Lay-out scherm en intelligente kaartjesautomaat

• 30 juli 2019
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

LS.

Ik heb twee suggesties voor kaartjesautomaten: eerste voor scherm lay-out, tweede voor software.

Waarom deze opmerkingen?
Zondagavond laat, om 23:29, wilde ik een dagretour kopen voor Haren - Den Haag Centraal. Daarbij miste ik de opmerking uiterste rechts op het
scherm: geldig voor vandaag. Het kaartje was bedoeld voor maandag29 juli, dus moest ik een tweede keer door de kaartjesautomaat en het foute kaartje via de helpdesk terugvragen. Bovendien is het ├╝berhaupt onmogelijk om 's avonds om 23:29 nog vanuit Haren naar Den Haag te reizen en ook nog terug te reizen.

Vandaar de eerste opmerking:
Plaats de knop voor de geldigheidsdatum svp dichter bij en net zo opvallend als de andere keuze knoppen.

De tweede opmerking gaat over de software in de automaat. Indien een ticket wordt besteld die niet meer uitgevoerd kan worden op de dag van aanschaf zou de default geldigheidsdag naar volgende dag gezet kunnen worden.
In geval van de kaartautomaat op station Haren is de default geldigheidsdatum voor die reis na 22:00 de datum van aanschaf + 1.

Met vriendelijke groeten,

Joop Bakker

3 reacties

Goedemorgen Joop Bakker, welkom op de NS Community.

Vervelend dat je een verkeerd ticket hebt aangeschaft op zondag. Fijn dat je het wel terug hebt kunnen vragen! Alle tickets zijn geldig tot 4:00 uur in de morgen van de volgende dag. Ik denk dus dat de aanpassing waarom jij vraagt ervoor zorgt dat reizigers die wel om dat tijdstip een ticket willen voor diezelfde dag niet meer kunnen krijgen wat ze willen. Het groter maken van de knop met de geldigheidsdatum is een verzoek dat ik natuurlijk voor je kan doorzetten!
Reputatie 7
Badge
@Maxime NS
@Joop Bakker bedoelt natuurlijk dat als de reis vanaf dat station naar de opgegeven bestemming op die dag niet meer mogelijk is, dan zou de automaat vanzelf de volgende dag moeten kiezen.
Echter of dit handig en praktisch uitvoerbaar is, is de vraag. Dan moet er een koppeling komen tussen automaat en de complete dienstregeling.
Ah, ja dat lijkt me een lastige koppeling. Ik denk ook dat dat niet de moeite waard is, qua het maken van de koppeling en de hoeveelheid verkeerd gekochte kaartjes die het bespaart.

Reageer