Koffie!

• 19 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 6
  • Koploper*
  • 1065 reacties
Zoals we allemaal weten, is de belangrijkste taak van NS het zoveel mogelijk op tijd rijden van treintjes.

Er zijn soms situaties waarin dit niet helemaal lukt, omdat er andere zaken belangrijker zijn. Koffie halen bijvoorbeeld.

Wat was nu de situatie: gisteren kwam trein 556 keurig op tijd aan te Gouda, spoor 8. Aan de andere kant van het perron, op spoor 10, stonden twee gekoppelde SLT's (2626 + 2443) als ledig materieeltrein richting Rotterdam. Het sein stond al op groen, maar de trein vertrok maar niet. Logisch ook, want de machinist was nog even koffie halen en kwam rustig aanlopen. Ondertussen was de vertrektijd van trein 556 reeds verstreken, maar deze kon pas vertrekken nadat de SLT's aan de overzijde weg waren. Uiteindelijk vertrok de 556 met drie minuten vertraging uit Gouda.

Nu ben ik me ervan bewust dat (1) NS altijd slachtoffertje is in dit soort processen en (2) NS-personeel nooit fouten maakt. Ik zal daarom zelf vast een poging doen om een logische verklaring voor het gebeurde te vinden. Ik dacht zelf aan 'de treindienstleider had tegen de machinist verteld dat zijn trein pas na de 556 zou vertrekken, maar had zich op het laatste moment bedacht zonder de machinist in te lichten'.

Heeft er iemand een betere verklaring?

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Nope, want:

Nu ben ik me ervan bewust dat (1) NS altijd slachtoffertje is in dit soort processen en (2) NS-personeel nooit fouten maakt.
Reputatie 6
Badge
omdat er andere zaken belangrijker zijn. Koffie halen bijvoorbeeld.

Weet je zeker dat het koffie was @wsm 😀 ?
Kan mij niet voorstellen dat een treinmachinist thee gaat halen, ruim na vertrektijd.
Waarom trein 556 te laat vertrokken is mij onbekend. Al even niet in Gouda geweest.
Badge
Heb je ook gezien waar de machinist die bak lekkere koffie gehaald heeft want dan kunnen Edwin, Julian en ik daar volgende keer ook even langs lopen voor koffie als we een kort stationnement hebben op Gouda.
Reputatie 6
Bij het Kiosk misschien? Jullie zijn de experts 😂.

Reageer