lekker nat van bus naar ns centraal in Rotterdam

• 14 juni 2019
  • 7 reacties
  • 285 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
, in Rotterdam centraal zijn de bushaltes gedeeltelijk overdekt. Precies om lekker nat te worden naar het station toe met een regenbui. Veel stations hebben een corridor waar de bussen lekker droog blijven. mvg, Kees

7 reacties

Hoi kj1 en welkom bij de NS Community!

Begrijpelijk dat je hiervan baalt.
Rotterdam Centraal is reeds verbouwd zoals je hoogstwaarschijnlijk zal weten. Ik acht de kans klein dat het gehele busstation op korte termijn verbouwd gaat worden en zal worden verzien van volledige overkapping.

Uiteraard meld ik je suggestie aan 😀.
Badge
Wat is het toch heerlijk dat daar ooit al eens een hele goede oplossing voor bedacht is:

Reputatie 7
Badge +3
Maar wat heeft NS te maken met een busstation?
Reputatie 5
Dat is meer voor de RET en de gemeente Rotterdam het station zelf is meer overdekt dan het ooit was.
Ik reis veel door Nederland maar eerlijk gezegd kom ik heel weinig een overdekt busstation tegen.
Dat is meestal een taak van de gemeente. Dat kun je via www.fixi.nl ook aangeven of zelf kontakt opnemen met de gemeente Rotje Knor. De spoorwegen heeft daaruit niets mee te maken. Maar als je vanaf de stations in Hilversum en Weesp wilt gaan bekijken kun je ook kletsnat worden als je naar de bus loopt en het regent. Het leven is ook geen lolletje.......paraplu-paraplu-parasolletje.....😜
Badge +3
Omgekeerd ook. Eindhoven een flinke overkapping (wachtruimte) maar om vanaf daar naar de diverse perrons voor de bussen lopen (bij welke je bus aankomt is wisselend, alhoewel redelijk te voorspellen, en komt ook op de schermen te staan) moet je toch zeker 20 meter door de regen.. 😥

De perrons zelf hadden ook (glazen) overkappingen, maar die zijn weg sinds ze structureel door indraaiende bussen aan diggelen gereden werden. Wil je dus de eerste zijn om een bepaalde bus te halen, dan word je nat!

De plannen voor een dubbeldeks-busstation e.d. zijn al uit 2009, dus we zijn 10 jaar verder..
Reputatie 7
Badge +4
Het wonen in Nederland heeft zo zijn consequenties. In ons klimaat krijg je wel eens een bui over je heen. Het leeft prettiger als je daar in dit land tegen kunt. Dat hoort er een beetje bij. ;-)

De pragmatische oplossing van Jeroen werkt al jaren.

Reageer