Korting parkeren Q-park voor treinreizigers

  • 18 september 2015
  • 2 reacties
  • 4291 Bekeken

Ik heb zondag per trein gereisd en mijn auto op een Q-Park terrein geparkeerd. Ik was in het bezit van een E-ticket, maar heb het volle dagtarief moeten betalen. € 12,- i.p.v. € 4,36 voor treinreizigers. Er wordt alleen korting verleend als je met een OV-chipkaart reist. Er wordt dus ten onrechte onderscheid gemaakt tussen de diverse reizigers/treintickets. Q-Park verleent geen restitutie, omdat dit door NS geregeld zou moeten worden. Waar kan ik een klacht indienen?

2 reacties

Reputatie 4
Badge
Sinds een tijd is dit inderdaad het geval. Het staat ook de website van Q-park.
Het spijt me voor u, maar ik vrees dat u niet binnen de kortingsregeling valt.

Zie ook:
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/zonder-ov-chipkaart-geen-korting-pr-betaald-7381

en
http://www.q-park.nl/nl/topmenu/contact/veel-gestelde-vragen

Het zou wel netjes zijn als er niet eerst wordt gezegd dat treinreizigers met korting parkeren, maar alleen dat reizigers met een OV-chipkaart met korting parkeren.

Hier staat het wel helder:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/van-deur-tot-deur/q-park-p-r-parkeren.html
Welkom op het forum Dassen!

Het is inderdaad niet mogelijk om korting te krijgen bij Q-park als je met een e-ticket hebt gereisd. Voor de volledigheid in dit topic, hierbij een quote van moderator Leny uit het door John de Jong aangehaalde topic:

Vanaf april 2013 zijn 52 Q-Park P+R terreinen verchipt, de zuilen op de Q-Park P+R terreinen zijn overgegaan van papier naar OV-chip. Omdat op de zuil geen plek is voor zowel de OV-chipreader als de papiergleuf, is de papiergleuf verdwenen en omdat we het gebruik van de ov-chipkaart willen stimuleren. De papieren kortingskaartjes van Q-Park P+R worden ook niet meer geaccepteerd. Klanten die met een verchipt abonnement reizen of op basis van ROS blijven recht houden op korting. De zuil doet een controle op een geldige CICO. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten

Ik zal je klacht verder in het systeem verwerken, maar geef het weinig kans dat het beleid hierdoor zal worden aangepast. Mocht je een persoonlijke klacht willen indienen, dan mag je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer en geboortedatum. Als je op mijn gebruikersnaam 'Inge NS' klikt, dan kom je op mijn profiel terecht waar je mij via de blauwe knop 'Stuur bericht' een privébericht kunt sturen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart. Daar komt je topic het beste tot zijn recht.

Reageer