beantwoord

Lift langdurig buiten gebruik op Den Haag Mariahoeve

• 26 januari 2016
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS,

Op station Den Haag Mariahoeve is op spoor 1 regelmatig langdurig de lift buiten werking. Zo ook sinds gisteren weer. Er is echter behalve een trap geen andere manier om van het perron af te komen. Ik heb een kinderwagen en kan geen gebruik van maken van de trap. Gevolg is dat als de lift kapot is, ik vast zit op het perron en ofwel afhankelijk ben van de hulp van andere passagiers om mijn kinderwagen de trap af te tillen ofwel moet wachten tot de volgende trein om door te reizen naar Den Haag Laan van NOI en van daar 25 minuten moet teruglopen naar mijn huis. Ik vind dit heel erg vervelend en zou graag willen dat de lift *met spoed* gerepareerd wordt (en een eventuele volgende keer ook!), zodat ik weer gewoon op station Mariahoeve kan uitstappen.

Met vriendelijke groeten,
Tjarda Koster
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 januari 2016, 17:32

Welkom op het NS Serviceforum tjkos. Ik heb je klacht doorgespeeld naar onze storingsafdeling. Als het over liften gaat moet je bijna altijd bij oNS zijn.
Bekijk origineel

5 reacties

NS gaat doorgaans niet over de liften en (rol)trappen in stations. Een melding als deze kunt u het beste direct doorbellen naar ProRail: 0800-7767245 (buiten kantoortijden wel bereikbaar maar alleen bedoeld voor urgente meldingen.
Welkom op het NS Serviceforum tjkos. Ik heb je klacht doorgespeeld naar onze storingsafdeling. Als het over liften gaat moet je bijna altijd bij oNS zijn.
Daar zijn onder meer Femke NS, Brian NS, Stephan NS en Herman NS het niet mee eens.
Laat ik het anders verwoorden. Wanneer een er een probleem met een lift is kun je dat altijd aan ons doorspelen. Wij geven het dan door aan de storingsorganisatie en zorgen dat het wordt opgelost. Dat lijkt me voor TS van belang. Uiteraard mag het ook bij ProRail gemeld worden op eerder genoemd nummer. ProRail bouwt de stations en dus ook liften en roltrappen. Dat laatste beheren ze ook. Maar uiteindelijk beheren wij natuurlijk de stations.
Bedoel je met 'Dat laatste beheren ze ook.' alleen 'roltrappen' of 'liften en roltrappen'? Zoals ik het tot nu toe begreep beheert ProRail de perrons en transferruimtes, waaronder trappen, roltrappen en liften vallen. Als je een defect daaraan meldt bij NS, moet NS het melden bij ProRail en belt ProRail een storingsmonteur. In dat geval kun je het als reiziger beter direct melden bij ProRail, dat scheelt een schakel.

Reageer