Klacht: zeer klantonvriendelijke conducteur

  • 4 april 2021
  • 8 reacties
  • 234 Bekeken

Traject bunnik-Utrecht. Trein van 9:40 op Bunnik. Trein niet ingelaten. Niet eens goedemorgen, helemaal niets.. deur gaat open en t eerste is: jij komt de trein niet in! Ik sta alleen op t perron .. paasochtend .. mondkapjes nog niet op. Klaar. Mondkapje snel op dus. Was bezig met kaartje kopen voor de fiets .. bleek niet via machine te kunnen moest in app.. app downloaden .. gedoe. Was al bij afrekenen in iDeal. Maar nee.. dat kaartje heb je dus nog niet dus je mag er nog steeds niet in. En boem, de deur ging weer dicht. Voor Corona reisde ik dagelijks met de trein .. sinds Corona slechts 1 keer in de trein gezeten. Uit voorzorg en omdat me verteld is door NS en de overheid niet te reizen en al helemaal niet met openbaar vervoer te gaan. Voelde me volledig geschoffeerd zo op paasochtend.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedendag. Het mondkapje is ook op het perron verplicht. Treinpersoneel kan iemand zonder mondkapje weigeren. Was dat de reden dat je niet meemocht? Of waren alle fietsplaatsen bezet en kon de fiets niet mee? Of was je te laat en was de vertrekprocedure al gestart?

Ik was juist ruim op tijd thuis vertrokken omdat ik nog een fietskaartje moest kopen. Aangekomen op t station bleek dat dat niet via de machine kon dus moest ik de NS app downloaden, inloggen en een kaartje kopen via de app. Daar was ik zo goed als klaar mee toen de trein aankwam. Ik was dus vanaf het moment van aankomst zo druk met dat kaartje dat ik mn mondkapje simpelweg nog niet op had gedaan, geen erg in gehad. Maar lang verhaal kort, je kunt ook vriendelijk zijn he. Deze conducteur wilde mij gewoon straffen voor alle ellende in de wereld, zo onvriendelijk was hij. De deur van de trein was nauwelijks open en hij begon al. Overigens was de trein gevoelsmatig ook in 30 seconden weer weg.

De trein was overigens zo goed als leeg en er waren geen andere fietsers. Zelf ga ik dus al nooit meer met de trein (zie boven).. dit is echt een uitzondering: 2de keer sinds maart 2020. Deze ervaring zorgt er wel voor dat ik voortaan toch maar weer voor de auto ga als de trein niet strict noodzakelijk is. Ik ben grof behandeld, onheus bejegend, en ben nu nl 2 uur onderweg met deze vertraging voor iets wat me met de auto 45 minuten kost. 

Reputatie 7

Op een leeg perron van een klein station verplicht een mondkapje op moeten, is natuurlijk ook totaal zinloos als je nuchter nadenkt. Waar moet dat op dat moment jouzelf of een ander tegen beschermen?

Maar regels zijn regels, heel zwart-wit helaas. Desondanks zie ik ook veel mensen die gelijk na uitstappen hun mondkapje afzetten en in hun jaszak stoppen. Nog geen conducteur gezien die er iets van zei.

De benadering doorde conducteur (zoals u beschrijft)vind ik bot en weinig klantvriendelijk. Zo win je geen mensen terug in het OV na corona.

 

Reputatie 7
Badge +3

Op een leeg perron van een klein station verplicht een mondkapje op moeten, is natuurlijk ook totaal zinloos als je nuchter nadenkt. Waar moet dat op dat moment jouzelf of een ander tegen beschermen?

Maar regels zijn regels, heel zwart-wit helaas. Desondanks zie ik ook veel mensen die gelijk na uitstappen hun mondkapje afzetten en in hun jaszak stoppen. Nog geen conducteur gezien die er iets van zei.

De benadering doorde conducteur (zoals u beschrijft)vind ik bot en weinig klantvriendelijk. Zo win je geen mensen terug in het OV na corona.

 


Wij waren er niet bij. Dus hoe bot de conducteur was, kunnen we niet weten. Maar je moet voor het instappen een mondkapje op hebben en dat had TS niet en de stoptijd op Bunnik is nu niet zo lang dat TS en het mondkapje nog op kon doen en de fiets in een minuut in de trein kon zetten.

Blijft onhandig dat een fietskaartje niet meer in de automaat zit en is ook onhandig om met mondkapje op alsnog een kaartje via de app te kopen. Echter als je lang niet met de trein bent geweest is het handig om voor de reis te kijken of er nog iets veranderd is.

Lang verhaal .. maar de TS (ben ik dat? En waar staat die afkorting voor?) had in no time dr mondkapje op want die had ik wel bij de hand. Ik ben geen mondkapjesweigeraar of iemand die hierover een discussie aan wil. Ik doe doorgaans zonder mokken wat me verteld wordt, zeer meegaand, altijd vriendelijk 😊.. had ook goede paas-zin 🐣 … vooral daarom stuit me dit zo tegen de borst. 

Badge +3

TS = topic starter (auteur), dus dat ben jij inderdaad. Je kunt via de klantenservice (telefoon, chat, Twitter, Facebook) een klacht indienen, maar daar krijg je verder geen terugkoppeling van.

https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

Thx Robert, ik ben er al overheen gelukkig 🙂. Hele fijne paaszondag gehad met brunch en fietstocht. Iedereen fijne dagen nog! ❣️

Reageer