beantwoord

Klein streepje linksonder op CTA

Badge +3
Een vraag via Twitter van Luke de Deugd:

Wat betekent dat diagonaal gekleurde streepje? Om de zoveel minuten verschijnt het. Heb 't al zo vaak gezien, maar ik heb geen idee wat het betekent.

Meester Stefan zegt al:

Bij de metro in Amsterdam zie je een ander "figuurtje" in het hoekje zitten. Ben ook wel benieuwd wat het precies betekent. Schijnt echt een dingetje te zijn.

icon

Beste antwoord door Julian 3 mei 2018, 19:35

Dat streepje is onderdeel van het testscherm waarmee het scherm getest wordt op defecten. Als je goed kijkt zie je het van kleur veranderen, daarmee weet je gelijk of het scherm niet vastgelopen is.
Bekijk origineel

26 reacties

Dat streepje is onderdeel van het testscherm waarmee het scherm getest wordt op defecten. Als je goed kijkt zie je het van kleur veranderen, daarmee weet je gelijk of het scherm niet vastgelopen is.
Badge +3
Held! Namens mij en de vraagsteller bedankt Julian ☺
Dat moet je ook maar net weten 😛 Thanks Julian! Ook ik heb weer iets nieuws geleerd!
Badge +3
Veel mensen blij, inclusief @GroningenHC en anderen...

https://twitter.com/xsjlo/status/992091635226849284
https://twitter.com/NattieChanx3/status/992096934557970432
Haha, straks met z'n allen vierkante ogen omdat we zo intensief naar dat scherm zitten te kijken 😛
Held! Namens mij en de vraagsteller bedankt Julian ☺

Dat moet je ook maar net weten 😛 Thanks Julian! Ook ik heb weer iets nieuws geleerd!

Puur toeval :)
Toen die schermen opgehangen werden bij de verbouwing van Breda zag ze een keer bezig met dat testscherm. Zodoende :)

Als ik het mij goed herinner was het een testcyclus waarbij het scherm o.a. op kleurdefecten werd getest. Dus het scherm werd rood, groen, blauw, wit en zwart gemaakt, om zo alle kleuren te testen. Je ziet dus een piepklein stukje van die cyclus voorbij komen.
En het ergste nu is dat we volgende keer op het station dus allemaal naar dat streepje gaan staan kijken 😃
Badge +3
En het ergste nu is dat we volgende keer op het station dus allemaal naar dat streepje gaan staan kijken :D
Hard to resist inderdaad 😛
En dan zeker omdat je zo in trance er naar aan het kijken bent je trein missen. 😉
En dan zeker omdat je zo in trance er naar aan het kijken bent je trein missen. ;)
In mijn geval zullen we dan wat later vertrekken met de trein vanaf het station en moet ik daarna wat moeite doen om de tijd in te halen 😉 😃
Reputatie 7
Badge
Ik ga de volgende keer sowieso zoeken naar dat streepje. 😊
Reputatie 7
Badge +3
@JBa en dan zeker gaan omroepen "eh, uw machinist was even heel gefascineerd door een klein streepje op een scherm waardoor we nu enkele minuten vertraging hebben. Ik ga nu even Max Verstappen spelen dus pas op uw koffie, we gaan wat harder door de wissels" ? 🤣
Je brengt me wel op ideeën ;)

En dan vooral op de trajecten rondom Gvc en Gv 😉
Reputatie 7
Badge +3
Oh ja, ik reis via Gv (en soms Gvc)..... doe maar niet 🙄.
Ga maar lekker je hele pauze naar zo'n scherm staren 🤓
Badge +3
Over de A16 Breda - Rotterdam is het op de snelweg (asfalt) ook niet verstandig om een bekertje koffie in de auto te hebben en een Max Verstappen te doen.

Na Dordt ongeveer gaat het schudden of op en neer als een rollercoaster (achtbaan) als je gewoon 130 rijdt.. Kleigrond en zo :D

Detail, op die borden boven de weg (met berichten en zo, niet die matrixborden die de snelheid aangeven dus) staat ook vaak een × in beeld ergens (ten teken dat die aan staat of zo) 😃
Badge +3
Oh, en wat zullen we (inmiddels bijna 4½ jaar later) hier eens mee doen?

https://www.duic.nl/algemeen/iconisch-informatiebord-utrecht-cs-verdwijnt-woensdagavond

De roep is er, en dat mensen gaan kijken en de doorstroom gaan belemmeren geloof ik niets van.

De stationshal (Utrecht) is nogal groot/ruim, en iemand die stil staat onwijk ik veel makkelijker dan een 'grote loopstromer' zoals dit artikel suggereert..
Reputatie 7
Badge +3
https://nieuws.ns.nl/iets-vertraagd-maar-onderwerg-het-vernieuwde-klapperbord/
Badge +3
Het grote 'klapperbord'... Ik ga er over dromen denk ik! :D

Werkte altijd, en iedereen blij en zo!
Goed geslapen, Robert? 😉
Reputatie 7
Badge +3
Hij klappert vast nog wat na 😆

Overigens zag ik vanmorgen schermen op mijn station waarbij geen streeptje te zien was omdat het hoekje onderin afgedekt was, zoals bij in deze.

Heb je wel lang genoeg gekeken, Momo 😉 Het achtergrondscherm was toevallig op dat moment niet blauw? 😛
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb er inderdaad niet minuten lang naar staan kijken, maar het voorbeeld van Robert heeft in de behuizing geen afgedekt hoekje. Er zijn dus wel verschillen.
Ach op de terugweg heeft Momo nieuwe kansen om te kijken 😃 😃
Reputatie 7
Badge +3
Beetje laat, maar inderdaad vrijdagmiddag bij overstappen op Laan van NOI het scherm minutenlang in de gaten kunnen houden. Ook hier zo'n afgedekt hoekje in de behuizing en geen gekleurd streepje gezien.
Badge +3
Haha, maar als het mis gaat zoals hier op Sassenheim staat het hoekje er gewoon op natuurlijk (in dit geval dus rechtsboven) :P

Bron: https://twitter.com/DibaBanu/status/1014739726790688769

Reageer