Lift defect

Ik moet elke avond na het ophalen van mijn dochtertje van 3 maanden bij Almere Poort uitstappen. Gisteren was alweer de derde keer dat de lift buiten gebruik was. Ik had tot nu toe het geluk dat er iemand was die mij met de kinderwagen naar beneden kon helpen, maar ik vind het ronduit belachelijk dat die lift zo vaak buiten gebruik is en ik met de kinderwagen al die tredes af moet! Misschien een idee om een alternatief te bedenken voor als die stomme lift niet werkt? Want ik zie het gewoon gebeuren dat er niemand is om mij te helpen en ik daar gewoon vast kom te zitten omdat ik niet meer naar beneden kan!

22 reacties

Goed dat je dit meld. Op welk perron/spoor is de lift defect ?
Dan kan een moderator dit melden.
Reputatie 7
Badge
Meldingen van defecten op stations via NS Klantenservice blijken niet aan te komen bij de ProRail verantwoordelijken.
Nadrukkelijk is gevraagd om storingen en defecten op stations en het spoor NIET via NS te melden, maar rechtstreeks aan ProRail. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur kunt u terecht met vragen, klachten, complimenten en meldingen over stations en het spoor via (gratis) telefoon 0800 - 776 72 45 of via Twitter https://twitter.com/ProRail.
klant_Jac schreef:

Meldingen van defecten op stations via NS Klantenservice blijken niet aan te komen bij de ProRail verantwoordelijken.

Dan is het voor NS klantenservice een uitdaging dit eens goed te gaan organiseren.
Een klant meld fit aan de vervoerder en hoeft zich verder niet te gaan verdiepen hoe dit bedrijfsmatig allemaal geregeld is.
Het gaat om spoor 2
Goedemorgen en welkom op het NS Serviceforum, Inaya90 🙂

Ik kan me goed voorstellen dat je baalt omdat deze lift zo vaak defect is. Fijn dat je gisteren geholpen kon worden. Het is inderdaad geen prettig gevoel als je daar alleen voor zou moeten staan. Ik heb er een melding van gemaakt en er komt z.s.m. een reparateur van Kone om het op te lossen. Bedankt voor je melding!
klant_Jac, storingen kunnen ook bij ProRail worden gemeld, maar ik vertrouw erop en ga er vanuit dat mijn collega van de storingsdienst dit meldt aan Kone zodat het z.s.m. gerepareerd wordt.
Goed dat je spoornummer even doorgeeft.

Als klantenservice / moderatoren dit rechtstreeks melden bij het NSR-MCC zou het goed moeten komen is mijn idee.
Reputatie 7
Badge
Iris NS schreef:

klant_Jac, storingen kunnen ook bij ProRail worden gemeld, maar ik vertrouw erop en ga er vanuit dat mijn collega van de storingsdienst dit meldt aan Kone zodat het z.s.m. gerepareerd wordt.

@Iris NS
ProRail laat weten dat merendeel van de meldingen via NS niet of niet tijdig bij hen op de juiste plaats aankomt, zodat de reizigers langer op reparatie wachten dan noodzakelijk. Het "doorzetten" blijkt niet afdoende. Vandaar mijn toevoeging.
Kun je ons hier wat meer over vertellen, klant_Jac? Ik vind dat je wel heel stellig bent in je uitingen hierover. Ook naar (nieuwe) andere forumleden toe.
De stationsklok Utrecht Overvecht is ook al maanden stuk!
Wanneer wordt het gerepareerd? Of moet het onderdeel uit het buitenland komen?
Zouden de liften op Station Baarn het alweer doen? Hoe moeilijk kan het zij
zijn dus! We zullen zien en wachten af! Hoe is het in Zaandam bij het station?. Werkt alles weer?
Reputatie 7
Badge
Voordeelurenreiziger schreef:

Werkt alles weer?

helaas, 3x nee.
Iris NS schreef:

Kun je ons hier wat meer over vertellen, klant_Jac?

helaas, niet via dit medium. Maar Paulette kan me altijd bellen.
Waarom moet het allemaal zo lang duren? Dus ook op Zaandam werkt het niet......Hoe simpel kan het zijn toch?
Ongelovelijk! Klok al maanden stuk.....wat een aanfluiting Klant Jac!!!
Reputatie 7
Badge

Waarom moet het allemaal zo lang duren? Dus ook op Zaandam werkt het niet. Hoe simpel kan het zijn toch? Ongelovelijk! Klok al maanden stuk.....wat een aanfluiting Klant Jac!!!

tja. Zoiets moet ik niet bij mijn werkgever laten gebeuren. Vertrek is dan snel geregeld.
Ik snap jullie frustratie, maar ik wil jullie wel vragen om on topic te blijven. De defecten op de andere stations zijn gemeld en het is helaas afwachten. Ik snap dat jullie dit liever anders hadden gezien en dat is geheel wederzijds. Het is altijd vervelend om aan te geven dat we er nog mee bezig zijn of op een onderdeel moeten wachten.
Er moet gewoon eens actie ondernomen worden!
Zo moeilijk kan het toch niet zijn! Zoals klant-jac aangeeft Als ik zo werk bij mijn baas
lag ik allang op straat! En dat klopt. Simpel een klok maken, tsjonge waar hebben we het over???
Hoe moeilijk/simpel kan het zijn????????
Wij zetten geregeld meldingen door en ook regelmatig sturen verschillende collega's een melding over hetzelfde station. Vaak is het bericht dat wij dan terug krijgen dat er gewacht moet worden op onderdelen. 😞 Zijn jullie al bekend met de App MijnStation (Play Store/ App Store)? Via deze app kan je reparartie en/of schoonmaakverzoeken insturen. Je wordt dan tevens op de hoogte gehouden van je melding. De inlogcode kan je vinden in de reacties van de Play Store.
Reputatie 3
Misschien na 24 uur geld terug bij niet werkende lift, roltrap, klok of informatie scherm? I wel een afkorting waar je de tong over breekt.... € 1 voor iedere in of uitgecheckte reiziger. Dan is repareren zeker de goedkoopste oplossing!
Reputatie 7
Badge
@Denice NS, hoe verhoudt dit zich dan tot het bericht van ProRail naar reizigers en toezichthouder dat storingen aan liften, roltrappen, infoplusborden en andere cruciale reismiddelen binnen 4 uur na ontvangst melding opgelost moeten zijn? Waar zit dan de mismatch of vertraging? Er wordt geen uitzondering gemaakt voor kantoortijden, zieke monteur of onderdelen uit China. Dat horen ook incidenten te zijn, en geen standaard.
klant-peter schreef:

bij het NSR-MCC

Direct bij de serviceorganisatie stations lijkt me een kortere en praktischere lijn.
Reputatie 7

Er moet gewoon eens actie ondernomen worden!
Zo moeilijk kan het toch niet zijn! Zoals klant-jac aangeeft Als ik zo werk bij mijn baas
lag ik allang op straat! En dat klopt. Simpel een klok maken, tsjonge waar hebben we het over???
Hoe moeilijk/simpel kan het zijn????????

Ze zijn er toch mee bezig. Relaxt zeg.
Overigens moet ik klant_Jac hierin wel gelijk geven. Vanuit de verschillende organisaties spreek ik verantwoordelijke mensen die niet afweten van het bestaan van dit forum en geen of maar zeer beperkt een idee hebben van de (vele) meldingen die vanuit dit forum doorgezet zijn. Ergens tussen verzender en ontvanger blijft de nodige informatie hangen of verdwijnt.

Dat is overigens geen verwijt naar de moderators verders, ik loop bij mijn werkzaamheden tegen dezelfde problemen aan. Maar lastig is het wel.

Reageer