beantwoord

Lift(en) weer stuk op station Almere Poort

Reputatie 1
Goedendag,

Al anderhalve week is het weer raak met de liften op station Almere Poort (sinds de storm). Ze werken niet meer naar behoren. Al een week lijkt de lift van spoor 2 het weer te doen. Die van spoor 1 heeft het heel even gedaan, maar vanmorgen mocht ik mijn zware vouwfiets weer naar boven zeulen. Met een longziekte valt dat niet mee...

Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn met deze liften. Zo'n 3 keer per jaar is er wel een langdurige storing. Wanneer worden de problemen nu eens definitief opgelost? Desnoods wordt er een hellingbaan aangelegd. Nu is dit station vaak niet voor een ieder toegankelijk.

Waarom zijn er bij een storing geen 'til-hulpen' op dit station aanwezig? Ook staat er nergens aangegeven dat ze weer eens stuk zijn. Bij een vorige storing wist je met een sticker 'DEFECT' dat je het al niet hoefde te proberen de lift te gaan proberen..
icon

Beste antwoord door Yvonne NS 6 maart 2017, 09:27

Goedemorgen Stefan.

Een fiets mee de trap op slepen is niet fijn! Goed dat je deze melding aan ons doorgeeft. Ik ga gelijk even een melding doorzetten. Deze melding wordt doorgezet aan de liftmaatschappij, zij zullen dit probleem onderzoeken! Dankjewel voor deze melding.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedemorgen Stefan.

Een fiets mee de trap op slepen is niet fijn! Goed dat je deze melding aan ons doorgeeft. Ik ga gelijk even een melding doorzetten. Deze melding wordt doorgezet aan de liftmaatschappij, zij zullen dit probleem onderzoeken! Dankjewel voor deze melding.
Reputatie 1
Gisterochtend toen deed de lift het weer, maar vanmorgen weer niet. Daar krijg je bijna het heen en weer van. 😉
Dus de problemen blijven zich voordoen.
Wat frustrerend om te lezen dat dit een structureel probleem lijkt te zijn. Ik zal het signaal daarom ook doorzetten richting onze stationsbeheerder aldaar. Wellicht kan hij/zij de komende tijd even een vinger aan de pols houden. Zeker ook omdat juist op dit station een lift extra belangrijk is.
Almere Poort leeft ook bij ons, want begreep net van een zeer gewaardeerd collega (ik noem geen namen, maar ze staat hier bekend als Annewil NS) dat er zeker urgentie is en de lift het momenteel (al) weer doet. Voor nu dus opgelost, maar we houden het in de gaten. Zijn er toch weer problemen, dan lezen wij dat graag in dit topic.
Reputatie 1
Vanmorgen deed trouwens de lift het weer niet. 😞

De verlichting in de lift is ook al even kapot, maar ik vind het belangrijker dat de lift gewoon op en neer gaat. 😉
Reputatie 7
Vervelend, deze lift gaat wel èn niet als een jojo geloof ik. Ik zal jouw melding doorgeven, dit zal zo spoedig mogelijk behandeld worden. Bedankt dat je het aan ons doorgeeft!
Het is overigens weer zover, heel vervelend als je slecht ter been bent en hier met peuter en kinderwagen staat! Voor een station dat alleen een trap en een lift heeft, is de lift wel erg vaak kapot! Misschien een voorbeeld nemen aan station Parkwijk? Daar kan je tenminste als optie nog lopend zonder trap naar boven.
Reputatie 1
Ik kan bevestigen dat de lift vanmorgen weer kapot was. 😞 Hopelijk wordt die nu snel gemaakt.

En een hellingbaan zou hier ook wel handig zijn. Iedereen die afhankelijk van de lift is die kunnen niet of met moeite met de trein mee. De NS moeten nu daar toch eens personeel gaan inzetten om rolstoelers, kinderwagens, koffers, (vouw-)fietsen naar boven en beneden te sjouwen.

Een extra uitgang t.h.v. van het fietspad zou wel erg handig zijn. Nu veel loop en fietsverkeer nu langs het station naar het fietspad toe. Gelijk een hellingbaan aan leggen.
Nee toch?! Gaat het weer om de lift op Spoor 1 of ook de lift op Spoor 2?
Reputatie 1
Spoor 1.
Reputatie 7
De melding is opnieuw aangemeld Stefan, wat vervelend dat deze lift opnieuw niet werkzaam is. Bedankt voor het aangeven!

Reageer