beantwoord

Klopt de plattegrond van Utrecht Centraal?

• 11 juni 2014
  • 5 reacties
  • 2342 Bekeken

Op de site van de NS kun je van alle stations de plattegronden vinden maar zijn die wel actueel? Ik vraag dit omdat ik wellicht straks in augustus op de terugweg van mijn vakantie wellicht nog een stop in Utrecht wil maken om het Spoorwegmuseum te bezoeken en ik dan wel mijn bagage even kwijt wil. En ik vraag dit omdat Utrecht Centraal momenteel verbouwd wordt. Dus dan wil ik wel 100% zeker weten of er op dit moment op Utrecht Centraal bagagekluizen zijn en zo ja waar deze gesitueerd zijn. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door wouter15 11 juni 2014, 18:26

De plattegrond die je op ns.nl ziet staan is de actuele plattegrond van Utrecht CS. De bagagekluizen bevinden zich (als ik het goed zeg) in het nieuwe gedeelte voorbij spoor 18/19. Als je daar naar binnenloopt en dan bij de Rituals linksaf gaat dan vind je daar de bagagekluizen.
Bekijk origineel

5 reacties

De plattegrond op de website is van 11 december 2013.
Enkele dagen geleden was ik nog op Utrecht Centraal en ik ben er (weliswaar vanuit mijn herinnering) van overtuigd dat deze plattegrond niet geheel overeenkomstig de huidige werkelijkheid is.
Hoe kan het ook anders met al die verbouwingswerkzaamheden.

Echter, er zijn weg degelijk bagagekluizen op Utrecht Centraal; die bevinden zich in het vernieuwde gedeelte van de hal, vlak achter het nieuwe toilettenblok.
Uit het hoofd gesproken ergens ter hoogte van de sporen 11/12.
Maar als je de borden "WC" volgt kom je vanzelf bij een redelijk grote ruimte, waar ook de toegang tot de toiletten zich bevindt. Kijk je dan naar de buitenmuur, dan zie je schuin achter dat toilettenblok de bagagekluizen (dus in een gang tussen de het toilettenblok en die buitenmuur.

Hopelijk voldoende duidelijk om ze te vinden.
Reputatie 1
De plattegrond die je op ns.nl ziet staan is de actuele plattegrond van Utrecht CS. De bagagekluizen bevinden zich (als ik het goed zeg) in het nieuwe gedeelte voorbij spoor 18/19. Als je daar naar binnenloopt en dan bij de Rituals linksaf gaat dan vind je daar de bagagekluizen.
Oke bedankt! Dan weet ik voldoende!
Hallo Martijn,

Als ik naar de bestandsnaam van de plattegrond kijk, dan lijkt Geus inderdaad gelijk te hebben over het feit dat de plattegrond enigszins gedateerd is. Verder is de informatie van Wouter helemaal correct.

Je topic heb ik naar het subforum 'op het station' verplaatst om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Wouter heeft ook gelijk. Naast de ingang naar spoor 19b (Jaarbeurszijde) zijn ook kluizen aanwezig. Ik loop er dagelijks langs.. Alles ligt op de schop momenteel, maar niet zo zeer aan deze kant.
Succes!

Reageer