beantwoord

Korting bij het parkeren

• 13 april 2014
  • 2 reacties
  • 396 Bekeken

Hallo,

op de website van de NS staat "Als treinreiziger van NS krijgt u korting op de parkeertarieven bij een Q-Park P+R terrein."
Nu heb ik geparkeerd en blijkt dat dit niet geldt voor reizigers met een papieren treinkaartje, terwijl daar op de website van de NS bij het stuk over de voorzieningen op het station geen enkele melding van wordt gemaakt.
Ben ik met een papieren kaartje geen NS-reiziger? Ik betaal hetzelfde tarief als iemand met een OV-chipkaart voor dezelfde reis, dus lijkt de term "NS-reiziger" ook op mij van toepassing.

Ik snap dat het misschien niet mogelijk is om technische redenen of wat dan ook (vreemd overigens, voorheen kon dit wel met ik geloof dezelfde parkeerautomaten), maar vermeld het dan open en eerlijk op de website. Mocht het overigens een technisch probleem zijn, kan dit toch eenvoudig opgelost worden door een formulier waarmee je je trein- en parkeerkaartje toe kan sturen en dit verschil in prijs alsnog terug krijgt?

Met vriendelijke groet,

John
icon

Beste antwoord door Marjan NS 14 april 2014, 09:21

Hallo John,

De 52 Q-Park P+R terreinen zijn verchipt, dit betekent dat de zuilen op de Q-Park P+R terreinen over zijn gegaan van papier naar OV-chip. Op de zuil is geen plek voor zowel de OV-chipreader als de papiergleuf, daarom is de papiergleuf verdwenen. De papieren kortingskaartjes van Q-Park P+R worden ook niet meer geaccepteerd. Het is daarom niet meer mogelijk om korting te krijgen met een papieren kaartje. Wil je gebruik blijven maken van de Q-park P+R korting dan kan dat alleen via Reizen op Saldo.

Vriendelijke groet,
Marjan

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo John,

De 52 Q-Park P+R terreinen zijn verchipt, dit betekent dat de zuilen op de Q-Park P+R terreinen over zijn gegaan van papier naar OV-chip. Op de zuil is geen plek voor zowel de OV-chipreader als de papiergleuf, daarom is de papiergleuf verdwenen. De papieren kortingskaartjes van Q-Park P+R worden ook niet meer geaccepteerd. Het is daarom niet meer mogelijk om korting te krijgen met een papieren kaartje. Wil je gebruik blijven maken van de Q-park P+R korting dan kan dat alleen via Reizen op Saldo.

Vriendelijke groet,
Marjan

Hallo Marjan,

bedankt voor het antwoord en de uitleg.

Vind het wel vreemd dat twee groepen NS-reizigers verschillend behandeld worden voor wat betreft de kosten voor het parkeren. Ze betalen eenzelfde prijs aan de NS en de "NS-reiziger" zou volgens de direct beschikbare informatie op de website korting krijgen op het parkeren.
Dat een en ander qua automaten niet mogelijk is, weerhoudt de NS er niet van om in het kader van klantvriendelijkheid toch een mogelijkheid te bieden om het verschil terug te krijgen zolang het mogelijk is om een NS-reiziger te worden met behulp van een papieren kaartje.

Denk dat als de NS incidentele reizigers meer in de trein wil krijgen, dit in ieder geval tegen hen werkt. Voor wat dat betreft heb ik voor deze betreffende reis nu de keuze trein gemaakt, maar zal ik de trein in het vervolg niet meer meenemen als alternatief omdat men zo aankijkt tegen incidentele reizigers (ondanks dat de reis verder best prettig was).

Met vriendelijke groet,
John

Reageer