beantwoord

lift Houten centrum buiten dienst


Dag, de lift op Houten centrum doet het weer niet, gemeld wordt: buiten dienst. Met mijn rolstoel is dit uiterst lastig hoewel mensen behulpzaam zijn. Kan dit zsm worden opgelost?? Dank. Gr Hessel

icon

Beste antwoord door Tomas NS 14 June 2022, 13:15

Bekijk origineel

11 reacties

Goedemiddag Hessel36, welkom op de Community!

 

Wat een onhandige situatie, en een enorm hardnekkige storing vooral! Ik ga er gelijk weer een melding van maken in de hoop dat het zo snel mogelijk is opgelost. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Goedemiddag,

De lift geeft nog steeds aan dat hij buiten gebruik is. Met de kinderwagen en twee kinderen heb ik gelukkig al een paar keer hulp gehad van anderen, maar het duurt erg lang voor het verholpen is. 
 

Reputatie 7
Badge

Ik vrees dat het niet op korte termijn gemaakt is.

De lift op Houten centrum doet het nog steeds niet. 

Reputatie 7
Badge +3

De lift op Houten centrum doet het nog steeds niet. 

Wat een slechte zaak. Zoals bij de meeste nieuwere stations zal er vast ook geen hellingbaan zijn?

Reputatie 6

De lift op Houten centrum doet het nog steeds niet. 

Ik ben even rond gaan vragen en de lift is al enkele malen als defect gemeld vandaag. Ik heb helaas nog geen prognose wanneer dit opgelost zal zijn, maar we zijn er mee bezig. Excuses voor het ongemak.

Badge +3

Houten is op dit moment natuurlijk een belangrijk opstapstation voor busreizigers vanuit Culemborg. Er is wel Reisassistentie maar hoe doen die dat dan met bijv. een roltstoel?

Reputatie 7
Badge +1

Houten is op dit moment natuurlijk een belangrijk opstapstation voor busreizigers vanuit Culemborg. Er is wel Reisassistentie maar hoe doen die dat dan met bijv. een roltstoel?

Ik snap het niet helemaal @Robert B Ik neem toch aan dat in de bussen vanuit Culemborg of Geldermalsen geen rolstoelreizigers meekunnen?? Of kan dat wel?

Reputatie 6

Of je met een rolstoel in een NS-bus kunt reizen, is per situatie verschillend. Het is daarom het verstandigst om, net als bij een reguliere treinreis, NS Reisassistentie aan te vragen. Er wordt altijd gekeken naar een passende oplossing voor het vervoer. Als een lift defect is kan er gekeken worden naar bijvoorbeeld een taxi die de reiziger naar een ander station kan vervoeren waar wel een werkende lift is. 

Badge +3

Ik snap het niet helemaal @Robert B Ik neem toch aan dat in de bussen vanuit Culemborg of Geldermalsen geen rolstoelreizigers meekunnen?? Of kan dat wel?

Nou ja, dan maak van die rolstoel een rollator maar ging om het principe (je verwacht een lift en dan?)

Reputatie 7
Badge +3

Houten is op dit moment natuurlijk een belangrijk opstapstation voor busreizigers vanuit Culemborg. Er is wel Reisassistentie maar hoe doen die dat dan met bijv. een roltstoel?

Ik snap het niet helemaal @Robert B Ik neem toch aan dat in de bussen vanuit Culemborg of Geldermalsen geen rolstoelreizigers meekunnen?? Of kan dat wel?

Je kunt ook in Houten wonen en richting Utrecht willen? Er gaat 2x per uur een sprinter tussen Houten en Utrecht/DenHaag. Daar kun je met een rolstoel zo in en uitrollen vanaf het perron. Alleen moet je in Houten wel op perron kunnen komen.

Reageer