In Amsterdam werd omgeroepen dat er richting Weesp/Almere/Hilversum geen treinen reden wegens een treinstoring. Geadviseerd werd voor de richting Almere om te reizen via Utrecht. Daartoe ben ik ingestapt in de trien richting Nijmegen. In de trein werd direct omgeroepen dat mensen richting Almere bij Duivendrecht dienden over te stappen op bussen van de NS.
Ik ben dus niet meer doorgereisd naar Utrecht maar bij Duivendrecht uitgestapt.
In Duivendrecht heb ik meer dan een uur buiten in de kou in een rij moeten staan wachten op een bus. Er waren taxi's aanwezig die voor 10 euro een ritje aanboden naar Almere. In de bus vernam ik dat de deze niet via de tussenliggende stations zou rijden, zoals dit een paar weken eerder wel het geval was, maar direct naar Almere Centrum. Had ik dit meteen geweten toen ik de rij ging staan had ik wel een taxi genomen.
In Almere Centrum moest ik de Intercity aan me voorbij laten gaan omdat men die liever op tijd liet rijden dan de reizigers die al bijna 2 uur vertraging hadden netjes op de tussengelegen stations af te zetten.
Ik moest dus nog eens 20 minuten wachten op de sprinter naar Utrecht.
Uiteindelijk heb ik meer dan 9 kwartier vertraging gehad! Ben ik tegenstrijdig voorgelicht over de alternatieve route, ben ik te laat ingelicht over de bussen, heb ik meer dan uur buiten in de kou moeten staan, en was ik uiteindelijk om 9 uur 's avonds thuis! Een reis die normaliter 5 kwartier met de trein kost, duurde nu 14 kwartier!
In de winter zal het wel weer vaker voorkomen dat er treinen uitvallen. Neem dan de moeite om mensen binnen te laten wachten, met een kop koffie of chocolade melk. Als het had geregend hadden we met z'n allen meer dan een uur in de kou en in de regen gestaan!
Zorg ervoor dat er geen tegenstrijdige routeinformatie komt! En laat mensen na een busreis niet nog eens een keer overstappen om een stuk terug te moeten reizen!
Kortom, dit was weer eens een hele slechte ondoordachte service van de NS!
Beste antwoord door Inge NS
Welkom op het forum rvdhorst!
Jammer om te lezen dat je treinreis afgelopen vrijdag compleet in het water is gevallen door de verstoring bij Weesp. Hoewel het op korte termijn lastig is om snel vervangende bussen te regelen, hebben de bussen bij deze storing helaas erg lang op zich laten wachten. Wij willen hier graag lering uittrekken voor een volgende keer. Verder proberen we de informatievoorziening bij een verstoring altijd zo goed mogelijk op peil te houden. De situatie kan echter snel veranderen op het spoor, waardoor het kan voorkomen dat er later een andere omreisroute wordt geadviseerd. Ik wil je verder aanraden om een claim in te dienen voor 'Geld Terug bij Vertraging'. Misschien een kleine troost, maar bij meer dan 60 minuten vertraging kom je in aanmerking voor volldige restitutie. Klik hier voor meer info over deze regeling.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar komt je klacht het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel
Jammer om te lezen dat je treinreis afgelopen vrijdag compleet in het water is gevallen door de verstoring bij Weesp. Hoewel het op korte termijn lastig is om snel vervangende bussen te regelen, hebben de bussen bij deze storing helaas erg lang op zich laten wachten. Wij willen hier graag lering uittrekken voor een volgende keer. Verder proberen we de informatievoorziening bij een verstoring altijd zo goed mogelijk op peil te houden. De situatie kan echter snel veranderen op het spoor, waardoor het kan voorkomen dat er later een andere omreisroute wordt geadviseerd. Ik wil je verder aanraden om een claim in te dienen voor 'Geld Terug bij Vertraging'. Misschien een kleine troost, maar bij meer dan 60 minuten vertraging kom je in aanmerking voor volldige restitutie. Klik hier voor meer info over deze regeling.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar komt je klacht het beste tot zijn recht.