beantwoord

Lift stuk Almere Poort

• 10 juni 2018
  • 9 reacties
  • 226 Bekeken

Al anderhalve week is de lift op station Almere Poort buiten werking.

Door het ontbreken van de hellingbaan is dit station niet toegankelijk voor minder valide of mensen met kinderwagens.

Hoe lang duurt het voordat de liften worden gemaakt!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 juni 2018, 16:26

Goedemiddag Audrey Park en welkom bij de NS Community!

Afhankelijk van wat het defect is kan het vrij lang duren voordat het gerepareerd kan worden. Dit kan te maken hebben met de onderdelen die vervangen moeten worden, dat deze bijvoorbeeld speciaal geproduceerd moeten worden.
Bekijk origineel

9 reacties

Afhankelijk van wat het defect is kan het vrij lang duren voordat het gerepareerd kan worden. Dit kan te maken hebben met de onderdelen die vervangen moeten worden, dat deze bijvoorbeeld speciaal geproduceerd moeten worden.

Beste Stijn,

heel vervelend dat het zo lang moet duren en dat je genoodzaakt bent om om te reizen via een ander station. Helaas kom je hier pas achter nadat je hebt ingechecked en dus de trein mist.
Reputatie 6
Een notificatie bij de poortjes en misschien zelfs een omroep in de trein zijn hier misschien passende oplossingen?

Ik reis dagelijks naar Almere Poort en heb hier al een keer iemand met kinderwagen de trap af geholpen. Dat ging, maar het was laat en rustig dus het enige alternatief van deze man was anders waarschijnlijk geweest om de volgende trein naar een andere station (waar hij niet heen wilde) te nemen.

Even omroepen een station eerder geeft reizigers die weten dat ze een lift nodig hebben de gelegenheid om te bedenken of ze beter een station eerder of een station later uit kunnen stappen en in ieder geval niet eerst uit te hoeven stappenn om vervolgens op de volgende trein te moeten wachten.
In hoeverre het ook werkelijk realiseerbaar is of effect heeft durf ik niet te zeggen, maar ik vind het wel goeie suggesties, Olav93! Ik zal ze in ieder geval doorzetten!
Badge +3
Ik breek even in, en leve webcare zeg.... Het is doorgezet (door wie eigenlijk in onderstaand voorbeeld?) en daarmee opgelost 🤔
Goede reis verder zeg...
Oké, een Twitter discusse verdwijnt vanzelf in de diepte (daarom verwijs ik mensen vaak naar hier ^CN voor lastige vragen)...
Maar ik zie nergens een oplossing behalve dat assistentie (AVG, maar die afdeling heeft een nieuwe naam uiteraard sinds kort) ingelicht is...
Ik zie hier niets concreets gebeuren eigenlijk... Lees even mee!

Wie heeft die melding gekregen, wie gaat het fixen en wanneer is het klaar?
Dat is de gevraagde info!
Ik snap even niet zo goed wat er anders nog had gedaan moeten worden, Robert B. Het enige wat wij kunnen doen is een melding maken van het feit dat de lift defect is, wat nu dus al gedaan wordt door de collega's van AVG. Wij helpen er niemand meer mee om er nog eens extra achteraan te gaan.
Badge +3
Doe nou eens dat stapje extra Stijn NS want jij kan een lift die (al een tijdje) niet werkt echt wel escaleren bij ProRail (die er misschien nog niet eens van weten omdat mensen als eerste bij NS klagen, en vervolgens -zie voorbeeld- een omweg vinden en het dus eigenlijk niet meer jullie probleem is)... maar die lift is en blijft hoe dan ook (ik noem even "je kunt ook via spoor X en Y op Sloterdijk" als voorbeeld, heel flauw maar zo is het wél!) nog steeds kapot.

Ik generaliseer nogal, en ProRail weet (bij deze via Twitter) dat ze met spoed actie moeten ondernemen. Maar wie heeft er ook maar iets 'doorgezet' richting hen?

Neem het Ben ook niet kwalijk dat hij het verder okee vond als iemand een (eigen) oplossing vond, maar als je heel de discussie leest en dat een 'oplossing' vond is er toch iets mis... en is het zicht op een echte oplossing een gebrek aan communcatie (goed dat je het zelf gemeld hebt, komt wel goed dus).

Met 'blij dat het gelukt is' en je het (waar dan?) zelf gemeld hebt is er niets opgelost... Dat dus eigenlijk! AVG is daar niet nodig (want er is een lift) maar ik betwijfel of NS bij gevalletje defecte lift daar ineens wel mensen aanwezig heeft...

Laat maar, ik weet het antwoord al denk ik 🤔maar even doorvragen "waar is het gemeld, anders doe ik het voor je" zou al iets schelen.

Nu Almere Poort nog... Komt wel goed uiteindelijk, heb er alleen maar een hekel aan als er gezegd wordt 'goed opgelost, goede reis/fijne dag verder terwijl het probleem er nog steeds is (die kapotte lift dus)

En er dus NERGENS bekend is wie dat gaat doen, of wanneer dat gefixt gaat worden (want tja, er moeten misscien wel speciale onderdelen besteld worden!). En een lift is geen hogere wiskunde hoor.. Als ik jou (desnoods overdekt als het regent) met je rol-of bureaustoel over een uurtje (zonder de brandweer in te schakelen) ergens op een perron wil hebben lukt dat. Kost me een hoogwerker maar die zijn 24 beschikbaar en te regelen, ongeveer vergelijkbaar met NS bussen als er een treinstoring is.

Als het echt zo lastig is dan weet de leverancier ook wel een termijn (binnen 2 weken?) en wordt daar op afgerekend (onderhoudscontract kwijt!) Toch?
Badge +3
In mijn vorige reactie ging ik er even vanuit dat die defecte lift nieuw was voor NS, zo kwam het hele verhaal op Twitter op mij over.

Ik ben niet gehinderd door welke inside info dan ook, maar zie te vaak meldingen "bedankt, we zetten het wel even door naar ×yz' (dus daar moet je het maar mee doen) Fijne reis verder hopelijk op tijd!"

Voelt slecht ook al heb ik totaal niets met de gedupeerde te maken, net als in dit topic!

I rest my case en zoek mijn kussen op om Zzzz.... 😴

Reageer