beantwoord

Kun je in de vervangende bussen in- en uitchecken met je OV-chipkaart?

• 8 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 2855 Bekeken

Komende zondag wil ik met de trein reizen, eigenlijk met mijn tienertoer kaartje, maar omdat er geen treinen rijden rond Breda, rijden er vervangende bussen. Kun je in deze bussen in- en uitchecken met je OV-Chipkaart of hoef je die alleen maar te laten zien. Als ik namelijk niet hoef in te checken, is het zonde om mijn tienertoer kaartje hiervoor te gebruiken omdat ik met mijn OV-kaart dan in principe dus gratis kan reizen.
icon

Beste antwoord door Hendrik 8 augustus 2014, 11:13

Je moet gewoon inchecken op je beginstation en uitchecken op het eindstation. In principe net als anders dus. Als er vervangend busvervoer is, staan er soms wel mobiele in-/uitcheckpaaltjes, zodat je niet naar de paaltjes of poortjes op het station hoeft te lopen. Maar inchecken doe je dus buiten de bus.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Je moet gewoon inchecken op je beginstation en uitchecken op het eindstation. In principe net als anders dus. Als er vervangend busvervoer is, staan er soms wel mobiele in-/uitcheckpaaltjes, zodat je niet naar de paaltjes of poortjes op het station hoeft te lopen. Maar inchecken doe je dus buiten de bus.
Welkom op het forum chantal26396!

Het antwoord van Hendrik is correct. Je kunt gewoon in- en uitchecken zoals je normaal gesproken ook doet, tenzij er mobiele in-/uitcheckpaaltjes aanwezig zijn. Alvast een fijne reis gewenst!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer