beantwoord

Klopt het dat je niet bij elke automaat samenreiskorting kunt laden?

• 24 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 661 Bekeken

• Sprinter
  • 3 reacties
Thuis demo geoefend met dochter (16) maar het lukte niet. Zegt de conducteur: moet je naar een andere automaat gaan...Dat hadden we niet geoefend..

ik snap niet hoe ik op het antwoord kan reageren.
Maar goed: dochterlief is het niet gelukt en de conducteur zei dus dat het niet bij elke automaat kon. Andere ervaring dus dan Pe-pe, maar ik zal zelf eens in Zwolle poolshoogte gaan nemen.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 24 augustus 2014, 21:23

(Voor het geval de moderators weer eens de titel wijzigen)
Vraag: klopt het dat je niet bij elke automaat samenreiskorting kunt laden?

Nee, dat kan bij alle NS-kaartautomaten. Alleen eenmalige chipkaarten en nieuwe anonieme chipkaarten zijn alleen bij de bolle kaartautomaten met de blauwe bovenbalk verkrijgbaar. Producten en saldo op een OV-chipkaart laden (zoals samenreiskorting) kan bij alle NS-kaartautomaten.
Bekijk origineel

11 reacties

(Voor het geval de moderators weer eens de titel wijzigen)
Vraag: klopt het dat je niet bij elke automaat samenreiskorting kunt laden?

Nee, dat kan bij alle NS-kaartautomaten. Alleen eenmalige chipkaarten en nieuwe anonieme chipkaarten zijn alleen bij de bolle kaartautomaten met de blauwe bovenbalk verkrijgbaar. Producten en saldo op een OV-chipkaart laden (zoals samenreiskorting) kan bij alle NS-kaartautomaten.
Hallo Bos,

Zoals Pe_pe al aangeeft kun je bij alle NS kaartautomaten Samenreiskorting op de OV-chipkaart laden. Wat lukt er precies niet bij het laden van de Samenreiskorting?

Groet,
Marjan
ik was er niet bij, maar mijn dochter (met wie ik thuis de demo had geoefend) vertelde dat ze toen ze deed wat we thuis deden alleen de opties hond en fiets meenemen zag, en geen samenreiskorting.
Bedankt voor je reactie. De Samenreiskorting zou in elke NS-kaartautomaat beschikbaar moeten zijn. Heeft je dochter nu zonder korting gereisd?
ja, jammer genoeg wel
Dat is spijtig te lezen. Zou je via een privébericht contact met mij kunnen opnemen?
Femke, ik stuurde een privé bericht, dacht ik. Is dat aangekomen?
Reputatie 4
Badge
ik was er niet bij, maar mijn dochter (met wie ik thuis de demo had geoefend) vertelde dat ze toen ze deed wat we thuis deden alleen de opties hond en fiets meenemen zag, en geen samenreiskorting.

Zou het kunnen dat je dochter per ongeluk ingecheckt heeft en daarna pas naar de automaat is gegaan? Want dan klopt haar verhaal dat ze alleen kon kiezen uit Hond of Fiets.
Vandaag diezelfde ervaring!

Opstappen (met meereiskorting) geen probleem. product was ook gewoon te zien. Binnen 35 minuten overstappen met korting geen probleem (meereiskorting werd niet getoond).

Terugreis (na enkele uren): de meereiskorting werd niet getoond!

M.i. wel degelijk een probleem met de software/techniek.
Reputatie 4
Badge
Vandaag diezelfde ervaring!

Opstappen (met meereiskorting) geen probleem. product was ook gewoon te zien. Binnen 35 minuten overstappen met korting geen probleem (meereiskorting werd niet getoond).

Terugreis (na enkele uren): de meereiskorting werd niet getoond!

M.i. wel degelijk een probleem met de software/techniek.

Heeft u de Samenreiskorting voor de terugreis opnieuw opgeladen? Dat is namelijk bij NS wel nodig.
? Dat is nu juist het probleem! De optie om het meereisprodukt op de OV chipkaart te plaatsen ontbreekt soms bij de opsomming van produkten. Ik weet dat het nodig is bij iedere keer dat je reist bij zowel heen- als terugreis ook al is dat op een en dezelfde dag.

Dat heb ik dus samen met mijn vrouw waargenomen. s' Morgens geen probleem om het meereisprodukt op de kaart te plaatsen. s' Middags op de terugreis is het niet mogelijk het meereisprodukt op de kaart te plaatsen om de dood eenvoudige reden dat die optie ontbreekt.

Reageer