Leedvermaak door NS-medewerker ten koste van hoogzwangere vrouw en peuter

• 15 februari 2016
  • 7 reacties
  • 268 Bekeken

Aangezien de NS niet reageert, dan maar hier.

Afgelopen maand, 30 januari jl., reisde ik met mijn gezin met de trein. Daarbij moesten we een stukje met de bus, wegens werkzaamheden. Die bus kwam veel te laat (dat wil zeggen: hij stond er al een tijd, maar vertrok domweg niet), waardoor we de aansluitende trein hebben gemist. Daardoor hadden we een uur extra reistijd, in plaats van 15 tot 30 minuten. Dit gold voor alle reizigers in de bus.

Mijn vrouw is hoogzwanger en verder hadden we onze peuter van twee bij ons. Allebei hebben op tijd eten en rust nodig. Dan valt een extra reistijd van 30 topt 45 minuten flink tegen. Toen ik dit kenbaar maakte bij de informatiestand, werd ik zeer onbeschoft behandeld.

Eerst beweerde de NS-medewerker dat de bus (waarin we zaten) wel op tijd was om de trein te halen. (Wat niemand lukte, die in de bus zat.) Erg neerbuigend, zo’n antwoord. Feitelijk zegt de NS-medewerker dat ik lieg.

Hierna legde ik uit dat het ongemak van de extra vertraging, in het bijzonder vervelend was voor een hoogzwangere vrouw en een peuter. Daarop werden ik en mijn gezin uitgelachen door de NS-medewerker.

Ik schrijf het nog maar een keer, want ik kon het zelf ook niet geloven. We werden uitgelachen door de NS-medewerker.

Is het wellicht een zieke grap van de NS, om zulke sadistische medewerkers de informatiestands te laten bemannen? Dit is toch te gek voor woorden? Ik ben hier niet alleen niet van gediend, ik neem deze belediging hoog op. Dit is wat mij betreft een volstrekt onwenselijke bejegening.

Het is, mijns inziens, dan ook op geen enkele manier goed te praten, op welke manier dan ook, dat het leed van NS-klanten, een bron van vermaak vormt voor de NS-medewerkers.

Ik verwacht een zeer passend antwoord van de NS. Waarbij ik niet het gevoel of idee krijg dat de NS mij hierover met een kluitje in het riet wil sturen of de zaak met een dooddoener probeert af te doen.

7 reacties

Beste Marcel.

Spijtig om te lezen dat dit zo is gelopen. Ik kan me goed voorstellen dat dit geen ideale situatie moet zijn geweest en het lijkt me ook zeker niet de bedoeling dat jullie worden uitgelachen door het personeel. Dit soort klachten nemen wij serieus en ik zou dit graag door willen zetten naar de desbetreffende afdeling. Hier heb ik wel wat gegevens voor nodig en ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met de volgende gegevens:

- Je naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en telefoonnummer.
- Station, plek waar dit gebeurde, het tijdstip van het voorval en de uiterlijke kenmerken van NS-medewerker.

Op die manier kan ik je klacht doorzetten. Je kan me een privébericht sturen door op mijn naar te klikken en dan 'Stuur bericht'. Excuses voor het ongemak en ik hoop dat ik je zo verder kan helpen.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum op het station verplaatst, gezien het voorval zich daar heeft voorgedaan.
Ter info: Ik heb inmiddels intern een klacht kunnen doorsturen over de desbetreffende NS-medewerker. Deze afdeling zal hier zo snel mogelijk mee aan de slag gaan.
Om daarbij voor de volledigheid te vermelden dat Laura in een aantal privéberichten aangeeft, dat ik volledig moet vertrouwen op het zelfcorrigerende karakter van de NS. Ik krijg geen enkele terugkoppeling of excuus. De betreffende persoon/afdeling zou dus ook gewoon een extra koekje bij de koffie kunnen nemen en zeggen dat alles nu opgelost is...
Ik snap na het lezen van je verhaal dat het vertrouwen even weg is, maar we zullen je klacht serieus doorzetten en vervolgens onderzoeken.
Beste Klaas-Jan,

Dank voor je bericht.

Ik kan het je helpen hopen.

Nog een fijne avond.

M.v.g.,
Marcel

- Je naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en telefoonnummer.

Ik blijf me verbazen over de verzamelwoede van NS met betrekking tot de persoonsgegevens van haar reizigers.
En dat voor het indienen van een klacht waarop men nooit enige terugkoppeling gaat krijgen en dus maar moet hopen dat men deze überhaupt heeft doorgezet.
Ik hoop nu natuurlijk wel op een verjaardagskaartje... :-)

Maar zonder gekheid (ik hoef dus niet echt een kaartje voor mijn verjaardag): Het is inderdaad veel informatie die ik moest geven.

En de klachtenafhandeling doet inderdaad erg bureaucratisch aan. Ik kan alleen maar hopen dat er iets mee gebeurd.

Reageer