Koffie bij lange overstaptijden

• 2 januari 2017
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 3
Mijn voorstel is dat NS gratis koffie of thee beschikbaar stelt aan reizigers welke een langere overstaptijd hebben dan 20 minuten.
Op deze manier worden zij nog een beetje gecompenseerd voor het onnodige dagelijkse tijdverlies.

5 reacties

Reputatie 3
Dit lijkt mij zelf best aardig, maar de uitvoering zorgt juist voor enorm veel problemen. Hoe kun je namelijk zeggen, of je wel of niet een lange overstaptijd hebt? Als ik achter de kassa sta, kan ik bij een reiziger echt niet aan z'n gezicht aflezen, dat hij lang moet wachten. Het is dus vooral lastig te verifiëren. Je kan het ook niet echt met een app laten zien. Als jij een overstap hebt gemist, moet je namelijk lang wachten, maar volgens de reisplanner zou je een hele korte overstap hebben. Kortom, het is vrij lastig uit te voeren, en er kleven flink wat haken en ogen aan. Ik denk daarom, dat NS dit niet zal gaan invoeren. Overigens is het wel een leuk idee, maar ik zou het eerder via bijvoorbeeld NS Extra regelen.
Reputatie 6
Misschien zijn de lange overstaptijden wel ingevoerd met als doel, juist extra koffie en broodjes te verkopen ...
Goed idee! Gewoon automaten bij de kiosk installeren met gratis koffie/thee. Heb je niet veel personeel en kassa's voor nodig. Of anders kan de NS misschien online koffie/thee punten voor je sparen op je NS account, en die (automatisch?) op je OV-kaart zetten. Als de NS weet waar/wanneer je in- en uitgecheckt bent, dan weet de NS ook wanneer je 20 minuten of meer overstaptijd had.
Hoi Ton1961. Zeker een leuke en goede suggestie, maar de uitvoering hiervan heeft nog wel wat moeilijkheden. Zoals Jan-Mark ook aangeeft is het erg lastig om na te gaan wie, wanneer een lange overstaptijd heeft. Het is erg vervelend als je lang moet wachten, maar op korte termijn zie ik hier geen veranderingen in.
Geef vaste klanten een tegoedbon voor koffie. Aan de reishistorie kan je zien hoe vaak iemand de desbetreffende overstap heeft. (Dat kan natuurlijk uitsluitende bij NSextra i.v.m. de privacy )

Reageer