantwoord

Klacht geen vervangend NS bus bij treinuitval

• 20 januari 2020
  • 10 reacties
  • 292 Bekeken

Vanmorgen aangekomen op station Sassenheim zag ik dat er heel wat treinen uitvielen op mijn traject om richting Den Haag centraal te gaan. Uiteraard ben ik dan gedwongen om de bus te pakken naar werk om enigszins optijd te komen. Alleen tot mijn verbazing was er wel een NS bus ingezet richting Hoofddorp/Schiphol maar niet richting Den Haag of Leiden Centraal. Dan denk ik waar zit het verschil hem hierin?

Ik vindt het Absurd dat ik (en zoveel andere ns treinreizigers) hierdoor moeten betalen voor een busreis omdat op ons traject geen NS bussen zijn ingezet. En je in een overvolle bus zit hierdoor tot aan de deur en buschauffeur. Jammer en zonde van het NS abonnement waar je voor betaald en op zulke dagen niet kan gebruiken.

Gaat hier nog verandering in komen?!

icon

Beste antwoord door Jeroen 20 januari 2020, 14:38

Probleem hier is weer geweest dat de werkzaamheden dus niet op tijd afgerond waren en hier niet tijdig informatie over beschikbaar was, eerste melding heeft pas de tijd 5.08 uur en dat is natuurlijk erg laat en gewoon een rot tijdstip om dan weer een en ander tijdig op gang te krijgen met vervangend vervoer.

Maar de actuele info in de reisplanners moet gewoon kloppen.

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemorgen saar-1987.

Wat balen dat je kosten hebt moeten maken door deze verstoring. Als het goed is zijn er bussen ingezet tussen Sassenheim en Leiden Centraal. De bussen vertrekken vanaf het Stationsplein te Sassenheim. Heb je hier een tijd staan wachten zonder succes?

Reputatie 7
Badge +2

Ik stond zelf vanochtend op Nieuw-Vennep. Er heeft urenlang helemaal niets gereden. Toen ik vertrok naar het station stond er nog niets in de reisplanner. Er was ook helemaal niets georganiseerd. 

Vervelendste is nog dat er volgens de reisplanner wel treinen rijden en volgens de reisplanner ook hebben gereden.  Maar als je op het station kwam stond er bij elke trein 'rijdt niet'.

@Sascha NS Kun jij misschien uitleggen/uitvinden waarom de treinen van 6:20 en 7:20 volgens de reisplanner gewoon rijden/hebben gereden, terwijl er in werkelijkheid helemaal niets reed en dit op het station wel correct op de borden stond aangegeven.

Dat klopt inderdaad ik heb een tijd zitten wachten zonder succes. Er kwam geen NS bus richting Leiden Centraal. Vanaf hoelaat waren deze bussen dan ingezet?

Ik stond zelf vanochtend op Nieuw-Vennep. Er heeft urenlang helemaal niets gereden. Toen ik vertrok naar het station stond er nog niets in de reisplanner. Er was ook helemaal niets georganiseerd. 

Vervelendste is nog dat er volgens de reisplanner wel treinen rijden en volgens de reisplanner ook hebben gereden.  Maar als je op het station kwam stond er bij elke trein 'rijdt niet'.

@Sascha NS Kun jij misschien uitleggen/uitvinden waarom de treinen van 6:20 en 7:20 volgens de reisplanner gewoon rijden, terwijl er in werkelijkheid helemaal niets reed?

Vreemd! De 07:20 lijkt gereden te hebben (https://treinposities.nl/ritinfo/20200120/304625) evenals de 06:20 (https://treinposities.nl/ritinfo/20200120/304621) alhoewel de GPS-grafiek doet vermoeden dat de treinen vanaf Hoofddorp zijn gaan rijden(?)

Dat klopt inderdaad ik heb een tijd zitten wachten zonder succes. Er kwam geen NS bus richting Leiden Centraal. Vanaf hoelaat waren deze bussen dan ingezet?

De eerste registratie van businzet lijkt op 07:50 uur te zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +2

Dat is precies mijn punt. Die informatie in de reisplanner is verkeerd en er zijn reizigers voor niets naar het station gekomen voor treinen die niet bleken te rijden. Ik niet, want ik was er al... Ik begrijp niet dat een reis wel in de reisplanner blijft staan op het moment dat op het station al een tijd staat aangegeven dat de trein niet rijdt.

Oh ja, er werd door NS wel razendsnel koffie (en thee) georganiseerd! Maakte het wachten wel aangenamer.

Dat is gelukkig nog een klein lichtpuntje! Het standaard riedeltje over het aanpassen van de reisadviezen bij een plotselinge verstoring ken je inmiddels wel denk ik dus dat zal ik niet nogmaals vermelden. Dat het slecht geregeld is geweest is overduidelijk. Excuses hiervoor masd en saar-1987. Ik zet de feedback door.

Reputatie 7
Badge +2

Ik weet niet hoe laat je gereisd hebt, maar ik heb zelf op een vervangende stopbus van Nieuw-Vennep naar Sassenheim en Leiden gewacht. Om 7:40 was er nog geen bus geweest (beide kanten op niet) en ben ik met lijnbus gegaan richting Leiden. Had de bus ervoor net gemist.

Geen idee wanneer er in Sassenheim bussen richting Leiden zijn gekomen, maar het moet sowieso na 8.00 uur zijn geweest.

Vanaf Hoofddorp ook geen bussen gezien. Daar het advies (op de borden) om via Haarlem-Sloterdijk te reizen. Dat advies kan je niet online vinden (ik niet althans). In Leiden aangekomen roept de machinist waar de IC naar Schiphol gaat vertrekken (!?).

De eerste registratie van businzet lijkt op 07:50 uur te zijn geweest.

Jammer dat ze niet eerder werden ingezet, ik stond al rond 7.15 uur daar te wachten en moest toch optijd op werk zien te komen

Badge

Probleem hier is weer geweest dat de werkzaamheden dus niet op tijd afgerond waren en hier niet tijdig informatie over beschikbaar was, eerste melding heeft pas de tijd 5.08 uur en dat is natuurlijk erg laat en gewoon een rot tijdstip om dan weer een en ander tijdig op gang te krijgen met vervangend vervoer.

Maar de actuele info in de reisplanners moet gewoon kloppen.

Reageer