beantwoord

(lange) overstap Den Bosch

• 3 april 2015
  • 3 reacties
  • 291 Bekeken

Sinds de verlenging van de sporen op het station Den Bosch is de overstaptijd aanzienlijk vergroot wat erg verveld is als je hier wilt overstappen. Treinen stoppen helemaal vooraan (of achteraan) het perron waarbij het een aantal minuten duurt voordat je de trappen bereikt na het uitstappen, maar ook bij het instappen. Indien de treinen in het midden van het perron zouden stoppen kan er sneller uitgestapt worden omdat alle trap mogelijkheden gebruikt worden en het tevens een kortere loop afstand betreft.

Dus waarom stoppen de treinen op het einde? Indien het vanwege de wissels in het spoor ter hoogte van het perron is, zou dit toch zeker opgelost moeten kunnen worden?
icon

Beste antwoord door Marjan NS 3 april 2015, 19:43

Hallo Rick11, Dit heeft te maken met de spoorfases. Het spoor heeft een A en een B zijde. De trein stopt op een van deze zijden, dat is de reden dat de trein niet in het midden van het station stopt. Groet, Marjan
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Rick11, Dit heeft te maken met de spoorfases. Het spoor heeft een A en een B zijde. De trein stopt op een van deze zijden, dat is de reden dat de trein niet in het midden van het station stopt. Groet, Marjan
Badge +3
Een onbevredigend antwoord. Eerder is ook al genoemd dat die wissels vrijgehouden moeten worden. Daarop is opgemerkt dat in de normale situatie - waarop we volgens mij de dienstregeling moeten afstemmen - die wissels helemaal niet gebruikt worden. Er is dus geen goede reden om de trein op een perronfase te plannen en niet gewoon op heel spoor 3, 4, 6 of 7.
Hoi Marjan, bedankt voor je reactie, echter vindt ik dit ook geen bevredigend antwoord. Ik snap dat je er niks aan kunt doen, maar misschien kan de NS er toch over nadenken om dit aan te passen. Het levert veel irritaties op bij de reizigers, zie ook het forum van Tochjo, en.... "klant is koning"..... toch? Daarnaast is het treinschema momenteel niet zo vol dat perrons dubbel gebruikt worden in Den Bosch.

Reageer