beantwoord

Komen er meer ov chipkaart uitcheckpunten op Ede-Wageningen?

• 4 februari 2015
  • 11 reacties
  • 384 Bekeken

Beste,

Kent u dit filmpje nog? https://www.youtube.com/watch?v=DEoBbPJHh2g Dit is helaas ver van de werkelijkheid. Op Ede-Wageningen is het zeker in de spits dringen om bij een van de spaarzame ov-chippalen te komen om in of uit te checken.

In dit gedrang ontstaat vaak asociaal reizigersgedrag, het zou mij dan ook weinig verbazen als dit een keer echt flink uit de hand loopt. Bovendien, kunnen mensen in het gedrang nabij de deuren van de trein, niet vlot instappen, wat weer tot een langere stoptijd dan gepland tot gevolg heeft en de trein dus te laat vertrekt (en een ongeduldige conducteur..).

Dit fenomeen treed met name tijdens de spits op.

Mvg,
icon

Beste antwoord door Stephan NS 4 februari 2015, 17:21

Hallo allartk,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik snap dat het lastig kan zijn met in- en uitchecken als het druk is en er niet veel chippalen zijn. Kun je ook aangeven waar op het station je precies een paal mist en waar je eentje (of meer) extra zou willen zien? Dan kan ik hier een concrete melding van maken. Je topic is verplaatst naar "Op het station".

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Helemaal mee eens! Bijna iedereen die met de intercity's van NS reist wil in- of uitchecken bij de twee (!) palen bovenaan de trap. Dat is dus dringen geblazen, zeker als men de overstap van of naar de Valleilijn wil halen.
Verderop op perron 3/4 staan ook palen, maar die dienen geen enkel nut. Logischer zou zijn die te verplaatsen naar het einde bij de trap of naar de tunnel...
Hallo allartk,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik snap dat het lastig kan zijn met in- en uitchecken als het druk is en er niet veel chippalen zijn. Kun je ook aangeven waar op het station je precies een paal mist en waar je eentje (of meer) extra zou willen zien? Dan kan ik hier een concrete melding van maken. Je topic is verplaatst naar "Op het station".

Groet,
Stephan
Reputatie 6
Badge +1
Hallo allartk,

Groet,
Stephan

Ja, dat schreven we al: op het perron tussen spoor 3 en 4, bovenaan de enige trap om het perron te verlaten staan slechts twee palen. Iedereen uit de 12-baks VIRM dringt daar langs.
Of er bovenaan de trap meer palen op een logische manier kunnen staan weet ik niet, maar in de tunnel onder de sporen lijkt me ruim voldoende mogelijkheid (bv. bij betreden/verlaten station).
Stom om te lezen dat dit nog steeds aan de gang is. Ik heb anderhalf jaar in Ede (vlakbij station Ede-Wageningen) gewoond, net toen de OV-chipkaart werd ingevoerd (voor studenten). Terwijl ik studeer in Utrecht studeer. Toen was het al chaos tijdens de spits. 2 paaltjes op het perron of zo (voor hon-der-den mensen), en geen enkele bv. achter het station (waar ik altijd heen moest).

(Overigens ervaar ik soms hetzelfde op station Driebergen-Zeist: als ik uitstap vlak bij de tunnel onder de sporen door, kom ik dus niet dicht in de buurt van een paaltje als ik direct de trappen af de tunnel in ga. De eerste keer verwachtte ik dat er achter het station (wederom de kant waar ik heen moest, want daar stond mijn fiets) in de hal wel eentje zou staan (daar staat immers ook een kaartjesautomaat), maar dit was niet het geval. Ook vreemd.).
Bedankt voor jullie input, ik zal hier een melding van maken.
Over logische manier, heb ik nog even over nagedacht, daarom een suggestie:
- Meer palen langs de wachtruimte (hier staat er nu 1 aan elke zijde)
- Bovenaan de trap staan nu 2 palen tegen de mv aan (dus aan de trapzijde). Aan de andere kant van de MV is dus nog ruimte.

Zie ook nette plattegrond op de ns website om bovenstaande te goed te kunnen volgen: http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/stationsvoorzieningen/stations/d-e/ede-wageningen#plattegrond

Hopelijk gebeurd er nu eindelijk iets. Dan zal je een held zijn.
We zijn 2 maanden verder en er is niet veel gebeurd. Klantvriendelijkheid, sja..
Mijn collega Stephan heeft je suggestie doorgegeven, maar we kunnen daarbij niet beloven dat je verzoek op korte termijn gehonoreerd zal worden. Allereerst moet uitgezocht worden of het plaatsen van nieuwe paaltjes noodzakelijk is en op welke plekken dat dan handig is i.v.m. de doorstroom. Verder is het plaatsen van paaltjes een tijdrovende klus i.v.m. bedradingen en verbindingen die vaak onder de grond aangebracht moeten worden.
Vroeger moest je in de rij staan voor het loket. Is het zo erg om even op je beurt te wachten bij de paal?
Ah nu kost het plaatsen van paaltjes ook al maanden....

En of er meer paaltjes nodig zijn kom je zo achter, 1 mannetje naar het station sturen in de spits en daar een mooi filmpje van maken...
Vroeger moest je in de rij staan voor het loket. Is het zo erg om even op je beurt te wachten bij de paal?

Vroeger hadden abonnementhouders een zichtkaart en konden ze direct instappen, nu staan ze in de rij voor een paal omdat de chipkaart het allemaal zoveel gemakkelijker en sneller zou maken...

Reageer