beantwoord

Krijg ik ook korting bij een Q-park P+R terrein met mijn Kruidvat kaartje ( hier zit ook chip in)

• 22 april 2014
  • 7 reacties
  • 2176 Bekeken

Wij gaan binnenkort een dagje weg met de trein, 3 personen met Kruidvatkaartje en 1 kind met ov chipkaart, waar we dan een railrunner op zetten. Kan ik nu het Kruidvatkaartje of de kinder OV chipkaart gebruiken om de NS korting bij het P+ R parkeerterrein te krijgen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 april 2014, 21:25

Maar een Kruidvat kaartje is geen gewone OV-chipkaart, dat is een speciale aanbieding van een dagkaart.
En als u daarmee bij Q-Park met korting zou kunnen parkeren, zou dat ofwel op die dagkaart staan ofwel terug te vinden moeten zijn in de voorwaarden.
Ik heb het echter nog niet kunnen ontdekken.

En NS abonnementen staan tegenwoordig inderdaad op een OV-chipkaart. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat u met elke OV-chipkaart korting zult krijgen.

Ik denk dat u voor alle zekerheid misschien het beste eens op de website van Q-Park zelf kunt kijken om te zien in welke gevallen en met welke OV-chipkaarten u eventueel recht hebt op korting.
Op de NS website zie ik alleen maar dat u korting krijgt bij Greenwheels en Q-Park met de de abonnementen die ik al eerder noemde.
Bij een los treinkaartje of reizen op saldo op een OV-chipkaart (wat beide in feite hetzelfde is) heb ik geen enkele indicatie kunnen ontdekken dat u daarmee recht zou hebben op korting.
Vandaar mijn voorstel om eens bij Q-Park te kijken.
Bekijk origineel

7 reacties

Korting bij Q-Park wordt alleen verleend bij bepaalde NS abonnementen, zoals bijv. Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Vrij, om maar wat te noemen.

Het Kruidvat kaartje is echter geen NS abonnement, doch slechts een dagkaart, waarmee u dus geen recht hebt op korting bij Q-park.
Ook een railrunner is geen abonnement, dus ook daar zult u bij Q-park geen voordeel mee kunnen halen.

En dat bijna overal en chip in zit maakt daarin dus geen verschil.
Maar je kan toch ook korting krijgen als je gewoon met je ov chipkaart reist?
Maar een Kruidvat kaartje is geen gewone OV-chipkaart, dat is een speciale aanbieding van een dagkaart.
En als u daarmee bij Q-Park met korting zou kunnen parkeren, zou dat ofwel op die dagkaart staan ofwel terug te vinden moeten zijn in de voorwaarden.
Ik heb het echter nog niet kunnen ontdekken.

En NS abonnementen staan tegenwoordig inderdaad op een OV-chipkaart. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat u met elke OV-chipkaart korting zult krijgen.

Ik denk dat u voor alle zekerheid misschien het beste eens op de website van Q-Park zelf kunt kijken om te zien in welke gevallen en met welke OV-chipkaarten u eventueel recht hebt op korting.
Op de NS website zie ik alleen maar dat u korting krijgt bij Greenwheels en Q-Park met de de abonnementen die ik al eerder noemde.
Bij een los treinkaartje of reizen op saldo op een OV-chipkaart (wat beide in feite hetzelfde is) heb ik geen enkele indicatie kunnen ontdekken dat u daarmee recht zou hebben op korting.
Vandaar mijn voorstel om eens bij Q-Park te kijken.
Had ik al gedaan, maar daar kan ik wel uit afleiden dat je met de gewone ov chipkaart de korting kan krijgen, maar ik weet niet of dat ook geldt voor een kinder ov chipkaart.

Maar bedankt voor de reactie.
Hallo Ariane,

Ik ben toch nog eens wat verder gaat spitten op de website van de NS en kwam deze pagina over Q-Park tegen.

Als ik zo snel even over de pagina kijk denk ik dat je daar wel antwoorden vindt op jouw vragen.

Vr.gr.
Hans
Reputatie 6
Badge +2
Ik maak eruit op dat het met de OV-chipkaart van het kind kan. Het is trouwens een vreemde tekst, dat van die (nieuwe) abonnementen lijkt weg te kunnen, want dat valt onder "Met een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart ontvangt u korting, wanneer u op de dag van parkeren bij een Q-Park P+R terrein, bent in- en uitgecheckt bij NS."
Beste Ariane,

Welkom op het NS Serviceforum! Via deze website kun je, zoals Hans al aangeeft, meer info vinden over het parkeren bij Q-Park met korting. Als je een abonnement hebt krijg je korting, maar ook als je een anonieme of persoonlijke ov-chipkaart hebt. Voorwaarde is wel dat je op de dag dat je parkeert, in- en uitgecheckt moet zijn bij NS. Voor informatie over de exacte kortingstarieven adviseer ik je contact op te nemen met Q-Park. Veel succes!

Groet,
Stephan

Reageer