beantwoord

Klok Arnhem Sonsbeekzijde loopt voor

• 14 september 2015
  • 33 reacties
  • 787 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Beste NS,

Op Station Arnhem loopt de klok aan de buitengevel van de Sonsbeekzijde ruim twee minuten voor. Behalve dat dat irritant is, is dat ook gevaarlijk.

Veel reizigers moeten om de ingang Sonsbeekzijde te bereiken de drukke Amsterdamsestraatweg oversteken. De fietsenrekken staan namelijk aan de overkant van de weg. Doordat de klok twee minuten voorstaat, denk je onterecht dat je trein al heel snel gaat vertrekken en proberen mensen tussen de rijdende auto's door naar de overkant te rennen (de wachttijd bij het betreffende voetgangersstoplicht is bovendien ook erg lang)..

Als je dat overleefd hebt, kom je er in de traverse achter dat je nog alle tijd hebt om rustig naar het perron te lopen.

Kunt er voor zorgen dat deze klok op de juiste tijd wordt gezet?

Ik heb deze vraag al meermaals gesteld aan NS en Arriva-personeel op het station en ook bij de loketten. Elke keer is mij beloofd dat het wordt doorgegeven, maar de situatie is nu al maanden zo. Daarom probeer ik het maar eens op deze manier. Hopelijk helpt dat.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door John de Jong 17 december 2015, 17:24

Dag Inge,

ProRail heeft zojuist gebeld. Ze gaan er wat aan doen, maar het zal even duren, want je kunt alleen aan de binnenkant bij de klok en daar is ondertussen door een andere aannemer tegenaan gebouwd, zodat men er vooralsnog niet bij kan....

Ik heb voorgesteld dat ze misschien de elektriciteit even van de klok halen, maar of dat kan...

Kortom: er wordt aan gewerkt, even geduld a.u.b.

Jij en Pro-rail bedankt voor het doorzetten en de terugkoppeling.
Bekijk origineel

33 reacties

Beste John,
heel vervelend wanneer de klok twee minuten vooruit loopt.

Ik zou het nogmaals proberen bij de NS service punt, en daar ook aangeven dat je dit al meerdere malen hebt aangegeven, en dat er na gekeken zou worden.

Beste NS,

Op Station Arnhem loopt de klok aan de buitengevel van de Sonsbeekzijde ruim twee minuten voor. Behalve dat dat irritant is, is dat ook gevaarlijk.

Veel reizigers moeten om de ingang Sonsbeekzijde te bereiken de drukke Amsterdamsestraatweg oversteken. De fietsenrekken staan namelijk aan de overkant van de weg. Doordat de klok twee minuten voorstaat, denk je onterecht dat je trein al heel snel gaat vertrekken en proberen mensen tussen de rijdende auto's door naar de overkant te rennen (de wachttijd bij het betreffende voetgangersstoplicht is bovendien ook erg lang)..

Als je dat overleefd hebt, kom je er in de traverse achter dat je nog alle tijd hebt om rustig naar het perron te lopen.

Kunt er voor zorgen dat deze klok op de juiste tijd wordt gezet?

Ik heb deze vraag al meermaals gesteld aan NS en Arriva-personeel op het station en ook bij de loketten. Elke keer is mij beloofd dat het wordt doorgegeven, maar de situatie is nu al maanden zo. Daarom probeer ik het maar eens op deze manier. Hopelijk helpt dat.

Alvast bedankt.
Reputatie 4
Badge
Dank, JYzer, voor je reactie. Maar het is wel er eentje in de categorie: van het kastje naar de muur gestuurd worden.

Ik probeer het nu eens op deze manier, want ik ben al drie keer bij de loketten geweest (zelfs een keer een trein laten lopen omdat er een rij stond). Ik gebruik zelf de Sonsbeekzijde en het service punt is bovendien helemaal aan de andere kant van het station. Ik hoop dat een moderator van dit forum het oppikt.
Goed dat je hier melding van maakt, John! Ik ga het intern doorgeven aan de stationsmanager. Hopelijk wordt de tijd snel aangepast. 🙂
Reputatie 4
Badge
Dag Inge, dank je wel voor je inzet. Ik houd de klok in de gaten. Zodra die rechtgezet, zal ik dat hier melden en jouw bijdrage als antwoord markeren.
Thanks! Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen dat het is doorgegeven aan het Operationeel Besturingscentrum Infra van ProRail.
Reputatie 4
Badge
Thanks! Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen dat het is doorgegeven aan het Operationeel Besturingscentrum Infra van ProRail.

Beste Inge,

Fijn da je je eigen bijdrage als antwoord hebt gemarkeerd, maar ik ben pas tevreden als die klok nu eindelijk eens op tijd wordt gezet,

We zijn een maand later. Ik ben meermaals in Arnhem naar het loket geweest. daar krijg ik dan eerst de reactie: "We weten ervan. er zijn al anderen geweest. Er wordt aan gewerkt" Ik vraag dan met klem om het toch nog eens door te geven, want het moet toch een keer lukken om dit te herstellen.

Zondag gaat de wintertijd in. Mooi moment om het in orde te maken!
Reputatie 4
Badge
Helaas... zelfs het ingaan van de wintertijd was voor NS / Prorail geen moment om de buitenklok aan de Sonsbeekzijde nu eindelijk eens op tijd te zetten.De klok is precies een uur naar achteren gezet, zodat

Vanochtend gebeurde er bijna weer een ongeluk met iemand die over de drukke weg naar het station rende. De klok is daarvan niet de schuld. Maar als ik NS of ProRail was, zou ik ervoor zorgen dat er niet naar mij kan worden gewezen als het een keer mis gaat.
Wie heeft de klok verzet van zomertijd naar wintertijd. Wellicht staat zijn/haar horloge verkeerd en moeten we het probleem bij de bron gaan oplossen?
Reputatie 4
Badge
Wie heeft de klok verzet van zomertijd naar wintertijd. Wellicht staat zijn/haar horloge verkeerd en moeten we het probleem bij de bron gaan oplossen?

De zomertijd/wintertijd aanpassing is keurig verlopen. De klok loopt nog steeds ruim twee minuten voor. Dat was zo tijdens de zomertijd en is nog steeds zo.
Het is gewoon gevaarlijk, omdat mensen die bij de fietsenrekken aankomen de klok zien en dan denken dat ze de trein gaan missen. Als ze eenmaal de straat overgestoken zijn en in het station zijn, zien ze pas dat ze ruim twee minuten extra marge hebben.

Bij een NS-station horen klokken gewoon op tijd te staan.
Reputatie 4
Badge
Beste NS,

Opnieuw doe ik een poging om de klok in Arnhem op de goede tijd te krijgen. Medewerkers aan de servicebalie meenden een maand geleden dat dat misschien nog niet kon, omdat de werkzaamheden niet afgerond waren. Aangezien Arnhem Centraal nu officieel geopend is, neem ik aan dat die smoes ook niet meer geldt.

Een aanvullend argument is dat de poortjes in Arnhem binnenkort dichtgaan. Als dan de klok die je ziet bij het binnengaan van het station 3 minuten voorloopt, loop je het risico dat reizigers denken dat het al daluur (of al spitsuur is) en dat ze inchecken, maar dat ze geen korting krijgen (aan het eind van een spitsperiode), of dat ze denken dat ze te laat zijn voor korting (aan het begin van een spitsperiode).

Is het echt zo moeilijk om een klok op tijd te zetten?
Jammer om te lezen dat de klok ondanks de meldingen nog steeds voorloopt. Ik zal dit opnieuw aankaarten bij ProRail. Mijn excuses voor het ongemak, ik hoop dat een aanpassing snel te realiseren valt.
Reputatie 5
Kun je dat als reiziger zelf ergens doorgeven op stations (liefst ergens waar ze ook wat mee doen) ?

De klok aan voorkant van Den Haag Centraal liep vorige week (heb vanochtend niet omgekeken) zeker 20 minuten voor, da's knap verwarrend als je rustig aan komt wandelen voor je trein van 17:28 en de klok staat al op óver half zes ...
Reputatie 4
Badge
Jammer om te lezen dat de klok ondanks de meldingen nog steeds voorloopt. Ik zal dit opnieuw aankaarten bij ProRail. Mijn excuses voor het ongemak, ik hoop dat een aanpassing snel te realiseren valt.

Dank je wel, Inge, voor je moeite.

@Goner
Ik heb het in Arnhem natuurlijk ook meermaals op het station doorgegeven, maar tot nu te tevergeefs. Je zou toch denken dat er een stationsmanager is die verantwoordelijk is voor dergelijke zaken.
De klokken op stations zijn een ProRail aangelegenheid. Je kunt een dergelijke melding daarom het beste aan hen doorgeven. Klik hier voor de contactgegevens.
Reputatie 4
Badge
De klokken op stations zijn een ProRail aangelegenheid. Je kunt een dergelijke melding daarom het beste aan hen doorgeven. Klik hier voor de contactgegevens.

Beste Inge,
dat heb ik ook al eerder gedaan, maar ik hoop toch echt dat NS dit ook zelf belangrijk vindt en actie onderneemt. Als reiziger reis ik met NS niet met ProRail.

Dank voor de moeite.

John
Ik begrijp je punt, John. Helaas kunnen wij niet meer voor je doen dan de melding aan ProRail doorgeven. Ik heb ProRail nu rechtstreeks benaderd en hoop snel een terugkoppeling te ontvangen.
Deze week gezien dat de klok maar is afgeplakt met een vuilniszak. Kan het in ieder geval niet de verkeerde tijd aangeven. 😃
Waarom vertrouwen we het punctueel rijden van de treinen toe aan een club die er in twee maanden (of eigenlijk langer) nog niet in slaagt om de grote wijzer van een klok op tijd te laten lopen? Bij mijn weten is dat bepaald geen ingewikkeld logistiek proces met bladeren op de 3, een gesprongen bovenleiding op de 5 en sneeuw op de 11. :?
We vonden het zo belangrijk dat de treinen op tijd reden, dat we het team dat normaal de klokken maakt, daar maar op gezet hebben.

Maar even serieus, ik denk niet dat we die twee zaken met elkaar moeten vergelijken. We doen er alles aan om signalen op te pakken en te herstellen indien nodig. Ook wij als moderator zijn afhankelijk van andere partijen binnen de organisatie. Inge houdt de case in bewaking en meldt het zodra dit issue is opgepakt.
@Sivan NS

Voor de duidelijkheid: Het gaat deze keer natuurlijk over jullie ex-collega's van ProRail. Als het aan 'het team dat de klokken maakt' had gelegen, ben ik er van overtuigd dat die klok al lang op tijd had gestaan. Dat er ten minste een Stationsmanager en een Operationeel Besturingscentrum Infra tussen staan maakt dat het onnodig lang duurt. Soortgelijke processen dragen er toe bij dat verstoringen op het spoor tot enorme proporties uitgroeien. Dat ligt duidelijk niet alleen aan de complexiteit van de logistiek, maar ook aan de complexiteit van de bureaucratie die er omheen is gebouwd.

Hulde overigens aan de persoon die er ter plekke uiteindelijk maar een vuilniszak overheen heeft geplakt.
Ah, dat is ook zo. Ik zie hen ook als mijn collega's, vandaar 🙂.

Ik ben het met je eens dat dit langer duurt dan gewenst. Maar helaas kunnen wij niet meer doen dan het signaal uitzetten. Inge heeft een reminder gestuurd, waarmee ook het signaal is afgegeven dat reizigers aangeven dat dit te lang duurt.
Reputatie 4
Badge
Inderdaad, er zit een blauwe vuilniszak overheen. Dankzij de verlichting kun je 's avonds nog steeds zien dat de klok voor loopt. 🙂

Maar het is een eerste stap....

Sivan, Inge, dank voor jullie inzet.
Ik heb zojuist nog eens gebeld naar ProRail en zij wensen graag contact met je op te nemen om je verder te informeren. Kan je mij via een privébericht je naam, telefoonnummer en e-mailadres doorgeven? Dan zet ik je gegevens door naar de juiste afdeling binnen ProRail.
Ik heb inmiddels je contactgegevens ontvangen en deze doorgezet naar ProRail. Zou je de reactie van ProRail ook in dit topic willen delen, John? 🙂
Reputatie 4
Badge
Dag Inge,

ProRail heeft zojuist gebeld. Ze gaan er wat aan doen, maar het zal even duren, want je kunt alleen aan de binnenkant bij de klok en daar is ondertussen door een andere aannemer tegenaan gebouwd, zodat men er vooralsnog niet bij kan....

Ik heb voorgesteld dat ze misschien de elektriciteit even van de klok halen, maar of dat kan...

Kortom: er wordt aan gewerkt, even geduld a.u.b.

Jij en Pro-rail bedankt voor het doorzetten en de terugkoppeling.

Reageer