beantwoord

Kluisjes Rotterdam CS

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Goedendag,

Zijn er, nu de verbouwing klaar is, weer kluisjes beschikbaar op Rotterdam CS? En zo ja, waar in het station kan ik deze vinden?

Dankjewel!
icon

Beste antwoord door Wiarda 14 april 2014, 22:31

Ik was vanavond op Rotterdam Centraal en de bagagekluizen bevinden zich in een speciale ruimte naast de (gewone) trap naar de sporen 15 en 16.
Vanaf de centrale hal gezien helemaal achteraan (rechts) van de reizigerspassage naast de ingang Proveniersplein..
De kluisjes zelf zijn vanuit de reizigerspassage niet te zien. Slechts een lichtbak naast de trap naar de sporen 15 en 16 met het opschrift "Kluizen" geeft aan waar de aparte ruimte met de kluizen zich bevindt.

Ik heb er ook nog een servicemedewerker over aangesproken en ook die wist mij te vertellen dat dat inderdaad de enige bagagekluizen op het hele station zijn.
Als je in die speciale ruimte komt staan er zowel links als rechts langs de muren inderdaad een behoorlijk aantal kluizen.
Vreemd genoeg dus wel aan de achterzijde van het station, maar niets in de buurt van de centrale hal c.q. hoofdingang.
Bekijk origineel

5 reacties

Deze pagina vertelt mij dat er wel bagagekluisjes aanwezig zijn op dit station. Onderaan de pagina is ook een plattegrond te vinden waar op staat waar ze te vinden zijn.

Ik ga er maar van uit dat de plattegrond en informatie op deze pagina geüpdatet is na de verbouwing. Je kunt het uiteraard ook vragen aan het aanwezige NS personeel waar de kluisjes te vinden zijn.
Badge
Dag Arno, welkom op het forum. Op Rotterdam Centraal zijn kluisjes beschikbaar. Ik durf helaas niet te zeggen waar ze staan. Vraag het anders aan een perronmedewerker of loop even langs een NS servicebalie. Wil je meer informatie over station Rotterdam Centraal, zie Link Vriendelijke groet, Leny

Die plattegrond is in ieder geval niet actueel en dateert nog uit de tijd dat er een tijdelijk stationsgebouw stond en bijv. fietsenstallingen worden aangegeven die er inmiddels ook al niet meer zijn.

De tip om de servicemedewerkers te raadplegen of even te rade te gaan bij het informatiepunt in de hal blijft natuurlijk gewoon staan.

Ik moet straks nog via Rotterdam Centraal en met een beejte geluk hen ik ruim 20 minuten overstaptijd. Zal dan wel eens een rondje station maken om te zien waar ze die kluisjes in het definitieve, nieuwe staation hebben verstopt.
Hoop er dus later op terug te komen.
Ik was vanavond op Rotterdam Centraal en de bagagekluizen bevinden zich in een speciale ruimte naast de (gewone) trap naar de sporen 15 en 16.
Vanaf de centrale hal gezien helemaal achteraan (rechts) van de reizigerspassage naast de ingang Proveniersplein..
De kluisjes zelf zijn vanuit de reizigerspassage niet te zien. Slechts een lichtbak naast de trap naar de sporen 15 en 16 met het opschrift "Kluizen" geeft aan waar de aparte ruimte met de kluizen zich bevindt.

Ik heb er ook nog een servicemedewerker over aangesproken en ook die wist mij te vertellen dat dat inderdaad de enige bagagekluizen op het hele station zijn.
Als je in die speciale ruimte komt staan er zowel links als rechts langs de muren inderdaad een behoorlijk aantal kluizen.
Vreemd genoeg dus wel aan de achterzijde van het station, maar niets in de buurt van de centrale hal c.q. hoofdingang.
Reputatie 2
Klopt helemaal, was hier vorige week en ik zag een ns-medewerker naar binnen lopen met een reiziger, die zei al dat niemand deze locatie weet

Misschien een mooie route via de bestaande borden, ns?

Reageer