beantwoord

Liften Station Baarn

• 14 april 2018
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 2
Ik was er even niet bij, maar nu wel: 2 Liften die tijdelijk buiten gebruik zijn......Hoe lang is tijdelijk? Wanneer wordt het in orde gemaakt? Trouwens de stationsklok op Utrecht Overvecht werkt ook nog steeds niet!! Moeten de onderdelen uit het buitenland komen? Gelukkig had ik op Baarn genoeg overstap tijd v/d sprinter uit Amersfoort op de trein naar Utrecht Overvecht! Tsja, de benen laten op een oudere leeftijd wel eens moeilijk begeven. Groet!
icon

Beste antwoord door Chiel NS 14 april 2018, 14:46

Zeker goed dat je het aangeeft!

Ik heb er even achteraan gebeld, en er was vanochtend inderdaad een defect aan een lift. Er is een monteur langs geweest die een onderdeel heeft vervangen, als het goed is doet de lift het weer.

Voor klokken kan het inderdaad regelmatig even duren voor ze gerepareerd zijn, onderdelen komen vaak vanuit het buitenland en dat kan helaas wat langer duren. Soms moeten die onderdelen ook op maat gemaakt worden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
Goed dat je het meld.
Zeker goed dat je het aangeeft!

Ik heb er even achteraan gebeld, en er was vanochtend inderdaad een defect aan een lift. Er is een monteur langs geweest die een onderdeel heeft vervangen, als het goed is doet de lift het weer.

Voor klokken kan het inderdaad regelmatig even duren voor ze gerepareerd zijn, onderdelen komen vaak vanuit het buitenland en dat kan helaas wat langer duren. Soms moeten die onderdelen ook op maat gemaakt worden.
Reputatie 7
Badge
... onderdelen komen vaak vanuit het buitenland en dat kan helaas wat langer duren. Soms moeten die onderdelen ook op maat gemaakt worden.
Veel komt uit het buitenland, maar dat is geen excuus voor wekenlange vertraging; de lijnen zijn kort, communicatie gebeurt in het Engels, en een pakje uit China of Italie of USA kan er binnen 24 uur zijn; de transportkosten vallen in 't niet bij maatschappelijke en imago-schade.
Het " op maat maken " van onderdeel van iets dat geen 10 jaar oud is doet me twijfelen aan de deskundigheid van inkoper of leverancier: standaardisatie kennen we toch al enkele tientallen jaren, en strategisch voorraadbeheer van bedrijfskritisch onderdelen is ook common practice. Heeft management zitten slapen?

Bovendien blijkt het veelal een onwaar excuus te zijn: de opstapelende defecte CTA bakken hebben niets te maken met buitenland of op maat maken 😠
Reputatie 2
Ook op station Lunetten is een stationsklok defect! Zag ik vanuit
de Intercity richting Utrecht voorbij schuiven....Ze hebben heel wat werk te doen aan al die kapotte klokken en liften;trouwens toen ik op Utrecht CS aankwam om 15:26 op spoor 7 deed die fucking roltrap het ook weer eens niet; wanneer werkt het eens wel?

Reageer