beantwoord

lift op utrecht centraal is smerig openbaar toilet, al jaren. Wanneer gebeurt er iets aan?

• 17 juni 2015
  • 5 reacties
  • 381 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Voorzover ik weet is er op Utrecht Centraal, centrumzijde, maar 1 kleine lift. Deze lift ligt wat achteraf. Al jaren stoor ik mij aan de ongelooflijke smerigheid en stank, vooral op zondag. De lift en de weg erheen wordt gebruikt als openbaar toilet en is op zondagmorgen niet schoongemaakt. "Schoonmaken" is trouwens een mooi woord als zelfs daarna de stank nog niet is te harden. Het wordt steeds erger, daarom klim ik nu in de pen. Vorige week, zelfs op donderdag overdag, zou je moeten waden door... Ik heb nog een fiets en moet dan omrijden naar de Jaarbeurszijde, met een omweg wegens verbouwingen. Trein gemist, maar ik kan tenminste nog omrijden. Wat als je in een invalidenkar zit, een kinderwagen bij je hebt of veel zware koffers? Of moeilijk loopt, zodanig dat de roltrap niet gaat?
Waarom gebeurt hier niets aan? Waarom geen nieuwe, volledig glazen en goed zichtbare lift zonder duister toegangsweggetje? Met een openbaar toilet voor zwervers op die plek, dan is het probleem ook opgelost.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 2 juli 2015, 15:41

Hoi Tandi,

Het zal misschien aan het mooie weer liggen, maar ik heb meteen antwoord gekregen op je vraag.

Per 31 juli zal deze lift buiten gebruik genomen worden en wordt er een nieuwe (en frisse) lift in gebruik genomen. Deze nieuwe lift bevindt zich op het huidige bouwterrein, dat per 31 juli reizigersgebied is.

Wat lastig is in deze kwestie, is dat de gemeente verantwoordelijk is voor een schone en veilige omgeving van de lift. Helaas blijft het een lastig hoekje dat niet helemaal de benodigde aandacht krijgt. Met de komst van de nieuwe ligt brengen wij dit nogmaals bij hen onder de aandacht!
Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Tandi, welkom op het NS serviceforum. Ik kan je klacht/ signaal doorzetten. Maar ik heb meer info nodig. Waar staat de lift precies? Aan de kant van het spoor? Zo ja, waar? Hoe meer informatie, hoe beter. Dan zet ik je signaal gelijk door. Ik heb je vraag verplaatst naar 'op het station'.
Leny, dank voor je reactie. Ik heb de lift ingetekend met groen op een kaartje dat ik heb bijgesloten. Hij zit aan de stadszijde, aan de rechterkant achter en onder de meest rechtse trap naar het station. Waar je van het huidige busstation naar het NS station omhoog gaat. Het bijgesloten kaartje heeft een andere kijkrichting, je zou hem eigenlijk 180 graden moeten draaien. Op het kaartje kijk je vanaf de afgesloten kant van het station.Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Reputatie 4
Badge
Maar waarom neem je de lift wanneer er ook voldoende roltrappen zijn waar je prima met de fiets gebruik van kunt maken.

Hoi Tandi. Ik zie dat jouw reactie van 17 juni is, maar dat je nog geen terugkoppeling hebt gehad. Sorry daarvoor!

Ik heb jouw klacht doorgezet naar de locatiemanager van station Utrecht Centraal. Zodra ik een terugkoppeling heb gehad, zal ik je dat meteen laten weten. Mocht het langer duren dan gewenst, dan ga ik er opnieuw achteraan en koppel ik ook dit aan je terug.

Groet, Sivan
Hoi Tandi,

Het zal misschien aan het mooie weer liggen, maar ik heb meteen antwoord gekregen op je vraag.

Per 31 juli zal deze lift buiten gebruik genomen worden en wordt er een nieuwe (en frisse) lift in gebruik genomen. Deze nieuwe lift bevindt zich op het huidige bouwterrein, dat per 31 juli reizigersgebied is.

Wat lastig is in deze kwestie, is dat de gemeente verantwoordelijk is voor een schone en veilige omgeving van de lift. Helaas blijft het een lastig hoekje dat niet helemaal de benodigde aandacht krijgt. Met de komst van de nieuwe ligt brengen wij dit nogmaals bij hen onder de aandacht!

Reageer