Lift al 4 dagen defect aan centrumzijde Woerden

• 24 januari 2020
  • 16 reacties
  • 433 Bekeken

Reputatie 1

Het is echt schandalig dat de enige lift in station Woerden, aan de centrumzijde nu al 4 DAGEN, defect is..... Mensen met rollators, rolstoelen, die slecht ter been zijn en noem verder maar op moeten dus nu onder het spoor door naar de andere kant om daar de lift te pakken..... Er hangt alleen een stikker met defect op de deur dus het moet bekend zijn bij jullie.... Misschien een idee om een briefje op te hangen waarom het zo schandalig lang  duurt.... 

16 reacties

Badge

En ja hoor dag 5 is aangebroken en de lift is nog steeds defect.... Geen excuses of enig ander bericht waarin staat waarom het weer zo lang duurt, dus weer zijn mensen met een handicap of die slecht ter been zijn de dupe..... 😡😡😡😡

Het is ook erg triest echter zou u het beste de klacht bij ProRail kunnen neerleggen aangezien deze verantwoordelijk is voor het onderhoud van de liften op de stations. Als NS kunnen we ook deze meldingen alleen doorzetten naar ProRail.

En u heeft verder helemaal gelijk, helaas zijn er vaak storingen aan liften en roltrappen op de stations.

Reputatie 1

En ja hoor dag 5 is aangebroken en de lift is nog steeds defect.... Geen excuses of enig ander bericht waarin staat waarom het weer zo lang duurt, dus weer zijn mensen met een handicap of die slecht ter been zijn de dupe..... 😡😡😡😡

Reputatie 7
Badge +3

Ja hoor daar gaan we weer..... De lift aan de centrumzijde nu ALWEER 3 DAGEN defect..... Gaan we weer 10 dagen moeten wachten totdat de lift gerepareerd is? Komen jullie weer met het verhaal van het ontbrekende onderdeel dat niet op voorraad is? 

Ik vrees dat de monteurs thuis moeten werken en de onderdelen in carantaine zijn.

Reputatie 6
Badge

Wordt het niet tijd voor een flinke inspectiebeurt? Want haast elke maand is het zover.

Reputatie 1

Ja hoor daar gaan we weer..... De lift aan de centrumzijde nu ALWEER 3 DAGEN defect..... Gaan we weer 10 dagen moeten wachten totdat de lift gerepareerd is? Komen jullie weer met het verhaal van het ontbrekende onderdeel dat niet op voorraad is? 

Het is gewoon SCHANDALIG!! 

Bedankt voor het melden, Aar.

Ik heb het doorgezet. Hopelijk is dit snel verholpen en werkt de lift weer.

Reputatie 6
Badge

En momenteel is de lift wéér defect. Gelukkig heb ik nog een stel jonge benen, maar helaas wel een kennis die toch afhankelijk is van de lift. 

Wordt het niet toch eens tijd voor een grondige inspectiebeurt?

Reputatie 7
Badge +3

Het is te hopen dat de onderdelen voor deze (en andere defecte) liften niet uit China hoeven te komen.

https://nos.nl/artikel/2321219-fabriek-van-de-wereld-ligt-stil-en-dus-vreest-europa-voor-tekorten.html

Reputatie 1

Ondertussen gaan we dag 10 in en zijn de lift(en) nog steeds defect, afgelopen maandag zag ik een gezin met kleine kinderen met veel moeite een kinderwagen de trap af tillen.... Het is echt schandalig dat jullie dit toe staan.... 1 a 2 dagen een lift kapot kan ik nog wel begrijpen maar 10 dagen? Waarom wordt er geen druk gelegd bij het bedrijf dat het onderhoud doet.... Volgens mij is er ooit een actie geweest waarbij bedrijven met elkaar en de regering hebben af gesproken dat ze voor de gehandicapte medemens bereikbaar zouden zijn.... Nou daar vallen jullie nu echt behoorlijk door de mand! 

Reputatie 1

Ik reis dagelijks van en naar Woerden met de trein, zittend in een rolstoel. De meeste sprinters die in Woerden stoppen zijn direct toegankelijk met een rolstoel. Zodoende kan ik me gemakkelijk verplaatsen naar Den Haag, de plek waar ik vooral werk, en naar Amsterdam en Utrecht, de steden waar ik af en toe moet zijn. Gisteravond bij aankomst op station Woerden bleek dat dit nu moet ophouden - beiden liften om het station te verlaten zijn stuk. De oplossing van NS via de telefoon begon met een verwijt: ik had gebruik moeten maken van vervoersassistentie. Die zijn dan verantwoordelijk voor de gehele reis, en zouden mij geholpen hebben bij aankomst op station Woerden. Op mijn antwoord dat assistentie niet nodig is bij moderne sprinters werd niet in gegaan; rolstoel = assistentie, zo leek de betreffende medewerker te denken. De oplossing die vervolgens werd voorgesteld is om eerst naar een ander station te reizen en daar de reis per taxi voort te zetten. Voor mijn dagelijkse treingebruik zou dit ook de oplossing moeten zijn zolang beide liften op station Woerden niet werken. Gegeven mijn agenda is deze oplossing simpelweg niet haalbaar - zoveel extra reistijd heb ik niet tot mijn beschikking.

Ik snap dat NS geen ijzer met handen kan breken. En dat assistentie zoals werd voorgesteld de enige oplossing op korte termijn is. Maar wat ik niet snap is dat de liften op station Woerden zoveel vaker stuk lijken te zijn dan die op veel grotere stations, en die minimaal zo vaak gebruikt worden als de liften op station Woerden. De liften op station Woerden wekken de indruk veel ouder te zijn dan die op die andere, grote stations (zoals op Amsterdam Amstel, Utrecht CS en Rotterdam CS). Is het niet tijd om de liften op station Woerden te vervangen ipv telkens weer te repareren? Ze gaan immers heel vaak stuk, ook nadat ze gerepareerd zijn.   

Uit dit verhaal blijkt dus gewoon dat men bij ns/prorail niet verder denkt.... Als 2 toegangen naar de perrons niet werken waardoor mensen met een beperking ( rolstoel in dit geval) niet kunnen reizen dan zorg je met alle spoed er voor dat het herstelt wordt.... Desnoods zet je het bedrijf dat de reperatie moet uitvoeren onder druk..... En de brutaliteit om maar te zeggen sat er dan maar gebruik gemaakt moet worden van een ander station en dan een taxi te nemen..... Wie betaalt die extra kosten dan? Niet de NS, die vinden zich daar niet verantwoordelijk voor.... 

Ik reis dagelijks van en naar Woerden met de trein, zittend in een rolstoel. De meeste sprinters die in Woerden stoppen zijn direct toegankelijk met een rolstoel. Zodoende kan ik me gemakkelijk verplaatsen naar Den Haag, de plek waar ik vooral werk, en naar Amsterdam en Utrecht, de steden waar ik af en toe moet zijn. Gisteravond bij aankomst op station Woerden bleek dat dit nu moet ophouden - beiden liften om het station te verlaten zijn stuk. De oplossing van NS via de telefoon begon met een verwijt: ik had gebruik moeten maken van vervoersassistentie. Die zijn dan verantwoordelijk voor de gehele reis, en zouden mij geholpen hebben bij aankomst op station Woerden. Op mijn antwoord dat assistentie niet nodig is bij moderne sprinters werd niet in gegaan; rolstoel = assistentie, zo leek de betreffende medewerker te denken. De oplossing die vervolgens werd voorgesteld is om eerst naar een ander station te reizen en daar de reis per taxi voort te zetten. Voor mijn dagelijkse treingebruik zou dit ook de oplossing moeten zijn zolang beide liften op station Woerden niet werken. Gegeven mijn agenda is deze oplossing simpelweg niet haalbaar - zoveel extra reistijd heb ik niet tot mijn beschikking.

Ik snap dat NS geen ijzer met handen kan breken. En dat assistentie zoals werd voorgesteld de enige oplossing op korte termijn is. Maar wat ik niet snap is dat de liften op station Woerden zoveel vaker stuk lijken te zijn dan die op veel grotere stations, en die minimaal zo vaak gebruikt worden als de liften op station Woerden. De liften op station Woerden wekken de indruk veel ouder te zijn dan die op die andere, grote stations (zoals op Amsterdam Amstel, Utrecht CS en Rotterdam CS). Is het niet tijd om de liften op station Woerden te vervangen ipv telkens weer te repareren? Ze gaan immers heel vaak stuk, ook nadat ze gerepareerd zijn.   

Reputatie 5

Het is een beetje raar om de Chinezen de schuld te geven. Wat voor een reparatie bedrijf “geen gestandaardiseerde” onderdelen zijn, zijn dat voor de leverancier, uitzonderingen daargelaten, wel. Vaak liggen de onderdelen gewoon in het magazijn. Het maken van onderdelen lukt over het algemeen ook binnen 48 uur na het geven van de opdracht, tenminste als er goede afspraken gemaakt zijn. Voor een spoedklus moet je daar, net als hier, wel extra betalen.

Het probleem ligt vaker bij de structuur van een reparatie bedrijf, de monteurs leveren hun rapport in en dat is het… Dan moet een manager toestemming vragen aan een manager van hun opdrachtgever enz. Het duurt vaak 24 tot 48 uur voor een onderdeel besteld is. En dan is het afwachten tot het komt… Waarom zou je € 1200 of € 1500 verzendkosten betalen om het na 3 dagen te ontvangen als je het voor € 150 na 15 tot 20  dagen kan hebben. En het is altijd de schuld van de leverancier. Zo een onderhouds bedrijf heeft geen enkele binding met de klanten van hun klant dus…..

Reputatie 7
Badge +3

Als aan de andere kant van het station ( wat ik niet gezien heb) de lift ook defect zou zijn is het helemaal schandalig, hoe moet iemand met een rolstoel dan op de perrons komen? Er is in Woerden geen roltrap, alleen maar trap of lift.... Dan ga je er toch extra spoed achter zetten om tenminste 1 lift werkende te hebben. 

Dat zal ook wel gebeuren, maar zoals uitgelegd heeft het vaak een bepaalde doorlooptijd bij niet gestandaardiseerde onderdelen.

Reputatie 1

Als aan de andere kant van het station ( wat ik niet gezien heb) de lift ook defect zou zijn is het helemaal schandalig, hoe moet iemand met een rolstoel dan op de perrons komen? Er is in Woerden geen roltrap, alleen maar trap of lift.... Dan ga je er toch extra spoed achter zetten om tenminste 1 lift werkende te hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

@Hans101

Het probleem bij roltrappen en liften zijn altijd weer de niet-standaard onderdelen die onderhoudsbedrijven niet op voorraad hebben. Die onderdelen moeten besteld worden bij de fabriek en daar vaak op maat gemaakt worden omdat liften en roltrappen meestal geen standaardmaten hebben. Een bekend voorbeeld zijn de zwarte rolbanden bij roltrappen die op maat gemaakt moeten worden in China en dan kan de reparatie zo twee of drie weken duren.

Bedankt voor je bericht, Hans101.

Het is inderdaad bekend bij ons dat beide liften niet werken. Het is nu alleen wachten op de onderdelen… Helaas kan ik niet zien hoe lang het duurt voordat de liften weer werken.

Reageer