Korting op parkeren bij internationale reis

• 16 december 2014
  • 2 reacties
  • 195 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Geachte heer/mevrouw,
regelmatig reis ik van Bergen op Zoom naar Brussel. Omdat ik slecht ter been ben, wil ik parkeren op het Q park Bergen op Zoom en daar natuurlijk graag gebruik maken van de kortingsmogelijkheid. Daarvoor dien ik echter met de OV chipkaart gereisd te hebben. Daarom zou het logisch zijn online een kaartje te kopen van Roosendaal naar Brussel vice versa (of alleen voor de terugeweg) en het deel Roosendaal - Bergen op Zoom op de OV chipkaart te reizen. Mijn eerste vraag is of dit even duur is. Mijn tweede vraag is of het in dit geval mogelijk is in- en uit te checken op het perron in Roosendaal. De overstaptijd is weliswaar 10 minuten maar gezien de hoeveelheid bagage en het feit dat ik niet snel kan lopen, is dit waarschijnlijk niet haalbaar. Aangezien dit vaker zal voorkomen heeft/kan de NS wellicht incheckpalen voorzien op het perron waar de internationale treinen aankomen en vertrekken?
Met dank voor uw reactie,
Nic

2 reacties

beste NiCDR,

Dit is inderdaad de beste optie om alsnog korting op je parkeertarief bij QPark te krijgen. Roosendaal heeft Ovchipkaartpoortjes, dat betekent dat deze aan het begin van het station staan. Op de perrons staan dus geen palen. Tien minuten is een ruime overstaptijd, maar kan me voorstellen dat het moeilijker wordt met bagage en als je niet goed ter been bent. Ik ga je suggestie doorgeven, bedankt voor je post.

Vriendelijke groet, Robby
Beste Robby,
dank, ik maakte de reis vandaag en constateerde dat er op het "overstapperron" (4) twee in/uitcheckpalen staan met de vermelding dat deze voor internationale reizigers zijn die hier het Nederlandse deel van hun reis kunnen starten of beeindigen. Dat zal ik dus volgende keer doen!
Groet,
Nic

Reageer