Klacht NS baliemedewerksters Groningen, geen zin om een abonnement aan te maken agressief & asociaal

• 14 september 2016
  • 4 reacties
  • 333 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Via internet heb ik meerdere malen Dal Voordeel abonnement geprobeerd aan te vragen en ik kreeg via de site een foutmelding. Woensdag 07 september was ik toch op het station rond 16 uur en dacht ik regel het meteen bij de servicebalie. De balie medewerkster zei nou dat kan je ook online doen. Hier duurt het meer dan 20 minuten en ik moet alles opnieuw opstarten. Ze had er geen zin in. Want toen haar collega binnenkwam lopen zei ze puffend..pfff weer een abonnement. Ik zei tegen haar dat het mij niets uitmaakt of het meer dan 20 minuten duurt en of ze het toch wilde aanmaken. Ze werd duidelijk geïrriteerd dat ze me niet kon afpoeieren. Na wat getypt zei ze boos ik kan het niet in orde maken want mijn systeem loopt vast en ik krijg een foutmelding en ga maar online doen. Ze was zeer asociaal en had duidelijk geen zin om een abonnement aan te maken. Ik heb het weer online geprobeerd en lukte niet. Dus ging ik vandaag om 15:45 uur weer in Groningen naar de balie. Zodra ik aan de beurt was en vroeg of ze voor mij Dal Voordeel abonnement op mijn persoonlijke ov chip kon laden. Toen zei de medewerkster van vandaag geïrriteerd: nou ja dat kan je zelf online doen. Dus ik liet haar een printscreen zien van de foutmelding. En toen zei ze op een denigrerende toon waarom neem je dan niet de moeite om de klantenservice te bellen??? Zij had ook duidelijk geen zin om een abonnement aan te maken. Het kost ze in Groningen te veel moeite om dat systeem op te starten en je gegevens in te vullen. Ik zei geïrriteerd ik wil graag dat u het in orde maakt, omdat het ook via de balie kan. Ze zei dat ga ik niet doen, want je doet zo lelijk. Ik dacht ik doe lelijk..kijk wat je zelf zegt en hoe je begint..en ik kreeg een klantenservice kaart en mijn ov chip terug en ze zei laat hen het maar voor jou oplossen. Ik vroeg naar haar naam en ze zei heel kinderachtig en asociaal...zeg ze maar mevrouw die in Groningen werkt. Toen wilde ik een foto nemen...voor mijn klacht en begon ze te schreeuwen PLP...ik heb geen een keer gescholden of iets en de 2e keer word ik zo afgepoeierd..ik ga mijn collega's ook vragen of ze voor de abonnementen langs willen gaan en ik heb echt de neiging om ze een keer stiekem te filmen, zodat jullie echt zien dat die baliemedewerksters zeer asociaal zijn en het ze te veel moeite kost om een abonnement aan te maken. Ik ben toen naar buiten gegaan en voor gaan roken. Maar hier ga ik zeker werk van maken. Duidelijk vinden ze hun werk niet leuk.
Ben zo kwaad erom en die vrouw durfde te zeggen dat ik onaardig deed? Ze moet zelf zwaar in therapie, want zo denigrerend en asociaal ga je niet met mensen om. Toen heb ik de klantenservice gebeld en dat uitgelegd en die vrouw aan de lijn zei dat het aan de browser ligt en of ik het via Google Chrome wil gaan proberen en anders maakt zij het wel aan. Ik wil het liefst morgen weer langs gaan en alles opnemen. Want dit kan echt niet.

4 reacties

Hallo Lea en welkom op het NS Serviceforum!

Wat een vervelende situatie zeg. Het bestellen van een Dal Voordeel abonnement kan op 3 manieren gebeuren:

Online - het abonnement kan dezelfde dag nog ingaan als je in het bezit bent van een abonnement, indien je deze gaat bestellen in combinatie met een nieuwe OV-chipkaart dan kan je het abonnement een week later in laten gaan.

NS-verkoopbalies op het station - Het is een voorwaarde om in het bezit te zijn van een persoonlijke OV-chipkaart, het abonnement gaat dan meteen in.

Klantenservice (telefoon) - Dit is ook alleen mogelijk als je in het bezit bent van een persoonlijke OV-chipkaart, het abonnement kan 10 dagen later ingaan.

De reden die je opgaf dat mijn collega aan de balie er geen zin in had kan natuurlijk niet. Je kunt een klacht indienen door mij een privébericht te sturen. Vermeld dan ook het tijdstip en een omschrijving van de medewerker in combinatie met de klacht. Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Indien het niet lukt om het abonnement te bestellen wil ik je ook vragen je telefoonnummer bij het privébericht op te geven zodat ik contact met je kan opnemen. Het kan wel een aantal dagen duren voordat ik dan contact met je opneem hierover.
Reputatie 7
Wat het betreft filmen/fotograferen, houd er rekening mee dat een station geen openbare weg is en NS medewerkers dan ook niet zichtbaar in beeld mogen zijn als je de beelden ergens voor zou gebruiken, in dit geval als "bewijs" dus. Voor publicatie mag je nooit zonder toestemming filmen. http://www.nsstations.nl/ns-stations/diensten/filmen-fotograferen.html
Ik heb tot op heden niets vernomen van Lea. Ik hoop alsnog dat haar probleem is opgelost.
Wat het betreft filmen/fotograferen, houd er rekening mee dat een station geen openbare weg is en NS medewerkers dan ook niet zichtbaar in beeld mogen zijn als je de beelden ergens voor zou gebruiken, in dit geval als "bewijs" dus. Voor publicatie mag je nooit zonder toestemming filmen. http://www.nsstations.nl/ns-stations/diensten/filmen-fotograferen.html

gezien een dergelijk incident op zwolle, mag je wel de naam en personeelsnummer van de betrokken persoon vragen? en is deze persoon ook verplicht deze te geven? anders blijft er helaas niet veel anders over, dan een foto om deze persoon te indentificeren.

Reageer